Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:45:52 GMT

صحیفه سجادیه جزو سرفصل های دروس دانشگاهی می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۳۴۲۴

صحیفه سجادیه جزو سرفصل های دروس دانشگاهی می شود

بندرعباس - دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: صحیفه سجادیه جزو سرفصل دروس دانشگاهی می شود .

به گزارش خبرنگار مهر، علی علامه زاده صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به تشریح فلسفه شکل گیری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و دلایل انتخاب نام امام سجاد(ع) برای این رخداد فرهنگی معنوی پرداخت و عنوان کرد: ۷ سال پیش ستاد عالی به دبیرخانه های کانون های مساجد سراسر کشور ابلاغ کرد که در رابطه معرفی سیره و شخصیت یکی از ائمه(ع) اقدام کنند که هرمزگان به سه علت نام مبارک امام سجاد(ع) را برای این حرکت انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری(حفظه الله) در رابطه با اهتمام در مطالعه و تدبر در دعاهای صحیفه سجادیه، تقویت اتحاد، همدلی و همسویی شیعه و اهل سنت با الگوگیری از اهل بیت(ع) خاصه امام سجاد(ع) و تبعیت از نام سپاه استانی را ازجمله علل برگزیدن نام مبارک امام سجاد(ع) برای کنگره برشمرد و افزود: این حرکت از همان سال نخست در بُعد بین المللی برگزار شد اما سال اول با عنوان همایش و سپس کنگره شروع به کار کرد.

علامه زاده با اشاره به اینکه کنگره از سال دوم از محدود بودن به سالن، خارج شد و دامنه آن تا شهرستان های استان هرمزگان گسترده شد، خاطرنشان کرد: از سال سوم نیز موج این حرکت از مرزهای استان خارج و هفت استان کشور را نیز فراگرفت و سپس به ۱۲ استان و کشورهایی از قاره آمریکا، آفریقا و آسیا گسترش یافت.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های کنگره در ۵۰۰ مسجدی که کانون های فرهنگی هنری آنها به نام امام سجاد(ع) است برگزار می شود، تصریح کرد: برنامه های بخش بین الملل کنگره نیز از ۱۲ محرم در ۱۵ کشور از قاره های مختلف جهان از جمله واشنگتن در آمریکا، منچستر و لندن در انگلستان، آرژانتین، اسپانیا، بلژیک، میانمار و ... آغاز و تا ۲۵ محرم ادامه دارد.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با یادآوری اینکه از آغاز کنگره تا کنون ۲۵ اندیشمند خارجی در شش دوره برگزاری کنگره شرکت کرده اند، اذعان کرد: در سال نخست برگزاری کنگره «میشل کعدی» از دانشگاه بیروت در این رخداد حضور یافت که ماحصل آن نگارش کتابی در ارتباط با امام سجاد(ع) پس از بازگشت به کشورش بود.

وی از آیت الله حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان به عنوان سخنران ویژه هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) نام برد و گفت: شیخ صاحب محمد حسین رازی متفکر شیعی از کشور عراق، شیخ ایمن الرفاهی عالم اهل سنت از کشور لبنان و ژورژیک آبراهامیان( ابراهیمی) مسیحی و مترجم صحیفه سجادیه و رساله الحقوق از کشور ارمنستان از میهمانان خارجی کنگره هفتم هستند.

علامه زاده از مجمع جهانی اهل بیت و وزارت امور خارجه به جهت همکاری و تعامل بسیار مناسب با دبیرخانه کنگره جهت دعوت و فراهم نمودن شرایط سفر میهمانان خارجی به کشور برای شرکت در این رخداد قدردانی کرد و یادآور شد: شهید رکن آبادی سفیر ایران در لبنان، شهید انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان، سفرای ایران در کشورهای مختلف در طول شش دوره برگزاری این حرکت فاخر همکاری بسیاری خوبی با مجموعه دبیرخانه کنگره داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به چشم انداز آینده کنگره اشاره کرد و گفت: موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و دبیرخانه و کمیته علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به دنبال گرفتن مصوبه ای برای لحاظ شدن صحیفه سجادیه به عنوان یکی از متون درسی دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند که ایجاد مرکزی تخصصی صحیفه سجادیه با تربیت مدرس صحیفه مقدمات کار را فراهم نموده است.

علی علامه زاده در کنفرانس خبری هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به ویژگی های استان هرمزگان به عنوان متولی ومیزبان کنگره امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت : وحدت و اتحاد مثال زدنی بین اقوام استان به ویژه شیعه و سنی ، مشارکت و همکاری تمام عیار مردم با کنگره و ارادت ویزه آنها با امام سجاد (ع) از دلایل برگزاری کنگره در هرمزگان می باشد.

وی اضافه کرد : یکی از اقدامات بسیار خوبی که امسال از طریق کنگره صورت گرفت شناسایی بیش از ۵۰۰ مسجد در سراسر کشور با نام امام سجاد (ع) بود که شبکه وسیعی بین آنها ایجاد و در آینده هر کدام به مرکز اشاعه اندیشه های امام سجاد (ع) تبدیل می شود .

دبیر هفتمین کنگکره بین المللی امام سجاد (ع) بیان داشت : در ابتدای مهرماه بیش از دوهزار و۵۰۰ بسته نوشت افزار تحت عنوان " مهر امام سجاد " بین دانش اموزان نیازمند در سراسر استان توزیع شد.

علامه زاده یادآور شد : از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ حافظ کامل صحیفه سجادیه فقط در یکی از روستا های محروم شهرستان بشاگرد " کشپیری " تعلیم یافته است که این میزان حافظ از میانگین کشوری بیشتر است.

وی به معرفی سخنرانان بین المللی کنگره امام سجاد (ع) پرداخت و گفت : شیخ صاحب محمد حسین رازی از عراق ، شیخ ایمن الرفاهی از لبنان و ژرژیک آبراهامیان از ارمنستان سخنرانان خارجی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) هستند.

علامه زاده در پایان اشاره کرد : دبیرخانه کنگره پیگیر مصوبه ای است که به زودی صحیفه سجادیه به سر فصل دروس دانشگاهی و حتی مدارس اضافه خواهد شد.

گفتنی است : هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه با حضور اندیشمندان خارجی و داخلی در سالن شرکت گاز بندرعباس برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش ، فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در استان فارس برگزار می شود.
سیامک کریمی افزود: آزمون مذکور در شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار می شود.
کریمی تعداد کل داوطلبان این آزمون را در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم هستند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه این استان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون مذکور رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی داراست، گفت: نتایج آزمون از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند