Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:15:48 GMT

طرح هادی در ۲۵۰ روستای استان قزوین بازنگری می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۶۳۸۱

طرح هادی در ۲۵۰ روستای استان قزوین بازنگری می شود

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار عملیات بازنگری در طرح هادی ۲۵۰ روستای استان قزوین آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد همتیان روز پنجشنبه به مناسبت روز روستا با تشریح مهمترین برنامه های اجرا شده در روستاهای استان قزوین گفت: شاید در گذشته غفلت هایی در حوزه روستاها انجام شده و شاهد مهاجرت افراد و سکونت ۷۰ درصدی مردم در شهرها و ۳۰ درصدی در روستاها شدیم اما با کارهای انجام شده شاهد مهاجرت معکوس هستیم و وضعیت روستاها روبه رونق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز روستا فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای مناطق مختلف روستایی است تا بتوانیم قابلیت های پنهان مانده را شکوفا کنیم هر چند نباید فقط به این روز بسنده کرد و در طول سال نیز لازم است به این ظرفیت ها توجه کرد.

همتیان تصریح کرد: روستاهای استان قزوین ظرفیت های زیادی دارد و بویژه در بخش گردشگری می توانیم به شکوفایی دست یابیم و به دلیل اهمیت موضوع در کنار میراث فرهنگی و استانداری تلاش می کنیم این ظرفیت ها شکوفا شود.

۱۴ میلیارد تومان برای آسفالت راهها و معابر روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری ۷ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۷ میلیارد تومان از اعتبارات دهیاریها برای آسفالت راهها و معابر روستایی هزینه می شود که چهره روستاها تغییر می کند.

وی بیان کرد: برای روکش آسفالت ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر بالغ بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که امسال پیش بینی می کنیم بیش از ۸۰۰ هزار مترمربع دیگر در رسوتاها آسفالت ریزی شود.

همتیان اضافه کرد: اگر اعتبار لازم اختصاص داده شود قادریم تا یک میلیون مترمربع از فضاهای روستایی را آسفالت کنیم.

همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی دارند

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی دارند و در ۶۴۹ روستا این طرح تهیه شده است.

همتیان اظهارداشت: همچنین اجرای طرح هادی در ۳۱۳ روستا آغاز شده که نمونه سازی است و مابقی را شوراها و دهیاری ها انجام می دهند.

طرح های هادی بازنگری می شود/ ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت روستایی و مهاجرت هایی که صورت می گیرد باید طرح ها بر اساس نیازها اجرا شود لذا ضمن بازنگری در اجرای طرح های هادی تلاش می کنیم به مشکلات کنونی پاسخ دهیم.

همتیان بیان کرد: ۲۵۰ روستای استان نیازمند بازنگری در طرح هادی است که امیدواریم این طرح تا شهریور ماه سال آینده عملیاتی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآورشد: به طور متوسط اجرای هر طرح هادی به ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در مجموع برای ۲۵۰ روستا به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

صدور ۴۵ هزار سند روستایی

وی از صدور سند روستایی در استان هم خبرداد و اظهارداشت: یکی دیگر از کارهای بنیاد مسکن صدور سند برای واحدهای روستایی است که در این راستا تاکنون برای ۴۵ هزار واحد روستایی سند رسمی صادر شده است.

همتیان بیان کرد: واحدهای روستایی فاقد سند غالبا واحدهای اوقافی هستند که با امضاء تفاهم نامه با اداره اوقاف تلاش کرده ایم تا سهم مردم مشخص شده و سند اعیانی هم داده شود.

وی اضافه کرد: ۲۶ هزار فقره سند واحدهای اوقافی در روستاها شناسایی شده که امیدواریم با همکاری اداره اوقاف در سه سال آینده بتوانیم همه این واحدها را سند دار کنیم.

روستاییان مطالبات بانکی را پرداخت کنند

همتیان بیان کرد: در حال حاضر بدلیل پرداخت نشدن بخش زیادی از تسهیلات بانکی داده شده به روستائیان با موانعی در اجرای طرح های بازسازی و نوسازی مواجه هستیم که نیازمند همراهی روستاییان فهیم در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: تعداد بسیار محدودی از روستاییان واقعا در پرداخت وامها مشکل دارند ولی اکثر این افراد قادرند بدهی خود به بانک را پرداخت کنند که با توجه به تسهیلات ویژه ای که از سوی دولت پیش بینی شده از جمله بخشودگی سود، رفع مشکل برای پرداخت های دوباره وام به ساکنان روستایی انتظار داریم وام گیرندگان روستایی نسبت به پرداخت دیون خود به بانک های عامل اقدام کنندتا بتوانیم طرح های نوسازی و بهسازی و نیز احداث های جدید را سرعت بخشیم.

افتتاح ۵ طرح در روز روستا در استان قزوین

همتیان از افتتاح طرح های عمرانی در روز روستا هم خبر داد و گفت: همزمان با روز روستا از ۵ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: این طرحها شامل یک واحد مسکونی ویژه خانواده های دارای دو معلول، دو طرح هادی در روستای قلعه گنجی و مندرآباد و روکش اسفالت به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در یک روستای استان از طرح های عمرانی قابل افتتاح است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان به فناوری نسل سوم موبایل خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.    اکرم فداکار مدیرکل ICT استان یزد با اعلام این خبر گفت: در راستای بهینه سازی پوشش ارتباطات روستایی، از طریق ارتقای فناوری سایت موبایل به نسل سوم با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از اینترنت پرسرعت همراه پایدار و باکیفیت برخوردار شدند.    فداکار افزود: از همراهی نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت مجری کشوری و تیم توسعه ارتباطات روستایی و همکاری دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همت و تلاش همکاران مخابرات منطقه یزد و سایر مسولین استانی و محلی که زمینه بهبود کیفیت سرویس ارائه شده به مردم این روستا‌ها را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود