Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@16:44:14 GMT

گفتگوی 18:30/ آموزش 500 مهارت در طرح " ایران مهارت "

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۵۲۵۲

گفتگوی 18:30/ آموزش 500 مهارت در طرح ' ایران مهارت '

‍‍‍‍‍‍

در طرح ایران مهارت، ۵۰۰ مهارت در آموزش و پرورش قرار است استفاده شود و این طرح برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم نظری در ۲۰ جلسه برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عظیم محبی مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی 18:30 امروز گفت: موضوع مهارت و کارآفرینی مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است و بر اساس این رویکرد تفاهمنامه ای بین آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای امضا سپس این تفاهمنامه اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیم محبی ادامه داد: بر اساس این تحول تفکر و سبک زندگی و مهارت های زندگی آموزش داده می شود.در کار و فن آوری، ماموریت اصلی ما مهارت های کار و شغل است که آموزش داده می شود؛ در کنار آن ما فعالیت هایی مثل بازارچه کسب و کار را انجام دادیم همچنین ویژگی های خلاقیت و نوآوری حدود 2 میلیون دانش آموز را مورد سنجش قرار دادیم. او افزود: اجرای این طرح نیازمند همراهی همه مدیران و تحول فکری آنها در آموزش و پرورش است تا دانش آموزان بتوانند با آنها همراه شوند.محبی گفت: این 500 ساعت که قرار است افزوده شود، بخشی از آن در ساعات درسی و بخشی دیگر خارج از برنامه درسی گنجانده خواهد شد.
محبی گفت: ابتدا سعی داریم مدارس غیر دولتی در اجرای این طرح در اولویت قرار دهیم و بعد از تطبیق سازی مدارس به اقتضای فرهنگ منطقه خود، این طرح ها را اجرا خواهند کرد.مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح کاد دانش آموزان در سال های گذشته مشابه این طرح بود ولی دانش آموز باید از مدرسه خارج می شد و شاید در محیط کار دچار آسیب می شد وگرنه از جهت آموزش مهارت آسیب نمی دید و چه بسا بعضی دانش آموزان اکنون از آن مهارت ها استفاده می کنند.محبی گفت: این طرح در مدرسه و تحت نظارت مدیر مدرسه است و مهارت ها بطور کامل آموزش داده می شود؛ در نهایت پس از 4 سال، گواهی تاییدیه 120 تا 180 ساعته مهارت به دانش آموزان داده می شود که در بازار کار ارزش دارد.مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از بودجه این طرح را بانک ها و موسسات و بخشی را سازمان فنی و حرفه ای تامین می کنند و مابقی را اولیا در مدارس به عهده می گیرند.
مجید تهرانیان مجری طرح ایران مهارت نیز گفت: این تفاهمنامه صلاحیت های شغلی برای آموزش دیدگان ایجاد می کند و 516 مهارت در 18 رشته آموزش داده می شود که انشاالله مورد استقبال مدارس قرار خواهد گرفت. مثلا در رشته های حسابداری، صنایع غذایی و گرافیک و الکترونیک انواع مهارت ها به دانش آموزان آموخته می شود. او در ادامه افزود: بحث گردشگری و گیاهان دارویی را هم داریم. در سازمان فنی و حرفه ای ما 10 هزار آموزشگاه داریم و 86 مربی زبده داریم که 6 ماه و 1200 ساعت کاری ارائه دادند.تهرانیان ادامه داد: از اسفند سال گذشته ما استارت کار خود را زدیم و هر چند وقت یک بارشاهد یک شغل جدید هستیم و مهارت های جدیدی به برخی شغل ها افزوده می شود.مجری طرح ایران مهارت افزود: ویژگی این طرح این است که تمرکز در حوزه مهارت شکسته می شود و برحسب نیاز استان، مهارت تغییر می کند.او افزود: مدیران باید علایق دانش آموزان را نیز کشف کنند و علاوه بر این، این ها مهارتهای کوتاه مدت هستند و استاندارد شغلی هم هستند که می توانیم تا 20 جلسه ادامه دهیم و اگر دانش آموز علاقمند شد، می تواند ادامه دهد. مثل آموزش نقاشی برجسته روی مس که اگر دانش آموزی علاقمند شد، می تواند پیگیری کند.تهرانیان گفت: فنی حرفه ای تحت نظارت وزارت کار و امور اجتماعی است و از نظر جهانی معتبر است و آنها پودمانی که دریافت می کنند، نشانه دهها شایستگی است که می توانند در آزمون فنی حرفه ای شرکت کنند و گواهی معتبر دریافت کنند.
دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته معلم طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال زنجان در دبیرستان ماندگار شریعتی تقدیر و تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای 80 سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آن‌ها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی