Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه با حضور رئیس این شورا و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالله اسماعیلی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، علیرضا فرزان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا، کریمی، معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، و روسای ادارت مختلف شهرستان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور این جلسه بررسی برنامه های ویژه ماه محرم و صفر، تهیه تقویم کارگاه های آموزشی و همایش ها در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ از سوی ادارت بود.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین عبدالله اسماعیلی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، با تاکید بر محرم و صفر نمایش قدرت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی و دینی مردم است، گفت: حضور مردم در این ماه نقطه ضعفی ندارد و نقطه قوت در این است که این حضور نشات گرفته از اعتقادات و باورهای دینی مردم است.

وی با اشاره به فاصله گرفتن مسئولین از مردم، تاکید کرد: در ارتباط بین مسئولین و مردم شکاف ایجاد شده است؛ این ارتباط باید مخصوصاً در عرصه فرهنگی تقویت شود؛ در بخش اقتصادی این عدم ارتباط و این فاصله پررنگ است؛ سوالات و خواسته های منطقی و معقول مردم پاسخ داده نمی شود؛ اگر حمایت مردم از بین برود چیزی برای این نظام باقی نمی ماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به جریان شهادت شهید حججی در ماه محرم امسال، خاطرنشان کرد: معنویت محرم امسال با تشییع پیکر شهید حججی که طبق فرمایش رهبری نماینده شهدای سربریده است، افزون شد؛ انتظار می رفت حداقل تا پایان محرم این فضا حفظ شود؛ مردم در احیای فرهنگ حسینی پیش گام هستند و ما باید در پاسداشت آن تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این که باید سوژه های سیدالشهدا(ع) در زندگی ما موج بزند، تصریح کرد: در عصری که خطرهای اخلاقی زندگی ما را تهدید می کند باید در جهت گسترش فرهنگ عاشورای گام برداریم؛ عدم ثبت طلاق از ابتدای ماه محرم تاکنون نشان از این دارد که می توانیم با فرهنگ عاشورایی تحولی در سبک زندگی و شیوه های اخلاقی و رفتاری ایجاد کنیم.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه طرح راهپیمایی در جهت اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل هجمه های دشمنان علیه این نهاد انقلابی بیان و اعلام حمایت و پشیبانی از دفن شهدای گمنام در ورودی شهرستان کرد و اظهار داشت: این اقدام نماد عزت و سربلندی و نماد پیروزی حق علیه باطل است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین شجاع، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به گزارش علمکرد در خصوص برنامه های این اداره در ماه محرم و صفر پرداخت و از برگزاری ۶ کارگاه با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، اخلاق و احکام کسب و تجارت، سبک زندگی بر اساس آموزه های دینی، روش تربیت کودکان در مهد کودک ها خبر داد و یکی از روش های تاثیرگذار در این عرصه را استفاده از هنر دانست.

کریمی، معاون سیاسی- انتظامی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، در ادامه جلسه بر بررسی اولویت های آسیب های اجتماعی شهرستان تاکید کرد و یکی از راهکارها را برگزاری کارگاه های آموزشی در جهت تفهیم نتایج آسییب هایی همچون اعتیاد و خودکشی برای جوانان دانست.

سرهنگ پاسدار سلیمانی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، با اشاره به عملکرد سپاه پاسداران در عرصه فرهنگی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: امروز با خطر جدا شدن بدنه مردم مخصوصاً جوانان انقلابی از نظام مواجه هستیم که یکی از دلایل بد عمل کردن مسئولیت است؛ امروز تهدید اصلی دلگیری مردم از نظام و انقلاب است.

وی در ادامه تاکید کرد: آسیب های اجتماعی همچون خودکشی و اعتیاد در شهرستان فیروزکوه به سه منطقه در شهرستان مرتبط است که با بررسی های سپاه نتیجه عدم فعالیت نهادهای فرهنگی در این مناطق حاصل شده است؛ فضای فرهنگی در سطح شهرستان در جهت مصرف گرایی است در حالی که امکانات باید در اختیار دغدغه های این شورا در جهت طرح مسائل فرهنگی باشد.

قابل ذکر است این جلسه با قصه گویی عاشورایی یکی از دانش آموزان شهرستان به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنجشنبه حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با حضور بر مزار شهید گمنام استانداری، ضمن قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در این برنامه همچنین با اهدای گل به خانواده شهید محمدشفیع فیضی‌زاده، به این شهید والامقام تازه تفحص‌شده جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

کد خبر 6094802

دیگر خبرها

  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی