Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس صادق زاده؛مدیر کل بهزیستی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هرساله هفته‌ای را برای تکریم مقام سالمندان داریم که از نهم تا شانزدهم مهر در ایران برگزار می‌شود و یک موضوع جهانی است افزود: شعارامسال هفته جهانی سالمندان حرکت به‌سوی آینده و بهره‌گیری از استعدادها، همکاری و مشارکت‌های افراد سالمند در جامعه است، یعنی به‌جای بی‌اعتنایی به ظرفیت عظیم سالمندان آنان را در مسائل مختلف جامعه نقش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سرشماری سال 90 جمعیت سالمندی کشور 8 درصد و کرمان ۶و ۷دهم درصد بوده است ، گفت: متاسفانه بر اساس سرشماری سال 95 آمار سالمندان کشور به 10 درصد و استان کرمان به هشت درصد رسیده است.
وی تصریح کرد:برای اینکه بتوانیم یک مدیریت عالمانه و قابل‌اجرا داشته باشیم برنامه‌ای در دست اقدام داریم و امیدواریم تا پایان امسال از آن رونمایی کنیم و بر اساس این برنامه سند چشم‌انداز را دنبال می‌کنیم که در این سند همه تلاش ما این است تا یک مهندسی و آینده‌نگری از اوضاع اجتماعی داشته باشیم که در ده سال آینده چه شرایطی خواهیم داشت و چه اقداماتی بایستی انجام دهیم.
صادق زاده یادآور شد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه دربندهای مختلف به مسائل اجتماعی پرداخته‌شده است و باید بگویم بعد از برنامه سوم توسعه برنامه‌ی نداشتیم که به رویکردهای اجتماعی بپردازد و برنامه ششم توسعه بیش ترین نگاه را نسبت به برنامه‌های گذشته خود در خصوص مسائل اجتماعی دارد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه نیازمند مدیریت سالمندی سالم در جامعه هستیم، گفت: بایستی سلامت سالمندی را بالا ببریم و امروز تعداد افرادی که در کشورهای اروپایی سن بالای 90 سال دارند خیلی زیاد است زیرا به‌سلامت سالمندی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و باید بدانیم در صورت توجه نکردن به‌سلامت سالمندی، هزینه‌های جامعه ازجمله هزینه‌های درمانی بالا خواهد رفت و امنیت جامعه را پایین خواهد آورد.
وی بابیان اینکه تبدیل مراکز سالمندی شبانه‌روزی را به روزانه در دستور کارداریم، تصریح کرد: پنج مرکز شبانه روزی سالمندی و سه مرکز روزانه در استان داریم که کار مراکز روزانه این است که به مسائل مورد نیازسالمندان ازجمله تغذیه، توان‌بخشی، فیزیوتراپی و درواقع بیان خاطرات و مسائل روحی و روانی آنها بپردازند.
صادق زاده یکی از برنامه‌های بهزیستی استان برای سالمندان را طرح شروع خط زندگی دانست ویادآور شد: این طرح درواقع شماره تلفنی است که در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد و وظیفه دارد که به همه مسائل موردنیاز سالمند پاسخ دهد .
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها در حوزه سالمندی افراد جامعه کوتاهی کردند و به همین منظور اداره کل بهزیستی برنامه‌ای را تنظیم کرده است که بر اساس آن وظایف دستگاه‌ها در قبال سالمندان جامعه مشخص است و سالمندان و اصحاب رسانه می‌توانند بر اساس آن مطالبه کنند که دستگاه‌های مربوط برای سلامت سالمندان جامعه چه‌کاری انجام دادند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: دستگاه‌های مربوط باید پاسخ دهند که برای ورزش و سلامت افراد سالمند جامعه چه طرح‌هایی را انجام داده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز جهانی ناشنوایان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار جهانی 10درصد از افراد جامعه دچار انواع معلولیت‌ها هستند و پنج تا پنج و نیم درصد از افراد معلول دچار معلولیت بارزند و نیازمند حمایت هستند.
وی از وجودپنج هزار و 232 نفر ناشنوا در استان کرمان موردحمایت سازمان بهزیستی خبرداد و افزود: متأسفانه جامعه این افراد را از بسیار فعالیت‌ها محروم می‌کند و خوشبختانه آمار اشتغال این افراد بالا رفته است و برای ازدواج این افراد هم تلاش های زیادی انجام دادیم.
صادق زاده از راه اندازی مرکز تحقیقات کلی در حوزه مسائل اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مرکز بر روی معلولیت های ژنتیکی مطالعه می کند و در این مرکز از افراد خبره، دانشگاهی و پزشکان مطرح کمک گرفته شده است و این مراکز به منظور پیشگیری از معلولیت ها راه اندازی نمی شود.
وی هم چنین به‌روز جهانی نابینایان اشاره کرد و گفت: چهار هزارو 493 نابینای مطلق تحت حمایت بهزیستی استان کرمان قرار دارند و در برنامه های حال حاضر توجه جدی به پیشگیری از نابینایی داریم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان، افزود: 215 هزار و 223 هزار ناشنوا و 120 هزار نابینای مطلق در کشور تحت حمایت بهزیستی وجود دارد.
وی به روز جهانی کودک نیز اشاره کرد و گفت: هر ساله 16 مهر ماه روز جهانی کودک در سراسر کشور برگزار می شود.
صادق زاده تصریح کرد: 364 هزار و 968 نفر کودک زیر 6 سال در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 24 هزار و 625 نفر در مهد کودک ها نگه داری می شوند، که این آمارهفت درصد آمار موالید استان است.
وی با تاکید بر این که شرایط را برای آموزش کودکان در مهدهای کودک به خوبی فراهم کرده ایم، افزود: خانواده های باید نسبت به آموزش فرزندان خود حساس باشند و برای بهره مندی فرزندان خود از از این آموزش ها آن ها را به مهد کودک بفرستند.
وی افزود: 602 مهدکودک در استان کرمان داریم و محدویتی برای صدور مجوز برای راه اندازی مهدکودک در استان نداریم.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: خانواده ها باید نظارت کاملی بر مهد کودک هایی که فرزندان خود را برای نگه داری به آنجا می سپارند داشته باشند و در صورت مشاهده هر کونه تخلف اعم از دریافت شهریه اضافی، نگه داری نامناسب، عدم رعایت بهداشت، برخورد نامناسب با کودک و غیره را به بهزیستی گزارش دهند.
انتهای پیام/ی

وجود بیش از۲۵۳هزار سالمند در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه