Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اعزام اعضاي تيم ملي تيروکمان کامپوند به مسابقات انتخابي المپيک در آرژانتين نه تنها مايه خجالت بود بلکه کوس ناآگاهي مديران فدراسيونش را هم به آسمان بلند کرد!
سرويس ورزش مشرق – تيتر خبري که حدود يک هفته پيش در محافل ورزشي سر و صدا برپا کرد اين بود:« دريافت 16 ميليون تومان از کمانداران براي اعزام به مسابقات جهاني!».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود تيتر به اندازه کافي براي جذب مخاطب اين رشته يا حتي افراد پيگير مسايل روز ورزش کفايت مي کرد. اينکه فدراسيوني با رديف بودجه مشخص و دارنده کمانداراني که در سطح جهان شناخته شده هستند (حتي مدال طلاي المپيک هم دارند)، 16 ميليون تومان نداشته تا يکي دو کماندار شانس مدالش را به رقابت هاي جهاني اعزام کند؟ اين اتفاق چه معنايي مي تواند داشته باشد؟
البته اتفاقي که در هفته اول مهر ماه رخ داد، نمونه هاي دم دستي ديگري هم ظرف ماه هاي اخير داشته که يکي از آنها موضوع اعزام تيم هاي رده هاي سني نوجوانان و جوانان به اردوي آماده سازي کره جنوبي در اوايل تابستان بود. آن زمان که فدراسيون اعزام ملي پوشان را منوط به پرداخت 4 هزار دلار از سوي خانواده هايشان کرد! گرچه رييس فدراسيون اين موضوع را تکذيب و برپايي اردوي کره جنوبي را خارج از برنامه هاي فدراسيون برشمرد و گفت وقتي اردويي نيست چرا بايد از کسي پول طلب مي کرديم.
اما بحث داغ اين روزها موضوع چگونگي اعزام ملي پوشان تيروکمان کامپوند به مسابقات جهاني نوجوانان و جوانان آرژانتين است. اينکه فدراسيون تشخيص داد تنها کمانداران ريکرو بخت کسب مدال و سهميه براي المپيک نوجوانان و جوانان مي توانند راهي مسابقات شوند!
اگرچه در اين موضوع فني مناقشه اي نمي کنيم و موضوع را به فرصتي ديگر موکول مي کنيم؛ اما فاجعه زماني روي مي دهد که پيراهن ملي قيمت پيدا مي کند و هر کس پولش را بدهد، بار سفر را مي بندد.

به گزارش مشرق، اميد نجاري رئيس سازمان تيم هاي ملي تير وکمان در گفتگويي در همين ارتباط اعلام کرد: «وقتي گفتيم فقط کماندارانِ بخت مدال را اعزام مي کنيم تعدادي از خانواده ها گفتند حاضر هستند با هزينه شخصي فرزندان شان را به مسابقات بفرستند و ما از کسي به زور پول نگرفتيم»! اين اظهارات در حالي عنوان شده که رييس فدراسيون گفته:« مگر مي‌شود ما يک سال اردو داشته باشيم اما از خانواده‌اي پول بگيريم و بازيکن ضعيف را اعزام کنيم؟ چه کاري است که چنين بازيکني را اعزام کنيم در حالي که مي‌دانيم نتيجه نمي‌گيرد؟» اين تناقض گويي ها از کجا نشأت مي گيرد؟ اين بار ماجرا نشان مي دهد که قضيه کره جنوبي هم گويا چندان بيراه نبوده و واقعيت هاي اين فدراسيون را بايد به گونه اي ديگر فهميد.
**بيان واژه "فقط" شرطي کردن سفر براي اعزام ملي پوشان نيست؟
**اين نيست که هر کس پول دارد 16 ميليون تومان بدهد و شانسش را امتحان کند و هر کس ندارد به سلامت؟
**مگر "گيسا بايبوري" در همين بخش کامپوند که نجاري ادعا مي کرد ما بختي در آن نداشتيم روي سکوي سوم جهاني نرفت و مدال برنز نگرفت؟
نجاري در بخش ديگري از گفت و گويش گفته:«خانواده ورزشکاران کامپوند با مطرح کردن مواردي مانند آمادگي فرزند خود و بالا بودن شانس مدال آوري شان در مسابقات جهاني، خواستار اعزام آنها با هزينه خودشان شدند».
**اين عذر بدتر از گناه نيست؟
**چطور ممکن است پدر و مادري که حتما اطلاعات تخصصي کمتري از تيروکمان دارند از "رييس سازمان تيم هاي ملي" تشخيص درست تري داشته باشند؟

-جناب وزير ورزش! آقاي مسعود سلطاني فر! که حتما از افتخارات ورزشي به دستگاه تحت نظارت تان مي باليد...
-جناب رييس کميته ملي المپيک! آقاي کيومرث هاشمي! که قطعا کسب اولين مدال ها را در رزومه کاري تان برجسته کرده ايد...
**بهتر نيست صندلي يا صندلي هاي اشغال شده در فدراسيون تيروکمان که در سالهاي اخير هم کم حاشيه نداشته، براي يکي از همين پدران و مادران خالي کنيد؟ ظاهرا تشخيص آنها به مراتب کارشناسي تر از منصوبين است!
-وقت آن نيست "محمدعلي شجاعي" رييس فدراسيون مربوطه، به دليل اين تشخيص اشتباه کارمندش که ممکن بود تا سالها کسب اولين مدال جهاني کامپوند ايران را به تعويق بيندازد پاسخگو باشد يا عذرخواهي کند؟
متأسفانه دو ايراد بزرگ به اين "پيراهن ملي فروشي" وارد است؛
اولين ايراد؛
چرا فدراسيون بايد اينگونه انگيزه را در ورزشکارش سرکوب کند؟ اگر قرار بر حضور تيم هاي داراي بخت مدال و يا سهميه در مسابقات بود که فقط 3 کشور در همه تورنمنت ها شرکت مي کردند! اگر اينگونه بود حالا امثال احسان حدادي را در سطح جهان داشتيم؟ چه کسي تا هفته پيش تصور مي کرد دو دختر ايراني مدال طلاي مسابقات جهاني دارت را بر گردن بياويزند؟ پس چطور کيميا عليزاده در المپيک روي سکو رفت؟ با استدلال مسئولان فدراسيون تيروکمان از اين پس فقط واليباليست ها، کشتي گيران و تکواندوکارها را به رقابت هاي انتخابي اعزام کنيم و تيم ملي فوتبال مان هم که بختي براي کسب عنوان قهرماني جهان در جام جهاني 2018 ندارد لزومي بر اعزامش به مسابقات روسيه نيست!
دومين ايراد؛
در حالي که مسئولان فدراسيون تيروکمان مدعي بودند ما فقط در بخش ريکرو بخت کسب مدال داريم "گيسا بايبوري" در بخش کامپوند اولين مدال جهاني رده سني نوجوانان تاريخ اين مملکت را کسب کرد! وقتي مدير مجموعه اي از سطح توانايي هاي ملي پوشش مطلع نيست بهتر است افرادي دلسوز و کاربلد امور را در دست بگيرند.

تناقض ديگر در حرف هاي مربوط به اختياري بودن اعزام کمانداران به مسابقات را مي توان در صحبت هاي روز دوشنبه رييس اين فدراسيون پيدا کرد. آنجا که گفت:«اين بچه ها طي 18 ماه گذشته در اردوي متوالي حضور داشتند. اين اردوها در يک سال گذشته با حضور مربي کره اي در بالاترين سطح ممکن برگزار شد. خدا را شاکريم که نتيجه اين برنامه ريزي ها را ديديم»!
**اگر در کامپوند بختي براي مدال آوري نداشتيم چرا يک سال و نيم روي اين نفرات سرمايه گذاري کرديد؟ لابد پول اضافه در فدراسيون بوده که اين تعداد کماندار در اردو و در بالاترين سطح حفظ شده اند! والّا وقتي رييس سازمان تيم هاي ملي مدعي نمي شد چون بختي براي آنها قايل نبوديم نمي خواستيم اعزام شان کنيم.
همه اين تناقض ها نشان مي دهد خانواده هايي که بدون ذکر نام عنوان کردند اعزام فرزندانشان مشروط به پرداخت 16 ميليون تومان بوده، بيراه نمي گفتند و از فرزندشان در جهت افتخار آفريني براي کشورمان در ازاي يک روز تيراندازي، اين مبلغ طلب شده است. کاش وزارت ورزش و کميته ملي المپيک در خواب نبودند و پيگيري مي کردند که چگونه در يک فدراسيون که بودجه قابل توجهي نيز دارد، چگونه لباس تيم ملي فروخته مي شود. البته، اين فدراسيون نشان داده که با استانداردهاي مديريتي فاصله اي فرسنگي و نجومي دارد که اگر چنين نبود، وضعيت اين ورزش اينگونه نبود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و یکمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در شهر «جیانگ یئن» با حضور تمامی اعضا و به ریاست «گائو ژیدان» رئیس فدراسیون جهانی و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیأت رئیسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست؛ صورت جلسه چهلمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی و شانزدهمین کنگره فدراسیون جهانی که هر دو رویداد سال گذشته در تگزاس برگزار شده بود، به تأیید اعضا رسید. سپس «ژان کیوپینگ» دبیرکل فدراسیون جهانی، گزارشی از فعالیت‌های ۶ ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش رو ارائه داد. وی همچنین یادآور شد؛ با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند؛ بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور ۳۸ کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی «تایچی» در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهاما ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. در این نشست مقرر شد؛ میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۶ جوانان داکار سنگال را خواهد داشت

درخواست امارات برای عضویت در فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گزارش‌هایی از سوی رؤسای کمیته فنی، کمیته داوران و کمیته اخلاق ارائه و مورد تأیید قرار گرفت. در پایان این نشست؛ علی‌نژاد با «گائو ژیدان» وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جهانی ووشو گفت‌وگو و مذاکراتی را داشتند.

همچنین مهدی علی‌نژاد عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو به عنوان یکی از اعضای سه نفره کمیته نظارت بر برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی معرفی شد.

مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از امروز (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به صورت رسمی در شهر» «جیاینگ یئن» چین آغاز شده است.

کد خبر 6087261

دیگر خبرها

  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری