Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@09:10:26 GMT

یک جنایت عادی از یک آمریکایی عادی!

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۳۹۹۶

یک جنایت عادی از یک آمریکایی عادی!

شباهت‌های استیون پداک، قاتل لاس‌وگاس با دونالد ترامپ بسیار است

به گزارش مشرق، قاتل سفیدپوست لاس‌وگاس که ده‌ها خشاب فشنگ را بر سر حدود ۲۲ هزار نفر از حاضران در کنسرت یکشنبه شب گذشته در جوار کازینو «ماندلی بی» ‌خالی کرد، نه تنها یک افراط‌گرای تکفیری عضو داعش نبود بلکه یک آمریکایی آرام و شریف، به زعم کسانی مثل دونالد ترامپ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جسد «استیون پداک» ۶۴ ساله بامداد دوشنبه در حالی در اتاقش در طبقه سی‌ودوم هتل محل اقامتش پیدا شد که حداقل ۱۰ قبضه اسلحه خودکار با خود همراه داشت.

اف‌بی‌آی، یک روز پس از فاجعه اول اکتبر تیراندازی در لاس‌وگاس، پایتخت قمار جهان که مرگبارترین کشتار در آمریکا محسوب شده و ۶۰ کشته و ۵۰۰ زخمی به جا گذاشت، هویت ضارب را مشخص کرد و با وجود بیانیه روز دوشنبه داعش در تارنمای اعماق مبنی بر اینکه ضارب لاس‌وگاس یک تروریست تکفیری بوده است، هرگونه ارتباط او با سازمان‌های تروریستی رد شده است.

طبق گزارش دفتر تحقیقات قضایی فدرال ایالات متحده، استیون پداک یک بازنشسته سرگرم قمار و ساکن هتل‌های مختلف نوادا و لاس‌وگاس بوده که اگر چه بزرگ شده «سان وله» در کالیفرنیا بوده اما طی سال‌های اخیر در شهر توریستی «مسکیت» در ایالت نوادا در ۱۴۵ کیلومتری شمال شرقی لاس‌وگاس زندگی می‌کرده است. برادر پداک، او را شهروندی مطیع قانون معرفی کرده که تاکنون خلافی از او سر نزده است. در سوابق او هم تنها تخلف معمولی رانندگی به چشم می‌خورد. صبح دوشنبه پلیس در محل اقامت بزرگ‌ترین قاتل آمریکا اسلحه و مهمات پیدا کرد.

یکی از همسایگان سابقش نیز به رسانه‌ها گفته است پاداک یک قمارباز حرفه‌ای و آدمی عجیب و غریب بود. اما جالب اینجاست که نه تنها پداک پدری سابقه‌دار داشته بلکه فعالیت‌هایش در حوزه قمار و مستغلات نیز شبیه رئیس‌جمهور آمریکاست. پلیس گفته است «بنیامین پداک»، پدر او فردی سابقه‌دار بوده و نامش در میان فهرست افرادی دیده می‌شود که اف‌بی‌آی اواخر دهه ۱۹۶۰ به جرم سرقت از بانک تحت تعقیب قرار می‌دهد.

او به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود اما سال ۱۹۶۸ از زندان می‌گریزد. در همین حال برادر قاتل به شبکه سی‌بی‌اس گفته استیون چندین اسلحه کمری و احتمالا یک سلاح مخصوص تک‌تیراندازی داشته است. شاید این موضوع با توجه به سابقه او در شکارگری و داشتن مجوز شکار در آلاسکا چندان جلب توجه نکند اما موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که اریک پداک، برادرش را یک حسابدار بازنشسته سابقا شاغل در کارخانه‌ای در فلوریدا معرفی می‌کند که با سرمایه‌گذاری در مستغلات و قماربازی میلیاردر شده و حتی ۲ هواپیمای شخصی کوچک داشته است.

ساعاتی پس از قتل‌عام کنسرت در بلوار اصلی لاس‌وگاس بود که رسانه‌ها در واکنش به حمل آزادانه چندین اسلحه توسط پداک در هتل محل اقامتش پرسش‌هایی جدی را مطرح کردند. رندی استون، یک مقام سابق پلیس لاس‌وگاس معتقد است انتقال ۲۲ سلاح خودکار و کمری به طبقات بالای هتل «مندلی بی» بدون اینکه نظر کسی به آن جلب شده باشد نشان از برنامه‌ریزی قبلی قاتل دارد. این واقعه که در آن مهاجم به صورت قانونی و بدون ایجاد هیچ‌گونه شبهه توانسته مقادیر زیادی اسلحه خریداری و با خود حمل کند موجب اعتراضاتی از سوی مردم آمریکا شده است.

اگرچه در قانون اساسی آمریکا خرید و نگهداری اسلحه قانونی است اما در سال‌های اخیر افراد بسیاری این قانون را نقد کرده و خواستار اعمال نظارت و سختگیری بر آن شده‌اند. کاربران آمریکایی در توئیتر با انتشار آماری درباره مقتولان با اسلحه، اشاره کرده‌اند که احتمال مرگ با اسلحه در آمریکا ۱۶ برابر آلمان است.

به طور میانگین در آمریکا در هر روز ۸۵ نفر توسط اسلحه کشته می‌شوند. در مقام مقایسه اما در بریتانیا در هر سال فقط ۳۲ نفر توسط اسلحه کشته می‌شوند و در ژاپن شاید ۲ یا ۳ نفر. در آمریکا در هر سال ۳۲ هزار نفر با اسلحه کشته می‌شوند و ۷۰ هزار نفر دیگر زخمی می‌شوند.
همچنین شخصیت‌های سرشناس دموکرات

چون هیلاری کلینتون و بن رودس، همان روز کشتار در توئیت‌هایی اصرار دونالد ترامپ و جمهوریخواهان را بر حفظ قانون حمایت از حمل آزادانه اسلحه زیر سوال بردند. روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نیز به تحلیل واکنش ترامپ به این فاجعه پرداخت و نوشت: «رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کشتار لاس‌وگاس تلاش کرد با جدی‌ترین و حزن‌انگیزترین کلمات سخن بگوید اما هیچ صحبتی درباره کنترل و محدودیت خرید و فروش سلاح مطرح نکرد! در حقیقت چطور ممکن است که او بتواند این صحبت را مطرح کند؟

انجمن ملی اسلحه آمریکا به عنوان یک سازمان بدطینت که به طرزی وحشتناک و مرگبار قانونگذاران آمریکایی را در تسلط خود دارد هنگامی که در کمپین انتخابات ریاست جمهوری از دونالد ترامپ حمایت کرد همان زمان توانست سکوت ترامپ را برای خود بخرد.»


دیلی، جنایت پداک را چنین توصیف می‌کند:«یک روز دل‌انگیز، او که مالک اسلحه، مطیع قانون و فردی معمولی مثل بقیه بود، یکدفعه دیوانه شد! مسلما شما زمانی که کاملا دیوانه شده باشید تصمیم می‌گیرید که با مسلسل به روی ۲۲ هزار نفر آتش بگشایید... او فقط یک سفیدپوست آمریکایی دیوانه بوده که یک روز صبح از خواب بیدار شد و خیلی زیاد دلش خواست که به همه شلیک کند! حتی برادر خود او هم هیچ توضیحی برای این اتفاق نداشت».

نویسنده این مقاله در پایان با مطرح کردن این پرسش که اگر عامل کشتار لاس‌وگاس یک مسلمان بود ترامپ و رسانه‌های آمریکایی چه واکنش دیگری ممکن بود داشته باشند، می‌آورد: «به نظر نمی‌رسد در این کشور هیچ اراده‌ای یا هیچ راهی برای درست کردن این مشکل وجود داشته باشد.

چون دونالد ترامپ تلاش کرد برای واکنش در برابر این کشتار به خدا متوسل شود، بنابراین من هم این کار را کرده و می‌گویم: جناب رئیس‌جمهور! محض رضای خدا چشمانت را به روی این ناهنجاری نفرت‌انگیز در قلب کشورت باز کن و کاری درباره آن انجام بده!»

منبع: روزنامه وطن امروز

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!