Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:43:44 GMT

تدوین برنامه آمایش استان توسط دانشگاه هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۲۱۴۱

تدوین برنامه آمایش استان توسط دانشگاه هرمزگان

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: استان هرمزگان در زمینه نفت استعداد بالقوه‌ای دارد به همین جهت راه اندازی دانشکده مهندسی شیمی و نفت را در دستور کار داریم.

‌به گزارش ایسنا، علی‌اکبر شیخی فینی در نشست خبری صبح امروز 18 مهرماه، بیان کرد: از مزایای جامعه ما گسترش علم و دانش است و البته نقدهایی دراین‌ارتباط مطرح است و برای همه اقشار و مسئولین مسئله علم، دانش و فناوری اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این اهمیت که در کشور در خصوص علم و دانش وجود دارد دانشگاه هرمزگان با مأموریت‌ها و رسالت خاص خود وظایف خود در فعالیت آموزشی، پژوهشی، نوآورانه و خلاقانه را در حال انجام است.

شیخی فینی تصریح کرد: برنامه آمایش هرمزگان به کارفرمایی مدیریت برنامه‌ریزی استان توسط دانشگاه هرمزگان در حال تدوین است که تا کنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه هرمزگان با 219 عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت، 36 مربی، 22 مربی در حال تحصیل، 139 استادیار و 22 دانشیار به بالا مشغول به فعالیت است و با احتساب ورودی‌های جدید 7111 نفر دانشجو دارد که 62 درصد از دانشجویان را خانم‌ها و 38 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند که از این تعداد دانشجو 42 درصد بومی استان هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین این دانشگاه 40 رشته محل در مقطع کارشناسی، 71 رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد، 32 رشته محل در مقطع دکترا دارد و برحسب سیاست‌های وزارت علوم جهت‌گیری ما به سمت مقاطع بالاتر است.

امسال 2174 نفر دانشجو جدید در دانشگاه هرمزگان پذیرفته‌شده‌اند

وی اظهار کرد: امسال 2174 نفر دانشجو جدید در دانشگاه هرمزگان پذیرفته‌شده‌اند که از این تعداد 1374 نفر در مقطع کارشناسی، 710 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 90 نفر در مقطع دکترا به تحصیل می‌پردازند.

شیخی فینی ادامه داد: در جهت توسعه دانشگاه و انجام رسالت خود، در سال تحصیلی جاری دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری را به این دانشگاه اضافه کردیم که ششمین دانشکده این دانشگاه به شمار می‌آید.

استان هرمزگان در زمینه نفت استعداد بالقوه‌ای دارد

وی عنوان کرد: استان هرمزگان در زمینه نفت استعداد بالقوه‌ای دارد به همین جهت راه اندازی دانشکده مهندسی شیمی و نفت را در دستور کار داریم و با توجه به اینکه یکی از خواسته‌های منطقه بوده است به دنبال این موضوع بوده‌ایم اما راه اندازی رشته‌های جدید ساختار خاص خود را دارند.

رئیس دانشگاه هرمزگان بیان کرد: رشته زیست‌شناسی دریا را در سال گذشته در دانشگاه هرمزگان راه اندازی کردیم و هم‌اکنون به عنوان مرکز این رشته دانشگاهی در کشور شناخته می‌شویم و تا کنون دانشکده علوم و فنون دریایی ما نقش خاصی را در جامعه دانشگاهی ایفا کرده است.

تاکنون از وزارت نفت کمک مستقیمی را نداشته‌ایم

وی تصریح کرد: همچنین پالایشگاه نفت بندرعباس بالغ بر 1 میلیارد تومان را برای ساخت کارگاه مکانیک در این دانشگاه اختصاص داده است و تا کنون از وزارت نفت کمک مستقیمی را نداشته‌ایم.

شیخی فینی اضافه کرد: برای ارتقا کیفیت دانشگاهی نیازمند قرار دادن امکانات رفاهی خاص برای دانشجویان هستیم تا آن‌ها بتوانند برای کارآفرینی و پژوهش امکانات مکفی را داشته باشند که شاید یکی از مشکلات ما تنها گسترش آموزش عالی بدون در نظر گرفتن امکانات جانبی باشد.

800 میلیون تومان برای بازسازی‌ها خوابگاه ها هزینه کرده‌ایم

وی خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های دانشجویان این دانشگاه طی سالیان گذشته فرسوده شده بودند که با تأمین هزینه‌ها از صندوق رفاه دانشجویی بازسازی آن‌ها را صورت داده‌ایم و تا کنون بالغ بر 800 میلیون تومان را برای این بازسازی‌ها هزینه کرده‌ایم.

این مقام مسئول ابراز کرد: یکی از سیاست‌های وزارت علوم راه اندازی آزمایشگاه‌های مرکزی در استان‌ها است و توانسته‌ایم بودجه‌های خوبی را در این زمینه از وزارت علوم جذب نماییم.

وی اظهار کرد: برای پروژه‌های راکدی که ردیف بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود تأمین اعتبار کرده‌ایم و در آینده نه‌چندان دور روند آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد و به دنبال این هستیم فضاهای سبز دانشگاه را نیز گسترش دهیم.

ارتباط خوبی را با پارک علم و فناوری داریم

شیخی فینی افزود: برای استفاده از تکنولوژی و به‌روز کردن دانشگاه هرمزگان نیز ارتباط خوبی را با پارک علم و فناوری داریم و با دولت و صنعت هم همکاری‌های مشترکی داریم.

وی عنوان کرد: ازآنجایی‌که دانشگاه‌ها در رقابت با یکدیگر هستند به دنبال قرار گرفتن دانشگاه هرمزگان در رتبه‌های بین‌المللی هستیم و با توجه به استعدادهایی که در زمینه‌های مختلف از جمله دریا در هرمزگان وجود دارد می‌توانیم مثرثمر واقع شویم.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: علاوه بر فعالیت‌های علمی و آموزشی شرایط اجتماعی و فرهنگی دانشجویان را مدنظر داریم و همیشه به دنبال این بوده‌ایم که دانشجو علاوه بر فعالیت‌های علمی و آموزشی انسانی برخوردار از ارزش‌های اخلاقی باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود