Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیزرو رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بیان کرد: برای ارتقاء شهرستان در زمینه آبرسانی به حد مطلوب ، به 74 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. هم چنین با دیدگاه و اقدام کارشناسانه، شاخص شهرستان از شاخص 59 در سنوات گذشته به شاخص 72 ارتقاء یافته است که بالاترین شاخص در سطح استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آشخانه، تیزرو رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه و سملقان درگفتگوی با خبرنگار ما، با بیان این که در شهرستان از 18 هزار مشترک روستایی، حدود 17 هزار مشترک فعال وجود دارد، اظهار کرد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش هستند که 106 روستا از پروژه های آبرسانی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیزرو با تاکید بر این که کیفیت آب در اولویت های اول است، اظهار داشت: در دوره های گذشته کُلُر زنی آب حدود 35 درصد بوده که اکنون به وضعیت 90 درصد ارتقاء یافته است. هم چنین با احداث ایستگاه کنترل کیفیت، منابع آب روستایی هر ماه 2 بار سنجشِ کیفیت می شوند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی با بیان این که در سنوات گذشته، 24 روستا از طریق سیار و با تانکر آبرسانی می شد، خاطر نشان کرد: اکنون در سطح شهرستان مانه و سملقان این رقم به 5 روستا رسیده است و طی این مدت 19 روستا را از آبرسانی سیار حذف و به شبکه آبرسانی مجهز شده اند.

تیزرو با اشاره به شبکه آبرسانی مجتمع امام رضا (علیه السلام) شامل روستاهای شهر آوا، انصار، زمان صوفی، قره مصلی، کلاته قمو، لنگر و ... ، بیان کرد: با افزایش حجم مخازن آبی، حفر 4 حلقه چاه، تامین و تخصیص اعتبار پروژه های آبرسانی نگاه کارشناسانه در این روستاها، اکنون مشکلات تامین آب برطرف شده به گونه ای که حتی گزارش 1 ساعت قطعی آب نداشته ایم.

تیزرو با بیان این که اداره آب و فاضلاب روستایی به سَمت خودگردانی منابع مالی سوق داده می شود، خاطر نشان کرد: از این رو مشترکین با پرداخت به موقع آب بهاء و بهبود منابع مالی اداره، از خدمات بیشتر و بهتری نسبت به گذشته در حوزه شبکه های آبرسانی بهره مند خواهند شد.

وی هم چنین اظهار کرد: با دیدگاه و اقدام کارشناسانه،شهرستان از شاخص 59 در سنوات گذشته به شاخص 72 ارتقاء یافته است که بالاترین شاخص در سطح استان است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان با بیان اینکه برای ارتقاء شهرستان در زمینه آبرسانی به حد مطلوب ، به 74 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: از این میزان اعتبار، چهار و نیم میلیارد تومان از سوی فرمانداری تامین اعتبار و تخصیص یافت. زیر ساخت های اداره آب و فاضلاب روستایی، فرسودگی شبکه های آبرسانی و افزایش احجام مخازن آبی در دستور کار است و از مسئولین تقاضا داریم که با تامین منابع مالی در افزایش خدمات رسانی به مردم حمایت نمایند.

وی با اشاره به افزایش انشعابات غیر قانونی مشترکین روستایی و استفاده در مصارف دامداری و کشاورزی، اظهار کرد: با معرفی این مشترکین به دادگاه، به جریمه های سنگین محکوم می شوند، از این رو مشترکین با رعایت مصرف بهینه و احترام به قانون از تنش و بحران های کم آبی پیشگیری نمایند.

تیزرو تصریح کرد: در حوزه خلیج فارس با وجود منابع آبی، وضعیت جمهوری اسلامی ایران می بایست نسبت به کشورهای دیگر بهتر می بود، در حالی که ایران در شاخص های پائین و وضعیت بحرانی تری قرار دارد، کشور ترکیه با وجود منابع آبی و سد های فراوان، برای فرار از بحران آب در سال های آینده برای الگوی مصرف خود برنامه ریزی می کند، ولیکن کشور ما با وجود این که چند سالی است در وضعیت بحرانی قرار گرفته، اصلاح الگوی مصرف صورت نگرفته است.

وی هم چنین افزود: با این روند مصرفِ آب و با کاهش منابع آبی در سال های نه چندان دور، همانند جایگاه های سوخت بنزین، برای تهیه آب باید جیره بندی شود.

تیزرو با اشاره به میزان مشکلات و بهبود آبرسانی در بخش های شهرستان، عنوان کرد: به یاری خداوند، مشکلات آبرسانی در بخش سملقان که پرجمعیت ترین بخش شهرستان است، به طور کامل مرتفع گردیده و مانند گذشته مسئله جیره بندی وجود ندارد، بخش مرکزی نیز با حفر چاه گمانه زنی در مجتمع اینچه سفلی نیز به چند روستا آبرسانی می شود.

وی تصریح کرد: مشکلات آبی بخش مانه نیز با پروژه های آبرسانی متعدد به حداقل ممکن می رسد.

با اشاره به پروژه آبرسانی منطقه کالیمانی_خرتوت بیان کرد: این پروژه که آب چندین روستا را تامین می کند مبلغی بالغ بر 5/5 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری (حفظه الله) تامین اعتبار شد.

تیزرو اظهار کرد: در منطقه کالیمانی_خرتوت با حفر یک چاه با تولید آب 8 لیتر بر ثانیه برای 450 خانوار و مشترک تامین آب شُرب شد که عملا ما به 5 لیتر برثانیه تولید آب نیاز داشتیم. اما با پیش بینی هایی که با کاهش حجم تولیدی منابع آب در فصل تابستان داشتیم، یک حلقه چاه کمکی با تولید آب 20 لیتر بر ثانیه نیز حفاری شد که نیاز 2000 مشترک را تامین می کرد.

وی با بیان اینکه این منابع آبی در فصل تابستان به طور کامل و غیر منتظره ای خشک شد، افزود: با بررسی های میدانی متوجه شدیم که در حدود 50 چاه عمیق غیر قانونی در حریم چاه ها حفر شده که عامل اصلی خشک شدن این چاه ها بودند.

تیزرو عامل اصلی حفر این چاه ها را برخی از شوراها و دهیاران روستاها دانست که با پیگیری های مکرر مانع پلمپ چاه های غیرقانونی شدند، از این رو برای تامین آب روستاها و نیز با استقرار نیروهای جهادی کشور در این منطقه مجبور به آبرسانی سیار توسط تانکرها شدند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بیان کرد: در صورتی که چاه های غیرقانونی توسط آب منطقه ای شهرستان پلمپ نشود، هم چنان با بُحران و چالش آب مواجه خواهند شد.

تیزرو تصریح کرد: برای بهبود و ارتقای سطح آبرسانی، شبکه توزیع برق محل چاه و کف شکنی در حال اجراست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در دومین جلسه قرارگاه آب در محل شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به شهر مشهد را ضروری دانست و اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به حجم مناسبت‌ها شهر مشهد میزبان زائران و مسافران بسیاری خواهد بود که در کنار گرمای هوا موضوعی قابل اهمیت است، بنابراین همان طور که تکمیل پروژه‌های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است برای تأمین مالی تکمیل پروژه‌های آبرسانی اقدامات فوری انجام شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: بالادست سدها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسؤولان اجرایی است بنابراین لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در بالادست سدها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط در شهرستان باشد.

وی افزود: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست در حالی که مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز ضمن اجحاف به حق مشترکان مجاز به منابع آبی صدمه بزنند و فقط منافع خود را در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم تأمین کنند.

داوری ضمن اشاره و تاکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده از مصوبات قرارگاه آب تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در بالادست سدها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلاها ضمن تشکیل پرونده قضائی برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 6090737

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن