Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:47:31 GMT

مسائل سیاسی نباید در ارائه خدمات شهری دخیل شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۷۸۵۵

مسائل سیاسی نباید در ارائه خدمات شهری دخیل شود

قم - استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در ارائه خدمات نباید مسائل سیاسی دخیل شود افزود: خدمات شهری نباید مورد تأثیر برخی گرایش‌ها و سلایق قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار شهردار و مدیران شهر قم، با بیان اینکه دکتر سقائیان‌نژاد در این مدت در قم خدمات ذی قیمتی ارائه کرده‌ است، اظهار کرد: شهرداری‌ها در تمام دنیا یکی از نهادهایی هستند که مورد توقع بی حد و حصر مردم و البته مبتلا به کمبود امکانات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها از نظر امکانات و اختیارات وضعیت بهتری را دارا هستند خاطرنشان کرد: در برخی کشورها بدلیل مدیریت یکپارچه شهری وظایف بسیار سنگین‌تری را بر عهده دارند اما در کشور ما با سوابقی که وجود دارد همیشه مشکلات وجود داشته است خصوصا مشکلاتی که در اوقات خاصی به وجود می‌آید که توقعات افزایش یافته و امکانات کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مشکلات دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: در این دوران کشور درگیر جنگ بود اما با این حال مردم انتظاراتی داشتند ولی صبر کردند و هیچ گاه بابت کمبودها دچار بحران در کشور نشده‌ایم.

وی با اشاره به برخی مشکلات رکود، گرانی و... بیان کرد: در شرایط فعلی به واسطه تورم، بیکاری و... دوران سختی به مردم می‌گذرد و علی‌رغم تلاش‌های دولت، امکانات در حدی نیست که پاسخگوی تمام نیازهای مردم باشد.

آیت الله مصباح یزدی با توصیه به صبر برای حل شدن مشکلات فعلی کشور خاطرنشان کرد: البته مردم نیازی به توصیه ندارند و همواره خودشان در راستای رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی موارد به بودجه، امکانات و... ارتباطی نداشته و به نگاه و فکر برمی‌گردد گفت: در این موارد هرکسی که در زمینه‌ای تجربه‌ای داشته باشد می تواند فکری تغذیه کرده و در راستای رفع مسائل راهکار ارائه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات شهرداری قم اظهار کرد: باید جدا از مسائل مادی، به دنبال تقویت مسائل دینی و معنوی در بین شهروندان و نیروهای شهرداری بود؛ هرجا هر شخصی مأموریت شناس باشد، خداشناس باشد و به دنبال احقاق حق مردم و حفظ بیت‌المال باشد مشکلات ما حل خواهد شد.

تلاش برای دین‌دار شدن تمام افراد جامعه

وی اضافه کرد: اگر مسئولان درجه اول هر نهادی به دنبال رشد شخصیت اخلاقی افراد باشند و بخشی از زمان را به برنامه های اخلاقی اختصاص دهند بسیاری از معضلات کاهش خواهد یافت.

آیت الله مصباح یزدی تلاش در راستای دین‌دار شدن تمام افراد جامعه را امری ضروری خواند و اذعان کرد: در فضاهای عمومی شهر اعم از بوستان‌ها نیز فضاهایی به این امر اختصاص پیدا کند و به روش‌های مختلف مبانی و ارزش‌های دینی به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید به دنبال بهره‌وری بیشتر با تکیه بر ارزش‌های اخلاقی و دینی بود گفت: همه افراد باید باور کنند بابت لحظه لحظه کاری خود روزی جوابگو خواهند بود و باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند، که در این صورت بسیاری از هزینه‌ها در شهرها کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه خدماتی که به مردم ارائه می‌شود اختصاص به گروه یا حزب خاصی ندارد گفت: بیت‌المال برای تمام مردم است و اختصاص به هیچ فرد، گروه و حزبی ندارد، حتی این اموال باید برای چه مسلمان چه ادیان دیگر و در یک کلام تمام مردم هزینه شود.

وی با بیان اینکه همه ما مسلمانیم و ایرانی هستیم خاطرنشان کرد: اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به این شود که نوع نگاه تغییر کند و هزینه‌ها به شکل دیگری اختصاص یابد.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: مردم زمانی که ببیند روش کار درست است و عدالت رعایت می‌شود اعتماد بیشتری خواهند داشت.

شهر قم برنامه و نقشه راه نداشت

شهردار قم نیز در این دیدار با بیان اینکه در ورود به مجموعه مدیریت شهری قم با مشکلات رو به رو بودیم اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی شهرداری بحث بدهی‌های انباشته شده بود که بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد بدهی به بانک‌ها ثبت شده بود و با بدهی پیمانکاران به حدود ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه بدهی‌های شهرداری یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیران شهری بود خاطرنشان کرد: با حمایت همه افراد تاثیرگذار، علما و مراجع تقلید و نمایندگان مجلس بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد از این بدهی‌ها مستهلک شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدیران شهر برای تسویه باقی بدهی‌های شهرداری در سال جاری تصریح کرد: شهرداری طلبی از دولت داشت که با وحدت کلمه تمام مسئولان استان به سمتی رفت که بتوانیم ۷۰۰ میلیارد از آنها را به صورت اوراق خزانه از دولت بگیریم که ذخیره‌ای برای حرکت های شهرداری در امسال و سال آینده است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه شهر قم برنامه و نقشه راه نداشت افزود: قم ۱۴۰۰ با کمک حوزه و دانشگاه و برخی افراد موثر در شهر قم تدوین شد و امسال بودجه را بر طبق این برنامه اجرایی کردیم.

وی اذعان کرد: از این پس هر حرکتی در شهرداری در چارچوب برنامه پنج ساله پیش خواهد رفت.

سقائیان‌نژاد به وضعیت پروژه‌های نیمه تمام شهرداری اشاره کرد و گفت: ۱۴ پروژه نیمه تمام کلان در شهر قم داشتیم که با برنامه‌ریزی اکثر این پروژه‌ها به سرانجام رسیده و در اختیار مردم قرار گرفت.

شهردار قم بیان کرد: برخی پروژه‌هایی که هنوز به آنها وارد نشده‌ایم به خاطر مشکلاتی در محل‌های مورد نظر بوده که پروژه عماریاسر و شهید کاظمی از آن جمله است.

مشکلات قراردادی خط A متروی قم مرتفع شده است

وی با بیان اینکه مشکلات قراردادی خط اول مترو قم حل شده است افزود: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۷ فاز اول خط A مترو را به بهره‌برداری برسانیم و پیگیر تکمیل عملیات فاینانس و خرید واگن‌ها برای مترو هستیم.

سقائیان‌نژاد گفت: خط دوم مترو نیز به دلیل اجرای منوریل حذف شده بود که آن را برگرداندیم و این پروژه نیز ۲۲ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر مورد موافقت قرار گرفته است.

وی افزود: ما منتظر اورهال شدن تی بی ام هستیم تا بتوانیم شرایط آغاز عملیات عمرانی را فراهم کرده و شرایط بهتر حمل و نقلی ایجاد کنیم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی شهرداری به صورت یکساله اجرا خواهد شد تصریح کرد: باقی ماندن پروژه‌ها بار منفی برای شهرداری ایجاد می‌کند و سرعت بخشیدن به پروژه‌ها اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.

تبدیل ۲ بوستان‌ شهر قم به کمپ زائر

وی به تسهیل امور زائرین در شهر قم اشاره کرد و افزود: دو مورد از بوستان‌های شهر به کمپ زائر تبدیل شده است؛ در گذشته زائران برای نصب چادر مشکلات فراوان داشتند و امروز در بوستان غدیر و فدک فضاسازی شده تا اسکان راحت‌تری در فضاهای شهری قم داشته باشند؛ البته قصد داریم فضاهای جدید دیگر اضافه شود تا مردم با مشکلی مواجه نباشند.

شهردار قم به ایمن‌سازی پارک‌ها اشاره کرد و گفت: چند مشکل در پارک‌ها داشتیم که موجب از دست رفتن چند نفر شده بود و امروز با پروژه‌ای که تعریف کردیم بیش از ۹۰ درصد پارک ها ایمن شده و تجهیزات استاندارد نصب شده است.

وی بیان کرد: همچنین نمازخانه و امکانات مورد لازم نیز برای بوستان‌ها اجرایی کرده‌ایم.

سقائیان‌نژاد از اجرای پروژه‌های فرهنگی، تفریحی در مناطق شهر خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که امکانات به صورت متعادل در مناطق شهر توزیع شود.

وی با بیان اینکه یبش از ۱۰ فضای جدید فرهنگی ورزشی و تفریحی در شهر اجرا خواهد شد افزود: با توجه به کمبودهایی که در شهر قم خصوصا در مناطق محروم وجود دارد اجرای این پروژه‌ها تأثیر بسزایی در پر کردن اوقات فراغت جوانان خواهد داشت.

شهردار قم با اشاره به لزوم افزایش فضاهای اختصاصی بانوان در شهر قم گفت: باغ‌های بانوان را ساماندهی خواهیم کرد و توسعه می دهیم.

وی از ایمن‌سازی پارک بازی کودکان و آبنماهای شهر خبر داد و افزود: ۱۰۰ ست جدید بازی را به پارک‌های شهر اضافه کرده‌ایم.

آتش‌نشانی قم یکی از بهترین سازمان‌های سطح کشور است

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه آتش‌نشانی قم یکی از بهترین سازمان‌های سطح کشور است افزود: ایستگاه‌های جدید اضافه شده و تجهیزات بسیار خوبی خریداری کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای اضافه کردن سالیانه سه مترمربع به سرانه فضای سبز قم گفت: طی دو سال گذشته این برنامه را به جدیت دنبال کرده ایم و امسال نیز در صدد این هستیم که برنامه درختکاری را توسعه داده و بخشی از مشکلات زیست محیطی شهر قم را کاهش دهیم.

شهردار قم با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آسفالت معابر گفت: با توجه به مشکلاتی که در معابر شهر وجود دارد چند سال باید برنامه آسفالت معابر ادامه پیدا کند تا بتوانیم شاهد شرایط خوبی در شهر قم باشیم.

وی ادامه داد: در شهر قم در این قسمت از فقر شدیدی رنج می‌بریم، سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار تن آسفالت توزیع شد و امسال برنامه داریم بیش از ۳۰۰ هزار تن توزیع خواهد شد.

سقائیان‌نژاد تعامل شهرداری با ارگان‌های استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با آستان حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مدیران استان و ارگان‌های دیگر همکاری و مشارکت خوبی داریم و سعی داریم به سمتی برویم که بتوانیم پر قدرت‌تر از گذشته در شهر قم کار کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بسیار خوبی را در شهر برای امسال پیش‌بینی کردیم و تلاش داریم به صورت شریانی پروژه‌ها را تعریف و پیگیری کنیم.

شهردار قم به بازگشایی پل سه سطحه مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این پروژه شریان شهری به سمت پردیسان و از این سمت به طرف کمربندی امام علی (ع) را باز خواهد کرد که در طرف دیگر آن بلوار فردوسی کمربند غرب به شرق است.

وی با اشاره به اتصال عماریاسر به کمربندی امام علی(ع) و بلوار پیامبر اعظم تصریح کرد: این پروژه‌ها تنگه‌های ترافیکی شهر را کاهش خواهد داد و مسیرهای سهل الوصولی را برای دستیابی به مقاصد مد نظر شهروندان و زائرین فراهم می‌کند.

حمایت شهرداری از مساجد شهر

سقائیان‌نژاد به حمایت شهرداری از مساجد شهر اشاره کرد و گفت: در بودجه شهرداری منابعی را برای کمک به مساجد شهر پیش‌بینی کرده‌ایم که مربوط به رفع مشکلات ظاهری و هم زیرساختی مساجد است.

وی افزود: در مرحله اول ۵۰ مسجد را در نظر گرفتیم و اعتبار کلی این بخش حدود ۵۰ میلیارد ریال است.

شهردار قم اقدامات شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرار داد و گفت: سالیانه بیش از ۲۰ میلیون زائر وارد شهر قم می‌شوند و توافق کردیم چند هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) احداث شود.

وی گفت: برای امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که بودجه سال قبل حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و ۱۰۳ درصد محقق شده است.

سقائیان‌نژاد گفت: رکود اقتصادی کار را برای ما بسیار مشکل کرده و برخی تعهدات دولت محقق نشده و برخی موارد گذشته از جمله کمک‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی حذف شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فاوای اصفهان راه‌اندازی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگران خارجی که قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارند، می‌توانند از جدیدترین نقشه معابر و اماکن شهر اصفهان بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیرو درخواست اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نشانی isftourism.isfahan.ir/map راه‌اندازی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه اصفهان من قابلیت‌های متعددی از جمله قابلیت مسیریابی خودرو، دوچرخه و پیاده همراه با گام‌های مسیر به زبان انگلیسی، اطلاع از موقعیت دقیق اماکن تاریخی و تفریحی همراه با ارائه تصاویر و داده‌های توصیفی مربوطه، اطلاع از رویدادهای بین‌المللی در حال برگزاری در شهر اصفهان، قابلیت جست‌وجو موقعیت مکانی اماکن مختلف و فاصله زمانی آن‌ها و نمایش هم‌زمان تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های ترافیکی را شامل می‌شود.

فردانی بیان کرد: از دیگر نکات مثبت سامانه اصفهان من می‌توان به بهره‌وری این سامانه از جدیدترین تغییرات نقشه معابر و اسامی مصوب شورای نام‌گذاری معابر شهر اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 750969

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • جاری شدن سیلاب در البرز
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد