Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در کشور تنها 25 هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور تحت پوشش استاندارد هستند.

به گزارش ایسنا، مصطفی رامندی در مراسم روز جهانی استاندارد در یاسوج افزود: در حال حاضر از 130 هزار واحد تولیدی در کشور تنها 25 هزار واحد تحت پوشش استاندارد است و حدود 800 کالا هم شامل استاندارد اجباری می‌شوند که ظرف چهار سال آینده تعداد کالاهای مشمول استاندارد اجباری باید به 80 هزار کالا برسد اما با محدودیتها و مشکلات مالی و نیرو این امکان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهر هوشمند شهری است که استاندارد باشد و در آموزهای دینی و سیاست‌های کلان و اسناد بالا دستی به این موضوع اشاره شده است.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی استانداردسازی در کشور با آن چیزی که طبق سیاست و اسناد بالادستی است، تفاوت دارد و اگر می‌خواهیم در زمره کشورهای توسعه یافته باشیم باید کالاهای با استاندارد تولید کنیم.

رامندی با اشاره به بند 24 سیاست اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به استاندارد تصریح کرد: 80 هزار قلم کالا و تعداد زیادی خدمات احصا شده اما برای تعداد زیادی از خدمات استانداردی تعریف نشده و تنها 10 خدمت از جمله جایگاه‌های سی.ان.جی، پارک‌ها، وسائل بازی شامل استاندارد خدمات می‌شوند.

وی ادامه داد: مردمی کردن استاندارد، هدایت موضوع استاندارد به درون خانه‌ها، تبدیل استاندارد به یک مطالبه عمومی و ترویج استاندارد با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله راه‌های افزایش استاندارد در کشور است.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: طی 6 ماهه سالجاری 110 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی سطح کشور صورت گرفت که 726 واحد به دلیل عدم انطباق با استانداردها تعلیق شدند و 26 واحد نیز به دلیل عدم تطابق با استانداردهای تشویقی تعلیق شدند.

رامندی با اشاره به تعطیلی 138 واحد در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل رعایت نشدن استاندارد تاکید کرد: تولید مصالح ساختمانی استاندارد بسیار مهم است بنابراین باید سازمان نظام مهندسی به این موضوع که مصالح ساختمانی استاندارد تولید شود ورود پیدا کند.

وی بیان کرد: از زمان تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران تا سال 92، 21 هزار عنوان استاندارد تعریف شده بود اما از سال 92 تا ابتدای 96، 11 هزار استاندارد بازنگری و تعریف شدند و طی 6 ماهه نخست امسال نیز 3 هزار و 74 عنوان استاندارد بازنگری و تدوین شد.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: 40درصد استانداردهای تعریف شده در طول چهار سال اخیر صورت گرفته و این نشان دهنده توجه دولت به موضوع مهم استانداردسازی محصولات و کالاهاست.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از مسئولان برتر کنترل کیفیت واحدهای صنعتی استان و واحدهای صنعتی نمونه در زمینه رعایت استاندارد تجلیل شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

کد خبر 6089531

دیگر خبرها

  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند