Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی مصاحبه‌ای گفت که خروج ترامپ از توافق هسته‌ای می‌تواند اعتماد به آمریکا را خدشه‌دار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی مصاحبه‌ای گفت که خروج ترامپ از توافق هسته‌ای می‌تواند اعتماد به آمریکا را خدشه‌دار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فدریکا موگرینی» شامگاه چهارشنبه طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری «پی.بی.اس» گفت: خروج احتمالی ترامپ از توافق هسته‌ای ایران می‌تواند دیگر کشورها را از ایجاد توافق با آمریکا منصرف کند.

موگرینی در این مصاحبه گفت: در صورت وقوع چنین امری، پیام آمریکا به تمامی جهان این است که این کشور نمی‌تواند قابل اعتماد باشد زیرا توافقی را که دو سال قبل آمریکا در ایجاد آن تلاش کرده و در شورای امنیت به آن رأی داده است از سوی همین کشور از بین می‌رود.

وی افزود: این امر همچنین نشان دهنده این است که با روی کار آمدن دولت جدید، آمریکا برای مذاکره مجدد درباره توافق‌ها تمایل دارد و این باعث می‌شود که اگر کشورها احساس کنند با روی کار آمدن دولت جدید می‌توانند توافق بهتری را داشته باشند، مذاکرات خود با آمریکا را متوقف کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: این شیوه توافق نیست، نه در سیاست خارجی و نه در تجارت شخصی، و من فکر می‌کنم که ترامپ این مسئله را به خوبی درک می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه نیز تصریح کرد که پایبندی ایران به تعهدات قید شده در برجام پیشتر در هشت گزارشی که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شده، تایید شده است.

فدریکا موگرینی با اشاره به اینکه اکنون زمان گشایش راه‎های ارتباطی جدید در عرصه همکاری‎های بین المللی است و نه لزوما از بین بردن آنها اظهار داشت که در حال حاضر، با توجه به تهدید کره شمالی، توانایی باز کردن جبهه جدید را نداریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شختی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»