Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سابق شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: هدف اصلی شرکت شستا باید توسعه کشور و ادای دین به اقتصاد این کشور باشد. رضا نوروز زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هدف از تاسیس شرکت شستا را حفظ سرمایه سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد­ و گفت : همه کسانی که بیمه کارگری هستند درصدی از پولشان را به عنوان حق بیمه به تامین اجتماعی می پردازند تا بعد از بازنشستگی از این پول به عنوان مستمری بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان تامین اجتماعی در راستای حفظ ارزش پول بیمه شدگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی مبادرت به سرمایه گذاری و خرید دارایی می کند که شستا به این منظور تاسیس شده است .
مدیرعامل­ سابق شستا گفت: در حال حاضر براساس آخرین مجمع تشکیل شده ، شرکت های زیرمجموعه شستا حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان سوددهی داشته اند و براساس اسناد دفتری میزان دارایی های شستا حدود سی هزار­ میلیارد تومان برآورد می شود.
رضا نوروز زاده یکی از چالش های اصلی پیش روی شرکت شستا را واگذاری های غیراصولی در دوران گذشته تحت عنوان رد دین دولت عنوان کرد و گفت: بسیاری از شرکت های زیان ده بدون اینکه ما روی آنها نظری داشته باشیم با هدف رد دین دولت و تسویه بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی ، به شستا منتقل شده و در حال حاضر شرکت شستا یک مجموعه ناهمگون و نامتناجس است.
نوروز زاده افزود: در حال حاضر شستا 9 هلدینگ شامل هلدینگ نفت ، گاز و پتروشیمی ، هلدینگ دارویی ، هلدینگ سیمان و ... است که در زیرمجموعه این هلدینگ ها شرکت های زیادی وجود دارد که 140 شرکت مدیریتی بوده و در بیش از 400 شرکت نیز شستا سهام دار است.
مدیرعامل سابق شرکت شستا افراد شاغل در کارخانه ها و­ شرکت های زیرمجموعه شستا را حدود 65 هزار نفر اعلام کرد و افزود: جهت گیری ما در شستا افزایش صادرات ، ایجاد اشتغال و توسعه صنایع کشور است.
نوروز زاده با تاکید براینکه شستا نمی خواهد رقیب بخش خصوصی باشد ، گفت : در شرکت هایی که سرمایه آنها زیر 100 میلیون یورو باشد شرکت نمی کنیم تا رقیبی برای بخش خصوصی نباشیم.
مدیر عامل سابق شستا در مورد سرمایه گذاری های جدید در شستا هم گفت : یک سری سرمایه گذاری داریم که مراحل پایانی را سپری می کند مثل پروژه مرجان و پروژه مروارید که در این پروژه ها شستا سهام دار است و با دیگر نهادهای عمومی غیر دولتی یا دولت شراکت دارد.
نوروز زاده بزرگترین طرح توسعه ای شستا را مشارکت در پروژه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس عنوان کرد و افزود: در این پروژه که یکی از بزرگ ترین پروژه های خاورمیانه است 49 درصد سهام داریم.
نوروز زاده گفت: این پروژه در سه فاز طراحی شده است و توان تولید 36 میلیون لیتر بنزین را دارد.
مدیرعامل­ سابق شرکت شستا افزود: ما در این پروژه نقش ملی ایفا کرده ایم تا نقش اقتصادی .
وی افزود : 360 هزار بشکه نفت خام را از وزارت نفت تا 5 درصد پایین تر از قیمت جهانی می خریم و آن را با پیشرفته ترین ماشین آلات و فناوری های روز جهان به فرآورده تبدیل می کنیم و چون ناچاریم دانش فنی و ماشین آلات پیشرفته را خریداری کنیم پس هزینه تمام شده ما بالاست و سود چندانی در این پروژه نمی بریم ولی ازآنجا که تکمیل پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نقش مهمی در خودکفایی کشور ایفا می کند در این پروژه مشارکت کرده ایم که دین خود را به کشور ادا کرده باشیم.
نوروز زاده در خصوص سودآور بودن فعالیت های اقتصادی شستا اظهار کرد: اگر واقع بینانه نگاه کنیم نسبت به سرمایه های ثبت شده واقعا بازده خاصی نداریم و شستا سوددهی آنچنانی ندارد.
مدیرعامل سابق شرکت شستا دلیل زیان ده بودن شستا را واگذاری شرکت های زیان ده دولتی تحت عنوان رد دیون دانست­ و گفت: اگر شستا بخواهد به بازدهی مناسبی برسد باید اصلاح ساختار کنیم.
نوروززاده افزود: بنا داریم شرکت های زیان ده را اصلاح ساختار و سودده کنیم سپس آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و شرکت های بزرگ را نیز با تکمیل زنجیره تولید به سوددهی برسانیم.
مدیرعامل سابق شرکت شستا در خصوص دخالت دولت در مدیریت این شرکت هم گفت: اینجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و بطور غیر مستقیم سرمایه آن از جامعه کارگری تامین می شود ، کارگرانی که امروز کار می کنند حق بیمه می پردازند و تامین اجتماعی با این سرمایه فعالیت اقتصادی می کند تا مستمری کارگرانی را که دیروز کار می کردند ، بپردازد بنابراین شرکت شستا سرمایه گذاران انسانی ثابتی ندارد که بگوییم مالک این شرکت ها کارگران هستند بلکه متولی این شرکت سازمان تامین اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی را دولت تشکیل داده است اما دولت دخالتی در مدیریت آن ندارد.
نوروز زاده افزود : در تامین اجتماعی هیئت امنایی وجود دارد که هیئت مدیره شستا را تعیین می کنند و هیئت مدیره شستا اعضای هیئت مدیره هلدینگ ها را تعیین می کنند و به تبع آن شرکت های زیرمجموعه شستا تعیین می شوند.
وی با رد هرگونه نقش آفرینی مستقیم دولت در تعیین مدیران شرکت های زیرمجموعه شستا گفت: درست است که وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی حکم مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی را صادر می کند اما این مدیرعامل به پیشنهاد هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به وزیر معرفی می شود که اعضای این هیئت امنا نیز از افراد حقوقی و حقیقی تشکیل شده اند.
مدیرعامل سابق شرکت شستا در ادامه راهکارهای خود برای سودده کردن این شرکت گفت : باید اساسنامه این شرکت را تغییر دهیم و بعد فعالیت های شستا را تخصصی کنیم که امروز از شیرمرغ تا جان آدمیزاد در زیرمجموعه شستا وجود دارد که باعث شده­ است دارایی های ناهمگنی در این شرکت بوجود بیاید بنابراین برای رفع این چالش باید شرکت شستا در یک رشته تخصصی مثل نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت کند تا هم نقش توسعه ای داشته باشد و هم ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.
وی در خصوص برخی اظهارنظرها درباره بکارگیری فرزندان نمایندگان مجلس یا برخی مدیران دولتی در شرکت های زیرمجموعه شستا هم گفت: فرزندان مسئولان هم در طیف اجتماعی ما زندگی می کنند و باید کار کنند پس عجیب نیست برخی از این فرزندان در زیرمجموعه شستا مشغول به کار باشند اما با آمار و ارقام می توان ثابت کرد که درصد این افراد کاملا منطقی است و اغلب آنها براساس ضابطه و تخصص بکارگیری شده اند.
مدیرعامل سابق شستا با تاکید براینکه نهادهایی مانند شستا را جزء با قواعد بنگاه داری نمی توان اداره کرد ، گفت: مدیران ما باید از نظر مالی یا از نظر فنی تخصص داشته باشند بنابراین بکارگیری افرادی با تحصیلات­ غیرمرتبط در این شرکت ممنوع شده است و افرادی که از قبل در این شرکت استخدام شده اند
که ضوابط استخدام رعایت نشده است نیز به مرور از بدنه شستا جدا خواهند شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان سه میلیون بیمه‌شده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، بیت‌الله برقراری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در یادواره شهدای کارگری استان زنجان با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن توسعه کشور هستند، اظهار کرد: کارگران بازوی قوی و محکم برای جهش تولید و تحقق شعار سال هستند.

وی افزود: بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام دنبال تعطیل شدن واحدهای تولیدی هستند، اما کارگران همواره پای کار بوده‌اند و در راستای منافع کشور گام برداشته‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و مسائل کارگران گفت: در اسلام به موضوع کار و کارگری اهمیت فراوانی داده شده است.

برقراری با اشاره به عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: قبل از دولت سیزدهم این صندوق در طول ۲۶ سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده داشت، اما در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار نفر عضو جدید به صندوق جذب شده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جامعه هدف خالص بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در کشور ۱۰ میلیون نفر است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید، طبق قانون اساسی دولت موظف است که برای قشر تولیدکننده بیمه اجتماعی را فراهم کند و در این راستا با استفاده از تجربه‌های سایر صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد.

وی ادامه داد: خدمات این صندوق در زمینه‌های مختلفی گسترش پیدا کرده است و در این راستا بیمه مادران روستایی دارای سه فرزند به صورت رایگان در صندوق انجام می‌شود.

برقراری با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این در حالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

کد خبر 749398

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • واکنش جبلی به جلوگیری از پخش سریال «حشاشین»
  • واکنش رئیس صدا و سیما به ممنوعیت پخش «حشاشین»
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود