Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا مصداقی‌نیا، امروز در حاشیه برگزاری نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:این رقم بدلیل کمبود بهداشت محیط و محیط زیست ناسالم دچار مرگ و میر می شوند.

وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم بگوییم در کشور خالی از مسایل آلاینده هاهستیم گفت:23 درصد از کل مرگ و میرها یعنی رقمی معادل 12 میلیون و 700 هزار نفر در دنیا منتسب به آلاینده های زیست محیطی است که رقم عمده ای می باشد و سالانه 7 میلیون نفر آن در دنیا بعلت آلودگی هوا یا عوامل منتسب به آن دچار مرگ و میر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته‌وی، وجود کم یا زیاد آلاینده های موجود در هوا، آب و غذا در کشور می توانند سلامتی مردم را دچار آسیب کنند.

رییس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور، با تاکید بر اینکه ما در بسیاری از نقاط کشور کمتر مسایل آلاینده‌ها را داریم افزود: اما در بسیاری از شهرهای خیلی بزرگ دچار معضلاتی هستیم که انتظار می رود با برنامه ریزی های کشوری بتوانیم معضلات بهداشت محیط و زیست محیطی را برطرف کنیم.

*نقش آلودگی هوا مهم تر و بیشتر آلودگی از بقیه آلاینده های زیست محیطی در مرگ و میر

مصداقی‌نیا، نقش مهم تر و بیشتر آلودگی هوا از بقیه آلاینده های زیست محیطی در مرگ و میر را تاکیدکرد و گفت:اکنون در کلان شهرهای کشور بحث آلودگی هوا و آلاینده های آن و ریزگردها اهمیت خیلی زیادی دارد که به طور طبیعی باید رسیدگی جدی به آن و برنامه ریزی های فوری در کنترل آن اعمال شود.

وی در خصوص بهداشت آب شهری نیز گفت: آب شهری ما در نقاط مختلف کشور نسبتا خوب است ولی نگرانی ما از اینست که با وضعیت خشکسالی های خیلی زیاد منابع آبی مادچار کمبود و به این ترتیب آلودگی آن زیاد شود که باید از این مساله نیز پیشگیری کنیم تا قبل از اینکه منابع آبی آلوده شود بتوانیم آب سالم را در اختیار مردم قرار دهیم.

به‌گفته‌وی، مواد غذایی ما نیز از بابت سموم باقی مانده در محیط از جمله آفت کش ها و کودهای شیمیایی که برای کشاورزی استفاده می شود گاهی مواقع با باقی مانده این مواد روی مواد غذایی یا میوه جات می تواند آسیب رسان باشد بنابراین مردم بایستی مطمین شوند آن چیزی که می خورند با سلامت است.

*آلاینده های زیست محیطی یکی از معضلات مهم جوامع شهری

رییس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور، در ادامه یکی از معضلات مهم جوامع بخصوص جوامع شهری را آلاینده های زیست محیطی دانست و گفت: آلاینده های زیست محیطی به دلیل شهرنشینی و صنعتی شدن در همه نقاط دنیا در واقع به محیط زیست، آب، خاک و غذا و آنچه که ما اسمش را محیط زندگی می گذاریم وارد می شود و می تواند برای سلامتی انسان آسیب رسان هاشود.

مصداقی‌نیا،تصریح‌کرد: بنابراین اگر بشود آلاینده های زیست محیطی را به نحوی کنترل کرد یا نگذاشت به راحتی آلاینده ها بوجود بیاید و وارد محیط زیست شود ما خواهیم توانست یک مقداری مردم را سالم تر نگه داریم.

وی، برگزاری سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را یادآورشد و گفت: این جلسه بیشتر رسیدن به دو یا سه عنوانی است که در کشور مهم است تا در برنامه تحقیقاتی بهداشت محیط قرارداده شود و این شبکه بتواند از آنها حمایت کند.

به‌گفته‌وی، این سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط ایران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که نخستین آن در یزد، دومی در تهران و سومین آن امروز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشکیل شد.

مصداقی‌نیا در پایان با اشاره به اینکه شبکه تحقیقات بهداشت محیط ایران متعلق به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه است اظهارداشت:

گروه ها و مراکز مختلف بهداشت محیط و تحقیقاتی را در این شبکه به عنوان مجمع عمومی داریم که راجع به مسایل عمده بهداشت محیط ایران گفتگو می کنیم و خط مشی پژوهش بهداشت محیط که برای کشور در سال های مورد نیاز است مشخص می کنیم.

شایان ذکر است : سومین نشست شبكه تحقيقات بهداشت محيط كشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور دکتر علیرضا مصداقی‌نیا،رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط کشور، دکتر ندافی دبیر این مرکز، اعضای هیات ممتحنه و ارزشیابی رشته مهندسی بهداشت محیط، اعضای هیات مدیره انجمن علمی بهداشت محیط ایران، اعضای شورای راهبردی شبكه تحقيقات بهداشت محيط كشور، روسای مراکز تحقیقاتی مرتبط با بهدات محیط، روسای دانشکده‌های بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سالن دکتر قریب این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر

محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین