Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گذشت داوود احمدی‌نژاد، تاکید رییس دادگستری استان تهران بر تداوم بازدیدهای هدفمند از واحدهای قضایی، نامه «حمید بقایی» به قاضی حیدری برای برگزاری علنی دادگاه، تلاش‌های بین المللی برای حفظ برجام، تاکید بر وضع قانونی برای مقابله با رانت‌خوارها و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا فرمانده کل ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ثابت کرده است که هر کاری شدنی است گفت: از چندین سال پیش همواره گفته‌ام که نیروی دریایی با اقدامات موثری که انجام داده حجّت را برای حرکت همه ما تمام کرده است. امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی با بیان اینکه دریانوردی در آبهای آزاد، ایجاد زیرساخت ها در سواحل مکران و تشکیل منطقه دوم دریایی جاسک از جمله ماموریت هایی بود که درهمان ابتدای مسئولیت فرماندهی امیر سیاری بر نیروی دریایی به ایشان واگذار شد، اظهار داشت: همه می دانند که تاسیس کار فوق العاده سنگین و مشکلی است آن هم در جایی که زندگی عادی در آنجا کار سختی است حال برسد به اینکه شما بنای جدیدی را می خواهید بگذارید آن هم با دست خالی.

مشاور فرمانده کل قوا اعلام کرد که بدون حمایت جمهوری اسلامی ایران اقلیم کردستان توسط داعش سقوط می کرد .سردار سرلشکر سید یحیی صفوی ، استاد تمام جغرافیای سیاسی در ابتدای جلسه درس مقطع دکتری یکی از دانشگاه های کشور در تبیین محیط بین الملل و نقش جمهوری اسلامی ایران در فضای منطقه ای و بااشاره به حمایت ۵۰ ساله ایران در مقاطع زمانی مختلف از کردهای عراق گفت:طی ۵۰ سال گذشته از رژیم شاهنشاهی تا هم اکنون که سی و نه سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ، حمایت ایران از کردهای عراق ادامه داشت و آخرین حمایت جمهوری اسلامی ایران از کردهای عراق مربوط به پیشروی داعش تا حدود سی کیلومتری اربیل می باشد و داعش بدنبال سقوط اربیل ، مرکز اقلیم کردستان بود و جمهوری اسلامی ایران بود که حمایت کرد و نگذاشت اربیل سقوط کند و داعشی ها را با نیروی نظامی سرکوب کرد و در یک جمله ایران همواره حامی مردم کردستان عراق چه در گروه طالبانی و چه در گروه بارزانی بود.

داوود احمدی‌نژاد در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) دار فانی را وداع گفت. داوود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی نژاد صبح امروز؛ چهارشنبه در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) دار فانی را وداع گفت. وی در دوران ریاست جمهوری برادرش محمود احمدی‌نژاد ابتدا به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد ولی در مرداد ۱۳۸۷ به دلیل برخی اختلافات از مقام خود کناره‌گیری کرد.داوود احمدی‌نژاد که در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۵ هم دچار سکته قلبی شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته بود، صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در بیمارستان حضرت ولیعصر درگذشت.

روابط عمومی دفتر رییس دولت‌های نهم و دهم در اطلاعیه‌ایزمان و مکان مراسم تشییع و ختم داوود احمدی نژاد را اعلام کرد. مطابق این اطلاعیه پیکر آن مرحوم ساعت ۹ صبح فردا(پنجشنبه) از شهرک شهید محلاتی – خیابان آزادگان یکم تشییع و جهت تدفین به بهشت زهرا منتقل می شود. به همین مناسبت مراسم ختمی نیز روز جمعه (۱۴ /۰۷/ ۹۶) از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در مسجد امام خمینی (ره) واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

صبح چهارشنبه ۱۲ مهر ۹۶ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در صدر هیاتی عالیرتبه از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شد و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.در جریان این سفر رییس جمهور ایران و ترکیه و وزرای دو کشور ملاقات و مذاکراتی خواهند داشت. بررسی ابعاد روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی از جمله محورهای گفت و گوی مقامات دو کشور خواهد بود.

تلاشهای بین المللی برای حفظ برجام

معاون وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه برجام بهترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است، از آمریکا خواست تا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کند. آلن دانکن معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا در سخنرانی‌اش در شورای شیکاگو درباره امور بین‌الملل، کره شمالی، ایران و روسیه را به ترتیب چالش‌های اول و دوم و سوم سیاست خارجی انگلیس توصیف کرد و گفت: از ترامپ و کنگره می‌خواهیم پایبندی ایران به برجام را تائید کنند و در اجرای برجام سختگیرانه و هوشیارانه عمل کنند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه برجام یک توافق دوجانبه نیست، گفت: اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در یک کنفرانس ایران - اروپا گفت: توافق هسته‌ای یک توافق دوجانبه نیست، بلکه توافقی چندجانبه است. ما اروپایی‌ها تمام تلاش خود را برای اطمینان از حفظ این توافق انجام می‌دهیم.

شبکه سی ان‌ان از تلاش وزیر خارجه آمریکا برای تدوین طرحی جدید با هدف حفظ برجام و برخورد با ایران گزارش داد. بر اساس این گزارش هم‌زمان با بررسی‌های ترامپ درباره خروج یا ماندن در توافق هسته‌ای، وزیر امور خارجه آمریکا به همراهی کنگره در حال تدوین طرحی جدید است که در عین حفظ توافق، اقدامات جدید علیه ایران اعمال می‌کند.

***

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مجلس باید قانونی برای مقابله با رانت‌خوارها وضع کند گفت: اگر آنطور که قانون گفته خصوصی سازی انجام می‌شد، امروز جوان بیکار در کشور نداشتیم. ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سازمان بازرسی سه ماموریت دارد که البته اولویت آن پیشگیری است و تلاش‌مان بیشتر در این زمینه است.سراج گفت: بیشتر تلاش واحدهای نظارتی و بازرسی بر موضوعات کلیدی و محیط‌های آسیب‌زا معطوف است.

«حمید بقایی» از قاضی حیدری برای برگزاری علنی دادگاه درخواست کرد.حمید بقایی با ارسال نامه‌ای خطاب به قاضی حیدری رییس شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، خواستار برگزاری علنی دادگاه‌اش در روز ۲۵ مهرماه شد.

غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران با تاکید بر بر تداوم بازدیدهای هدفمند از واحدهای قضائی گفت که این بازدیدها بایستی توام با برنامه ریزی دقیق و مستمر همراه با پیگیری های جدی تا حصول نتیجه باشد تا از این طریق نتایج مورد نظر حاصل شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (چهارشنبه) ۱۲ مهر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود