Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:03:00 GMT

نشست خبری آبفای دزفول پیرامون ماجرای تصویب تبصره۳

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۰۰۵۲

برفرگفت: در دوره ۴۵روزه پرمصرف هزینه تبصره۳ بالای ۱۰۵۰۰تومان نیست که اگر مصوبه شورای شهر اجرا می‌شد ۲۰۰۰۰تومان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دزفول امروز نشست خبری مدیر آبفا دزفول با اصحاب رسانه پیرامون ماجرای تصویب تبصره۳ و حواشی بوجود آمده آن در این اداره برگزار گردید.

جمال‌الدین برفر در ابتدای این نشست ابراز داشت: اظهارات یکی از اعضای سابق شورای شهر دزفول به نقل از عضو فعلی مبنی بر اینکه لغو تبصره۳ قبوض آب از طریق اداری قابل لغو نیست و مردم آتش به اختیار وارد موضوع شوند* در آستانه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فضای ملتهبی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع تبصره۳ کاملا قانونی است و هیچ مقام و مرجعی اجازه ندارد خودسرانه مبلغی بر قبوض اضافه یا کم کند. تا سال ۹۳ استان خوزستان تنها استانی بود که تبصره۳ در آن اجرا نشده بود و باید عملیاتی می‌شد.‌

مدیر آبفا دزفول تصریح کرد: سال ۹۳ با گزارشی که به شرکت آب و فاضلاب ارائه دادیم وقفه‌ای یک‌ساله ایجاد کردیم و در اول مهرماه۹۴ لایحه تبصره۳ به شورای شهر ارائه گردید. دزفول، هشتمین شهر استان بود که این لایحه را به شورای شهر ارائه داد و معاونین آب و فاضلاب خوزستان در چندین جلسه تمام قوانین را به شورای وقت ارائه دادند. جلسات سنگینی پیرامون این موضوع انجام و روی تمام موضوعات بررسی و تبادل نظر صورت پذیرفت.

برفر بیان داشت: با امضای رئیس وقت (نادبی‌زاده) و رای ۱۳عضو شورای شهر تبصره۳ قبوض آب تصویب شد و اردیبهشت۹۵ صورت‌جلسه شورا به فرمانداری ارسال و تیرماه سال گذشته آبفا خوزستان مصوبه را به وزارت نیرو فرستاد. نهایتا آذرماه۹۵ مصوبه از وزارت نیرو به شرکت آب و فاضلاب ابلاغ و قابل اجرا گردید.

وی تشریح کرد: لایحه‌ای که توسط شورای شهر ارائه شد بین مشترکین ۱۵تا۲۵ مترمکعب مصرف ۵۵۰۰تومان، مشترکین بالای ۴۵هزار متر مکعب مبلغ ۲۰هزار تومان تصویب کردند که پس از ارسال مصوبه به وزیر نیرو این مبالغ کاهش داده و معافیت‌هایی انجام شد.

مدیر آبفا دزفول اذعان کرد: مبالغ حاصل از درآمد تبصره۳ فقط در خصوص تاسیسات آبرسانی شهر دزفول هزینه خواهد شد و اجازه هزینه در پروژه‌های دیگر نداریم. هیچ‌گونه قولی به اعضای شورا مبنی بر بازگشایی حسابی مشترک با شورای شهر دزفول نداده‌ایم و این تصور اشتباه آقایان مشخص نیست از کجا نشأت گرفته است.

برفر گفت: ما نمی‌توانیم بر اساس تصور عده‌ای که خیال می‌کردند درآمد حاصل از تبصره۳ در محلی که آنها دوست دارند هزینه شود، اقدام کنیم. حسابی ویژه درآمد حاصل از تبصره۳ در بانک‌ ملی باز شده و آن را نیز به شورای شهر اعلام کرده‌ایم.

مدیر امور آبفا دزفول اظهار داشت: تا کنون اعضای شورای شهر یک‌بار از ما درخواست نکرده‌اند که محل هزینه کردن درآمد حاصل از تبصره۳ کجا هزینه شده است. تمام اظهار نظرهای دوستان بر اساس تصورات شخصی و یا استناد به منابع موثق ناشناس بوده است.

برفر تبیین کرد: این که می‌گویند در هر ماه ۷میلیارد تومان از محل درآمد تبصره۳ عاید آبفا می‌شود صحت ندارد و طی ۱۰ماه از روز اول اجرا فقط ۲میلیارد تومان به این اداره واریز شده است. ۲۶میلیارد تومان جهت انشعاب آب و افزایش خط لوله انتقال آب هزینه شده است که در مقابل ۲میلیارد در ۱۰ماه بسیار بیشتر می‌باشد.

وی ابراز داشت: این پول برای حل مشکلات تاسیسات آبرسانی هزینه خواهد شد که باز هم جوابگو نیست.

مدیر آبفا دزفول بیان کرد: در پروژه تقاطع غیرهمسطح فتح‌المبین بیش از یک‌ میلیارد و دویست میلیون تومان برای جابجایی خط انتقال آب هزینه کرده‌ایم.

برفر اعلام کرد: طی دوره‌ای ۴۵روزه اگر همه مشترکان پرمصرف باشند هزینه تبصره۳ بیشتر از ۱۰۵۰۰تومان در یک دوره نخواهد بود در حالی که اگر مصوبه شورای شهر اجرا می‌شد این مبلغ برای هر دوره ۲۰هزار تومان بود که اعلام می‌کنیم مبلغ مصوب شورا توسط وزارت نیرو کاهش یافت.

شایان ذکر است ماجرای تصویب تبصره۳ که مبالغی بر قبوض مردم تحمیل کرده گلایه‌های مردمی و اظهار نظرهای برخی مسئولین را بدنبال داشته.

امام جمعه دزفول در خطبه‌های نمازجمعه ۲۴شهریور۱۳۹۶ با عنوان این مطلب که اعمال تبصره۳ روی قبض آب مشترکان دزفولی موجب نارضایتی مردم شده گفته بود: برغم تذکر داده شده در این رابطه به مسئولان تاکنون این موضوع بی نتیجه بوده است.

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی با بیان اینکه مصوبه شورای چهارم شهر دزفول در خصوص اعمال تبصره۳ بر روی قبض آب مشترکان بدون اجازه وزیر نیرو قابل حذف از روی قبض آب مشترکان نیست افزوده بود: بر اساس این تبصره آب‌بهای مصرفی شهروندان دزفولی افزایش غیرقابل قبولی داشته که اجحاف در حق مردم این شهرستان می‌باشد.

وی تصریح کرده بود: طبق بررسی صورت گرفته در برخی استان‌ها که تبصره۳ بر روی قبض آب و فاضلاب مشترکان اعمال شده درآمد حاصله برای حفظ، نگهداری و توسعه طرح‌های آبرسانی همان شهرستان هزینه می‌شود اما در دزفول چنین چیزی اجرا نشده است.

* اظهارنظر منتسب به عضو فعلی شورا توسط وی تکذیب شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود

نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست خبری این دوره از نمایشگاه از ساعت ۱۰ یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در این نشست یاسر احمدوند؛ رییس و علی رمضانی؛ قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه خواهند بود.

لازم به ذکر است؛ با توجه به اینکه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آخرین مراحل آماده‌سازی را برای میزبانی از مخاطبان طی می‌کند، اصحاب رسانه می‌توانند پس از پایان نشست خبری از محل برگزاری تصویربرداری و بازدید داشته باشند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • نشست خبری سریال نون خ
  • نشست خبری جایزه ملی البرز
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد