Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشتر نوبخت گفته بود 5 درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می کنیم و 5 درصد بقیه از طریق بهره وری خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت می شود.

به گزارش مشرق، هفته گذشته طبق بخشنامه بودجه سال 97 ابلاغی به دستگاه‌ها مباحث کلانی مانند میزان افزایش حقوق کارمندان دولت سوژه داغ افکار عمومی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش ضوابط مالی ناظر بر تنظیم بودجه سال 97 که بر مبنای منطق اقتصاد و محاسبات پیش‌بینی قیمت نفت، تسعیر ارز، میزان فروش نفت و میعانات گازی و فاکتورهای دیگر به دست می‌آید عنوان شد دستگاه‌ها افزایش حقوق را 5 درصد پیش‌بینی کنند ضمناً تا معادل پنج (5)درصد از محل صرفه‌جویی و اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به عنوان سایر پرداخت‌ها پیش‌بینی شود و تأکید شده است مبلغ قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

اول آنکه در بخشنامه به ضریب حقوق اشاره ندارد و فقط رشد حقوق مدنظر است، افزایش حقوقی برای کارمند ارزشمندتر است که اولاً در ضریب محاسبه شود، دوم جزء سایر پرداخت‌ها نباشد.

طبق بخشنامه احتمالا 5 درصد از این افزایش ضریب حقوق محاسبه خواهد شد و 5 درصد آن به عنوان سایر پرداخت‌ها (تشویق، پاداش و نظایر آن) اعمال می‌شود. سایر پرداخت‌ها طبق قانون مشمول کسر کسور بازنشستگی نیست.

پیشتر نوبخت گفته بود 5 درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می کنیم و 5 درصد بقیه از طریق بهره وری خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت می شود. در بودجه ریزی عملیاتی هر میزان دستگاه‌ها بهره وری بیشتری داشته باشند به نفع خودشان است، البته سخنگو به ضریب حقوق یا سایر پرداخت بودن این میزان افزایش اشاره نکرده است.

تغییر در شیوه بودجه‌ریزی بودجه سال 97 به تعبیری گروکشی از دستگاه برای تن دادن به این مدل، در جهت صرفه‌جویی و ارتقاء سطح کارایی و بهره‌وری براساس قیمت تمام شده و فعالیت‌های انجام گرفته است. این اقدام در راستای اهداف قانونی، ستودنی است و بهتر بود در سال‌های گذشته شروع می‌شد.

با این حال باید توجه داشت هر تغییری پیامدهای مثبت و منفی خواهد داشت که نیازمند اصلاح تدریجی است. تغییر بودجه‌ریزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سؤال و ابهام وجود دارد آیا امکان شیوه ترکیبی افزایش حقوق برای همه دستگاه‌ها وجود دارد یا خیر؟ اگر دستگاهی بنا به محدودیت‌ها و سایر شرایط نتوانست 5 درصد افزایش از محل اعتبارات دستگاهی را برای کارمندان خود اعمال کند چه اتفاق یا پیامدی دارد؟

آیا برقراری چنین رابطه‌ای برای دستگاهی مانند آموزش و پرورش با طیف وسیعی از معلمان و فرهنگیان و اعتبارات محدود و سایر هزینه‌ها وجود دارد،بنابراین به نظر می‌رسد علاوه بر این سؤالات که مسئولان امر باید پاسخ دهند دولت استثنایی برای برخی دستگاه‌ها قائل خواهد شد یا اینکه از رویکرد جدیدی که در پیش گرفته عدول کند.

در همین راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است:‌ برای بازنشسته ها غیر از این افزایش 10 درصدی حقوق، مبلغی را هم در راستای یکسان سازی افراد بازنشسته اختصاص خواهیم داد.

نوبخت در نهایت از رسانه‌ها درخواست کمک برای اصلاح نظام بودجه ریزی دارد و می‌گوید:‌ برای اینکه بودجه ریزی عملیاتی داشته باشیم باید در سایر بخش ها صرفه جویی کنیم و از شما می خواهیم که کمک کنید تا نظام بودجه ریزی اصلاح شود.

اولین بودجه مقاومتی دولت پس از 5 سال گام اول را برداشته و باید دید تا انتها این رویکرد چگونه عملیاتی خواهد شد.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

دولت اعلام کرده از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چرا که صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه