Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه رونمایی از طرح ایران مهارت در جمع خبرنگاران در رابطه با این طرح، گفت:‌ دانش آموزان می‌توانند بنا بر علاقه، امکانات و شرایط و مقتضیات منطقه ۵۰۰ مهارت را انتخاب کنند.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رییس جمهور درباره مهارت آموزی گفت: سعی می‌کنیم در راستای عملیاتی کردن این منویات گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب این طرح دانش آموزان برخی حرفه‌ها و فنون را تمرین کرده و مهارت‌هایی را می آموزند. زمان مهارت آموزی کوتاه و مختصر است اما می‌تواند در توسعه کارآفرینی و ایجاد انگیزه موثر باشد و دانش آموزان را تا حدودی از حفظیات خارج کنند.

بطحایی درباره طرح شکست خورده کاد که در گذشته اجرا می‌شد، افزود: تجربیات خوبی از طرح های مشابه داشتیم که برخی از آنها متوقف شد. طرح فعلی همان طرح کاد نیست. در آن طرح دانش آموزان هفته ای یکبار در کارگاه ها ظرافت های شغلی را می آموختند. در این طرح دانش آموزان در ۲۰ جلسه با مهارت های پایه آشنا می شوند و اهداف آن با طرح کاد متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدواریم تعداد زیادی از دانش آموزان در طرح ایران مهارت قرار می گیرند. بخش وسیعی از مدارس متوسطه اول و دوم تحت پوشش می روند. تلاش می‌کنیم آموزش ها در داخل مدرسه باشد اما در برخی از رشته ها که تجهیزات قابل انتقال نیست دانش آموزان باید به آموزشگاه های فنی و حرفه ای بروند.

او ادامه داد: ۵۰۰ نوع مهارت متناسب با شرایط و مهارت هر منطقه و مدرسه در نظر گرفته شده که می توان به صنعت جواهرسازی، کار بر روی چوب، طلا و سفالگری اشاره کرد. بخشی از اعتبارات از سوی ما، بخشی از سازمان فنی و حرفه ای و از بخشی دیگر از مشارکت اولیا استفاده می کنیم.

بطحایی درباره سرانه مدارس نیز افزود: اعتبارات در این رابطه به خزانه رفته است که بخشی برای مطالبات حق التدریس معلمان و بخشی برای سرانه است که امیدواریم با گشایش خزانه به زودی پرداخت شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،سه دانش آموزان نیشابوری در اقدامی زیبا و ابتکاری ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک برنامه درسی و علمی طراحی و اجرا کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در جلسه‌ای که به منظورقدردانی از این دانش آموزان مبتکر برگزار شده بود، گفت: جای بسی خوشحالی است که فعالیت‌ها و اقدامات خدمتگزاران سازمان آتش نشانی مورد توجه و عنایت دانش آموزان و آینده سازان شهر عزیزمان نیشابور بوده و در راستای تکالیف درسی و علمی خودشان به این سازمان هم توجهی ویژه داشته اند.

ابوالفضل اسدی افزود: قطعا برای طرح‌های بعدی و کاملتر این عزیزان و سایر دانش آموزان مدارس نیشابور آماده حمایت و پشتیبانی کامل هستیم و این بهترین مسیر برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان جهت ایده پردازی‌های بزرگتر و توجه به سازمان آتش نشانی در همه ابعاد است.

وی گفت: دانش آموزان آرتین بکاییان و امیر رضا عمارلو از آموزشگاه امام حسین (ع) و آنیتا زرگرانی از آموزشگاه پدران آسمانی، سه دانش آموز خوش ذوق پایه هفتم هستند که ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک کار گروهی طراحی و ساخته اند.

وی افزود: این دانش آموزان حدود یکماه زمان صرف ساختن این ماکت کرده اند و خودروی ساخته شده با استفاده از کنترل دستی توانایی حرکت به جلو و عقب، پاشیدن آب و دارای جعبه کمک‌های اولیه، آژیر اعلام خطر با چراغ‌های هشدار دهنده و کاملا ابتکاری طراحی شده است.

 

دیگر خبرها

  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان