Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های داخل سالن آسیا گفت: رشته‌ای که در ترکمنستان نتوانسته موفق ظاهر شود نباید در خصوص اعزام به اندونزی نیز مدعی باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، اصغر رحیمی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های داخل سالن آسیا در نشست خبری امروز (چهارشنبه) خود درباره این بازی‌ها اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که کاروان ایران با 207 ورزشکار شامل 144 مرد و 63 زن راهی عشق‌آباد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
درباره میزبانی باید بگویم که ترکمنستان سیستم بسته‌ای داشت و در مجموع هم مسائلی به وجود آمده بود. برگزاری این بازی‌ها به لحاظ مدیریتی و اجرایی خوب و قابل قبول بود اما میزبان به لحاظ فنی به دنبال کسب رتبه نخست بود و در خیلی از جاها هم تخلفاتی را انجام داد.

وی ادامه داد: سطح این بازی‌ها در هر صورت از سطح بازی‌های آسیایی پایین‌تر است که به نظرم این موضوع طبیعی است اما معتقدم این بازی‌ها سطح فنی قابل قبول خودش را داشت. درست است که کشورهای صاحب‌نام، ورزشکاران بزرگ خود را به ترکمنستان نیاورده بودند اما بیشتر اعضای کاروان ما هم نفرات دوم و سوم بودند، ما همانطور که در بازی‌های آسیایی با کشور قزاقستان رقابت داریم در بازی‌های داخل سالن هم اوضاع همین‌گونه بود و رقابت نزدیکی میان این دو کشور وجود داشت.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های داخل سالن آسیا با مقایسه دو دوره اخیر برگزار شده این بازی‌ها تاکید کرد: در دوره قبلی 1652 ورزشکار از 43 کشور در 12 رشته رقابت کردند اما در ترکمنستان 4012 ورزشکار از 63 کشور در 21 رشته رقابت می‌کردند. معتقدم سطح بازی‌ها در جایگاه خودش قابل قبول بود.

رحیمی درباره گلایه اعضای تیم ملی فوتسال در خصوص پاداش‌های 300 دلاری و رد این پاداش‌ها از سوی آنها گفت: در ستاد عالی بازی‌ها که با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، این موضوع تصویب شد که مدال‌آوران بازی‌های داخل سالن به جدول تجلیل از مدال‌آوران که در پایان هر سال صورت می‌گیرد، اضافه شود. در خصوص پاداش سکو هم باید بگویم که این موضوع تصویب هیئت اجرایی بود که اعضای یک تیم زمانی که روی سکو می‌روند 50 درصد پاداش رشته‌های انفرادی را بگیرند، توجیه هم در این باره این بود که چون رنگ مدال مهم است پس نمی‌توان به همه اعضای یک تیم 600 دلار داد اما اعضای تیم فوتسال می‌گفتند که 15 روز در آنجا هستند و در نهایت هم پاداش 300 دلاری را قبول نکردند. من در همان جا به آنها قول دادم پس از بازگشت به تهران این موضوع را در جلسه هیئت اجرایی مطرح می‌کنیم و مصوبه‌ای می‌گیریم که مابه‌التفاوت این مبلغ به فوتسالیست‌ها پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه از روز گذشته کار مربوط به بازی‌های آسیایی 2018 در اندونزی آغاز شده، در این خصوص گفت: کمیته برگزاری بازی‌ها به ما اعلام کرده که این رویداد ورزشی در 40 رشته، 67 بخش و 472 ماده برگزار می‌شود. هفته آینده جلسه‌ای با وزیر ورزش خواهیم داشت و در آنجا سیاست‌گذاری می‌شود که کاروان ایران با چه رویکردی راهی اندونزی شود.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های داخل سالن آسیا ادامه داد: بین روزهای 12 یا 15 آذر بازدید سرپرست‌های کشورهای مختلف از محل برگزاری بازی‌ها صورت می‌گیرد. باید این را بگویم که بازی‌های آسیایی 2018 جزء سخت‌ترین دوره‌های برگزاری خواهد بود چرا که مسئولان برگزاری هر جایی که امکانات داشته‌اند می‌خواهند مسابقات را هم برگزار کنند. براین اساس اعلام شده که جاکارتا، پالمبانگ و حومه به عنوان محل‌های برگزاری مسابقات بازی‌های آسیایی است. نکته مهم این است که رقابت برخی از رشته‌های مدال‌آور در شهرهای حومه که در فاصله 300 کیلومتری جاکارتا هستند، برگزار خواهد شد که این اصلا شرایط خوبی نیست، پیش‌بینی من این است که میزبان بازی‌های آسیایی 2018 نمی‌تواند خیلی خوب این بازی‌ها را برگزار کند ما پیش از اعزام به ترکمنستان به این بازی‌ها ایراد می‌گرفتیم اما با شنیدن و مشاهده تصاویر مربوط به میزبانی اندونزی می‌گوییم که کاش همان ترکمنستان میزبان می‌شد. به هر حال روزهای سختی برای این بازی‌ها در پیش است و ما باید سرپرست‌های تیم‌ها را کسانی انتخاب کنیم که مسلط به مسائل فنی رشته خود و همچنین زبان انگلیسی باشند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج کسب شده در بازی‌های داخل سالن آسیا تاثیری در اعزام رشته‌ها به بازی‌های آسیایی دارد یا خیر‌، گفت: هفته آینده جلسه ستاد عالی بازی‌ها را خواهیم داشت آن چیزی که مسلم است این است که با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین مسائلی که در محل برگزاری بازی‌ها وجود دارد، قطعا یک کاروان کیفی اعزام می‌شود. درباره اعزام رشته‌ها هم باید بگویم که سطح بازی‌های داخل سالن به مراتب پایین‌تر از بازی‌های آسیایی است و رشته‌ای که در ترکمنستان نتوانسته موفق ظاهر شود نباید در خصوص اعزام به اندونزی نیز مدعی باشد. حداقل این موضوع این است که آن رشته با تعداد نفرات کم اعزام شود.

«در حالی که سطح بازی‌های داخل سالن آسیا پایین بوده و کشورهای صاحب‌نام نیز با کاروانی کمتر نسبت به بازی‌های آسیایی شرکت کرده‌اند پس چرا کاروان ایران با تعداد نفرات زیاد راهی عشق‌آباد شد»؟ رحیمی در پاسخ به این سوال گفت: ما اگر یک حساب ساده هم می‌کردیم به کف نفرات اعزامی یعنی 140-150 نفر می‌رسیدیم. برخی رشته‌ها در بازی‌های آسیایی حضور ندارند و زمانی که با مسئولان آنها جلسه گذاشتیم آنها عنوان کردند که با توجه به اینکه چنین رویدادهایی را هرگز تجربه نمی‌کنند، پس کجا می‌توانند چنین تجربه‌ای به دست آورند. ضمن اینکه بازی‌های داخل سالن آسیا محکی برای برخی رشته‌ها بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مسائل مالی و هزینه این اعزام و مشکلاتی که پیش از سفر کاروان ایران به عشق‌آباد وجود داشت تاکید کرد: این بازی‌ها با توجه به نزدیکی کشور میزبان برای ما جزء کم‌هزینه‌ترین بازی‌ها بود. هزینه‌ها هم در دو بخش بود که یکی مربوط به آماده‌سازی و یکی اعزام تیم‌ها می‌شد. زمانی که قرار شد در این باره تصمیم بگیریم وزیر ورزش هم وارد موضوع شد زمانی بود که فدراسیون‌ها اردوهای خود را برگزار کرده بودند، در خصوص تعداد رشته‌ها و نفرات هم باید بگویم که اگر می‌خواستیم کمی از این کمتر و ضعیف‌تر ظاهر شویم رتبه ایران در جدول مدالی پایین‌تر می‌شد.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های داخل سالن آسیا در پایان گفت: من به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی می‌خواهم بگویم که مهم‌ترین دستاورد کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا پیشی گرفتن از قزاقستان بود چرا که ما در بازی‌های آسیایی هم با این کشور رقابت می‌کنیم. من شنیدم که وزیر ورزش قزاقستان در مسابقات روز ما قبل پایانی گفته بود پاداش خاصی برای نفراتی که مدال بگیرند، اختصاص خواهد داد. در پایان هم باید بگویم که قزاقستان و اندونزی حریفان جدی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس، مسئولان دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک وارد پروسه مربوط به اعزام اعضای کاروان های اعزامی به این دو رویداد شده اند.

انتخاب مسیر پرواز از میان ایرلاین های داخلی و خارجی یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است. بر این اساس استفاده از پرواز داخلی برای مسافران پاریس نهایی شده است. این تصمیم در هر دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک اتخاذ شده است.

مسئولان کاروان های اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک بر اساس برنامه تنها شرکت هواپیمایی داخلی که پرواز مستقیم به فرانسه دارد (ایران ایر) در حال نهایی کردن زمان اعزام اعضای کاروان های خود هستند.

این شرکت هواپیمایی البته تنها دو پرواز در هفته دارد. به همین دلیل و در صورت عدم همخوانی میان زمان پروزهای هفتگی با زمان موردنیاز برای اعزام، ممکن است استفاده از ایرلاین خارجی جایگزین شود.

طبق روال همیشه، اعضای کاروان ایران در بازی های المپیک بر اساس برنامه تمرینی و مسابقات ورزشکاران در هر رشته، در قالب گروه های مجزا عازم پاریس می شوند اما این اعزام برای کاروان ایران در بازی های پارالمپیک در قالب یک گروه انجام می شود.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد برگزار می شود. همچنین ۷ تا ۱۸ شهریور زمان برگزاری هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک است.

کد خبر 6086077

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی