Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز خانه امن و سلامت در رابطه با دخترانی است که در معرض آسیب هستند و هنوز آسیب ندیده‌اند و بنا به مسائل و مشکلات خانوادگی دچار مشکلاتی شده‌اند و خانواده شرایط نگهداری آنها را ندارد و به دلیل شرایط بسیار نامناسب از خانواده جداسازی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ جایی در همین شهر، مکانی امن برای زنان و دخترانی که بر اثر آسیب های اجتماعی با همکاری اورژانس اجتماعی به این مکان انتقال داده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهزیستی اصفهان مکانی برای دختران آسیب دیده تعبیه کرده است که به مدت شش ماه در این مکان می مانند و پس از آن یا به خانواده انتقال داده می شوند و یا به مرکزی دیگر می روند؛ در خانه سلامت دختران و زنان از اصفهان و شهرهای دیگر نگهداری می شوند.

این اتفاق خوبی است که دختران و زنان آسیب دیده در جامعه رها نشوند و مکانی برای نگهداری آنها وجود داشته باشد؛ اما این موضوع نباید باعث شود تا هر روز شاهد افزایش دختران و زنان آسیب دیده در جامعه باشیم.

زنان و کودکان آسیب دیده در کشور یا از خانواده رانده می شوند و یا دیگر جای امنی برای زندگی نخواهند داشت به همین مناسبت وجود چنین مراکزی می تواند به امنیت موقت آنها کمک کند. اگر اینگونه زنان و کودکان در جامعه رها شوند ممکن است بستر آسیب های دیگر برای آنها فراهم شوند و آنها نتوانند از مجلاب آسیب ها بیرون بروند.

افسانه میرزاییان، کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان در این باره اظهار کرد: مرکز خانه امن و سلامت در رابطه با دخترانی است که در معرض آسیب هستند و هنوز آسیب ندیده‌اند و بنا به مسائل و مشکلات خانوادگی دچار مشکلاتی شده‌اند و خانواده شرایط نگهداری آنها را ندارد که به دلیل شرایط بسیار نامناسب از خانواده جداسازی شده‌اند.

به بیان وی، اطلاعات خانوادگی این دختران از طریق خویشاوندان، اقوام و مدرسه به ما ابلاغ می شود و هنگامی که دیده می‌شود فرد در وضعیت نامناسبی قرار دارد از طریق اورژانس اجتماعی 123 به ما اطلاع می‌دهند و همکاران تیم سیار ما در این موضوع مداخله کرده و گزارش تهیه می‌کنند و دستور قضایی می‌گیرند و پس از دستور قضایی، فرد را به مرکز اورژانس اجتماعی می‌آوردند.

کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: کودکان و زنان جوان و دختران در مرکز بحران، غربالگری می‌شوند و کودکانی که آسیب ندیده‌اند و در معرض آسیب هستند به خانه سلامت ارجاع داده می‌شوند.

به گفته وی، مدت اسکان و نگهداری این افراد به صورت موقت تا شش ماه است و در این مدت از خدمات روان شناختی، روان شناسی، حقوقی و خدمات درمانی استفاده می کنند تا شرایط بازگشت برای آنها فراهم شود.

به گفته میرزاییان، اگر خانواده صلاحیت نگهداری آنها را نداشته باشد به خانه کودک و نوجوان بهزیستی انتقال داده می‌شوند تا بتوانند یک زندگی را در شرایط امن و سالم طی کنند.

وی افزود: در آنجا شرایط تحصیلی مانند کودکان عادی برای آنها فراهم است؛ درس می‌خوانند و مانند بچه‌های عادی از شرایط امنی برخوردار هستند و امکاناتی دارند که بتوانند در یک محیط سالم به زندگی خود ادامه دهند.

کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: خوشبختانه این مرکز دولتی است و خدمات به صورت رایگان به آنها ارائه می‌شود مثلا برگزاری اردوهای تفریحی با در نظر گرفتن همه مسائلی که به کودکان مربوط می‌شود از برنامه‌های این مرکز است.

وی تاکید کرد: امیدوارم روزی برسد که شاهد صحنه‌‌هایی که کودکان باید از والدینشان جدا شوند، نباشیم و همه کودکان در موقعیت بسیار سالم در محیط خانواده و در وضعیت امن رشد کنند و بتوانند دوران کودکی خود را به سلامت سپری کنند تا بتوانند افراد موفقی در جامعه شوند.

به گزارش آرمان زنان، در جامعه اسلامی نباید دختران و زنان آسیب دیده افزایش پیدا کنند که به نظر می رسد متولیان این موضوع باید در این زمینه بیشتر وارد عمل شوند و بر روی موضوعاتی که از این مسئله پیشگیری می کند، کار کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند