Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین: از ابتدای سال جاری ۴۶۴ پروژه عمرانی با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار توسط دهیاری های استان قزوین اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حبیبی انبوهی در آستانه روز روستا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: به مناسبت روز روستا برنامه های مختلفی در کشور و استان برگزار می شود که همایش های شهرستانی و بخشها با حضور دهیاران و اعضا شوراها، بازدید از روستاها، تجلیل از تلاشگران عرصه روستا و آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه محصولات روستایی و صنایع دستی، فرهنگی و هنری روستاییان در ابیک و بویین زهرا و تجلیل از دهیار زن نمونه استان در همایش کشوری از دیگر برنامه های روز روستا در قزوین است.

۲۵ درصد جمعیت استان قزوین روستایی است

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآورشد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال گذشته در استان قزوین ۱۱۲۷ آبادی، تعداد ۷۸۷ آبادی دارای سکنه، ۸۲۳ روستا وجود دارد که جمعیت ساکن در روستاها نیز ۳۲۱ هزار و ۶۱۰ نفر است.

حبیبی انبوهی تصریح کرد: حدود ۲۵ درصد جمعیت استان قزوین را روستائیان تشکیل می دهند و در حال حاضر ۵۳۰ روستا نیز دارای دهیاری است.

وی بیان کرد: جمعیت روستاهای دارای دهیاری در استان ۲۹۵ هزار و ۲۵۰ نفر معادل ۹۲ درصد جمعیت روستایی است.

تاسیس ۱۰۹ دهیاری جدید در استان قزوین

وی بیان کرد: با ارزیابی کارشناسی انجام شده ۱۰۹ روستای استان واجد شرایط برای تاسیس دهیاری جدید است که بزودی پس از طی مراحل قانونی تعداد دهیاری های استان به ۶۳۹ روستا خواهد رسید.

حبیبی انبوهی از فعالیت ۳۳ دهیار زن در استان هم خبرداد و اظهارداشت: خوشبختانه حضور بانوان تحصیل کرده و کارآمد در حوزه دهیاری ها موجب شده بتوانیم از این ظرفیت برای ساماندهی امور روستاها بخوبی استفاده کنیم و با بروز توانمندی های این گروه برای نمونه امسال خانم حدیثه باقری از روستای زناسوج از الموت غربی به عنوان دهیار نمونه در سطح کشور معرفی خواهد شد.

افزایش اعتبارات دهیاری ها به ۲۱۲ میلیارد تومان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآورشد: از زمان تاسیس دهیاریها تا سال ۹۲ و قبل از دولت یازدهم حدود ۹۵ میلیارد تومان اختصاص یافته و هزینه شده در حالی که در دولت یازدهم تاکنون این میزان به ۲۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: با اعتبارات اختصاص داده شده تعداد ۴۷۹۲ پروژه عمرانی توسط دهیاری ها از ابتدای تاسیس تاکنون در استان قزوین اجرا شده که ۲۰۱۳ پروژه تا قبل از دولت یازدهم و ۲۷۷۹ پروژه از آغاز دولت یازدهم تاکنون بوده است.

حبیبی گفت: امسال ۴۶۴ پروژه عمرانی توسط دهیاری های استان اجرا شده و ۳۳ میلیارد تومان برای این فعالیتها اختصاص یافته که تاکنون یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی دریافت شده است.

توزیع ۱۵ دستگاه ماشین آلات مکانیزه پسماند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآورشد: در راستای اجرای طرح های پسماند وسالم سازی محیط زیست امسال ۱۵ دستگاه مکانیزه حمل پسماند در میان دهیاری ها توزیع خواهد شد که این فعالیت در کشور کم نظیر است.

وی اضافه کرد:این تجهیزات ازمحل اعتبارات شرکتهای تعاونی دهیاریها خریداری شده و بزودی توزیع می شود و با این کار گام مهمی در تحقق توسعه پایدار با رعایت مسائل ریست محیطی برداشته می شود.

حبیبی انبوهی گفت: آموزش روستائیان با قوانین و مقررات می تواند در اجرای موفق برنامه ها موثر باشد که در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی در ۱۹ بخش استان زمینه آموزش ۲۱۰۰ نفر از منتخبان روستاها فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین یک دوره آموزشی در زمینه گردشگری برای ۸۰ دهیار برگزار شد که دومین دوره آن را امسال برگزار می کنیم تا ظرفیت های گردشگری روستایی شکوفا شود.

شورای عشایر در استان قزوین راه اندازی می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: با بررسی های انجام شده در حال حاضر ۲۲۰ نفر از عشایر در استان سکونت دارند که بزودی با راه اندازی «شورای عشایری» گام مهمی در رسیدگی به امور این گروه در استان برداشته می شود.

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های اقتصادی در روستاها

حبیبی انبوهی در ادامه این نشست خبری با اشاره به اهمیت توجه به معیشت و اقتصاد روستاها گفت: اگر همه امکانات زیربنایی و روبنایی در روستاها فراهم شود اما ساکنان آن شغل و معیشت نداشته باشند نمی توان از مهاجرت مردم جلوگیری کرد لذا اولویت همه ما باید اشتغال و اقتصاد و معیشت روستائیان باشد.

وی اضافه کرد: ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس با تامین شغل و فعالیت اقتصادی محقق می شود و در شرایطی که با کاهش منابع آبی و خاکی دیگر اشتغال روستایی نمی تواند فقط کشاورزی و دامداری باشد باید بتوانیم با راه اندازی کارگاههای اقتصادی درروستاها به درآمدزایی مردم کمک کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اظهارداشت: خوشبختانه با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان سهمیه استانی از اعتبارات بنیاد علوی و یارانه توسعه روستایی و توزیع آن میان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، میراث فرهنگی و بسیج سازندگی برای هرکدام از دستگاهها ۵ میلیارد تومان طرح تعریف شد.

وی بیان کرد:تاکنون بامعرفی ۳۵۵ طرح اشتغالزایی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان ازاین اعتبارات بین دستگاهها توزیع شده است.

حبیبی گفت: خوشبختانه در روستاهای اردکان، چوزه، شیزند و زیاران میتوان ادعا کرد بیکار نداریم و معیشت روستاییان با اجرای طرح های اقتصادی توسط خود ساکنان روستا تامین شده است.

و

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کود‌ شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: از این میزان ۴۲ هزار و ۶۴۰ تن کود‌های شیمیایی، ۴۳۹ تن کود‌های ریز مغذی و ۲۷۸ تن کود‌های آلی و زیستی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود