Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ترامپ مدعی شد: ایران خشونت، خونریزی و آشوب را به سراسر خاورمیانه صادر می کند؛ به همین دلیل باید آمریکا به ستیزه جویی مستمر و جاه طلبی هسته ای ایران خاتمه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با فرماندهان ارتش این کشور مدعی شد که ایران به روح برجام پایبنده نبوده و خشونت، خونریزی و آشوب را به سراسر خاورمیانه صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس ان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با فرماندهان ارتش این کشور ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.


ترامپ مدعی شد: ایران خشونت، خونریزی و آشوب را به سراسر خاورمیانه صادر می کند؛ به همین دلیل باید آمریکا به ستیزه جویی مستمر و جاه طلبی هسته ای ایران خاتمه دهد.


وی همچنین ادعای خود مبنی بر اینکه 'ایران به روح توافق (هسته ای) پایبندی نبوده است' را تکرار کرده و افزود: امشب در این باره بحث خواهیم کرد.


سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد که ترامپ تصمیم خود را درباره برجام گرفته و در موعد مقتضی آن را اعلام خواهد کرد.


سندرز درباره ماهیت تصمیم ترامپ صحبتی نکرد، اما گفت که این تصمیم همچنین شامل راهبردی جامع درباره چگونگی رفتار با ایران است که تیمی متحد پشت آن قرار دارد.


وی همچنین وعده داد که به زودی ترامپ این راهبرد را اعلام خواهد کرد.


رسانه های آمریکایی به نقل از منابع آگاه، زمان اعلام تصمیم ترامپ درخصوص برجام و همچنین راهبرد جامع دولت او در قبال ایران را 12 اکتبر (20 مهرماه) دانستند.


اگرچه ضرب الاجل 90 روزه تایید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ در 15 اکتبر (23 مهرماه) به پایان می رسد، اما به نوشته این رسانه ها ترامپ سه روز زودتر در یک سخنرانی موضع خود را اعلام خواهد کرد.


با وجود آنکه ترامپ از زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 وعده خروج از برجام را داده و بارها بر آن تاکید کرده، اما برخی از وزیران و مشاوران ارشد او از جمله رکس تیلرسون، جیم متیس، مک مستر و جوزف دانفورد علاوه بر تایید پایبندی ایران به برجام، مخالف خروج از این توافق بوده اند.


جیم متیس وزیر دفاع و جوزف دانفورد رئیس ستادکل نیروهای مسلح آمریکا روز سه شنبه در جلسه استماعی در کمیته روابط خارجی سنای این کشور ضمن تایید پایبندی ایران، اذعان کردند که برجام در راستای منافع ملی آمریکا است.


همچنین بسیاری از سناتورهای این کشور خواستار حفظ برجام هستند؛ جک رید، جین شاهین، تیم کین و جف مرکلی سناتورهای دمکرات در پیام های توئیتری جداگانه اظهارات متیس را مورد تایید قرار داده و به ترامپ توصیه کردند که به حرف مشاوران امنیتی خود گوش دهد.


برخی رسانه ها نیز از تلاش های پشت پرده رکس تیلرسون وزیر خارجه ترامپ در همکاری با کنگره برای اصلاح قانون بازنگری برجام و حفظ این توافق هسته ای خبر دادند.


آسوشیتدپرس به نقل از مقام های دولت ترامپ نوشت که وی از تایید پایبندی ایران متنفر است و مشاوران وی در پی راهی هستند که با اصلاح قانون بازنگری برجام او را از تایید دوره ای پایبندی ایران معاف کنند.


در صورت رد پایبندی ایران از سوی ترامپ در 23 مهرماه، سرنوشت برجام در دستان کنگره آمریکا قرار خواهد گرفت و قانون گذاران آمریکایی 60 روز فرصت خواهند داشت تا درباره بازگرداندن تحریم های برجامی تصمیم گیری کنند.


اگر قانون گذاران آمریکایی این تحریم ها را بازگردانند، برجام از سوی آمریکا نقض شده و به گفته کارشناسان این اقدام شکافی میان آمریکا و متحدان اروپایی آن ایجاد کرده و اعتبار بین المللی آمریکا را زیر سئوال خواهد برد.


کشورهای اروپایی طرف برجام خواستار پایبندی آمریکا به این توافق هستند. سفیران انگلیس، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در واشنگتن روز پنج شنبه به وقت محلی در این خصوص با اعضای کنگره آمریکا بحث خواهند کرد.


سرنوشت برجام به همراه اعتبار بین المللی آمریکا نزد متحدان اروپایی و دیگر کشورها به تصمیمی بسته دارد که ترامپ به زودی آن را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی

اساتید بسیجی سراسر کشور از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین حمایت و خواستار خاتمه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست وبیناری بیش از 300 نفر از مسئولان کانون‌های بسیج اساتید کشور با حضور  محمدرضا مردا‌نی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و شورای معاونین این سازمان در حمایت از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاه های جهان برگزار شد. 

در پایان این نشست ضمن بررسی ابعاد این خیزش آزادیخواهانه بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات وحشیانه علیه دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های غربی صادر  و تاکید شد: ما اساتید بسیجی سراسر کشور ضمن ستایش و حمایت از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین، هرگونه برخورد خشونت آمیز و اعمال زور علیه اساتید گرامی و دانشجویان عزیز در هر نقطه‌ای از جهان را به شدت محکوم و خواستار خاتمه سریع جنایات جنگی و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه می باشیم.

در این بیانیه آمده است: 

روزی که حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی به عنوان «انفجار نور» تعبیر فرمود کمتر کسی باور می‌کرد انتشار این نور با چنان سرعتی جهان را فراگیرد که در کمتر از نیم قرن جهانیان شاهد امواج خروشان تنفر و اعتراض ناشی از دانایی و آگاهی جامعه بشری به پیشتازی و پیشگامی دانشگاهیان در سراسر جهان علیه ظلم و جنایت استکبار و صهیونیزم بین الملل حول محور «فلسطین» باشند. جایی که آن امام عظیم الشان(ره) آنجا را مسئله اول جهان اسلام معرفی فرمودند. 

اما امروز دنیا شاهد تحقق آن تعبیر و تبدیل شدن فلسطین به مسئله اول جهان می‌باشد که با خیزش و اعتراض کم نظیر دانشجویان فهیم، اساتید شجاع، جوانان حق طلب و مردم آزاده کره خاکی همراه گردیده و انسانهای آزاده سراسر جهان با علم و آگاهی از ظلم و خشونت وصف ناپذیر صهیونیزم و استکبار علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین بپاخاسته و زنگهای خطر را علیه موجودیت و حیات عنکبوتی اسرائیل غاصب و ارتش وحشی صهیونیست به صدا درآورده‌اند. 

ما اساتید بسیجی سراسر کشور ضمن ستایش و حمایت از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین، هرگونه برخورد خشونت آمیز و اعمال زور علیه اساتید گرامی و دانشجویان عزیز در هر نقطه‌ای از جهان را به شدت محکوم و خواستار خاتمه سریع جنایات جنگی و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشیم.

همچنین به حامیان غربی این رژیم وحشی و سیاستمداران غربی هشدار می‌دهیم بیش از این چهره ملکوک و ماهیت زشت لیبرالیسم، دمکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر را  مکشوف نساخته که زمان زیادی به آغاز جنبشهای  وسیع بیداری جوانان غرب علیه صهیونیستهای ضددین و سیاستمداران مستکبر باقی نمانده است. ان شاء الله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم