Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:58:44 GMT

تغییر در شهرداری، گام نخست تصمیم‌گیری شورای پنجم

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۰۳۳۶

فاروج من- پس از کش‌وقوس‌های فراوان و بررسی نام‌های مختلف برای تصدی پست شهردار سرانجام شهردار شهرهای فاروج و تیتکانلو مشخص شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ انتخاب شهردار اولین و مهم‌ترین قدمی است که باید شورای شهر بردارند و از حساسیت بالایی برخوردار است. ارتباط مدرک تحصیلی و تخصص از یک‌جهت و سابقه مدیریتی، درخواست و نظر مردم و آشنا بودن به مشکلات شهر از جهت دیگر دست‌به‌دست هم داده تا شرایط برای انتخاب فرد مناسب برای تصدی این پست حساس‌تر و سخت‌تر شود به صورتی که علا رقم گذشت زمان و برگزاری جلسات متعدد، نتیجه‌ای حاصل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بررسی‌ها و روند سخت و حساس آن در شورای شهر به سرانجام رسیده و شورای شهرهای فاروج و تیتکانلو به نتیجه‌ای واحد برای تصدی پست شهردار رسیده‌اند و درنهایت افراد منتخب خود را معرفی کرده‌اند.

جواد قائمی فاروجی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر فاروج در گفتگو با خبرنگار فاروج من گفت: پس از رأی‌گیری صورت گرفته در جلسه شورای شهر فاروج و بررسی رزومه و برنامه‌های نامزدهای مختلف تصدی این پست در فاروج، جناب آقای میرعلی رجعتی به‌عنوان شهردار فاروج انتخاب و از طرف شورای اسلامی شهر معرفی شد.

علی‌اکبر عمار لو نماینده شورای اسلامی شهر تیتکانلو در شورای شهرستان نیز اظهار داشت: ضمن تقدیر و تشکر از آقای یاسر حیرانی شهردار سابق شهر تیتکانلو، اعضای شورا بر این عقیده بودند که باید از یک فکر و نظر جدید در این سمت استفاده شود. لذا پس جلسات متعدد برگزارشده در شورا و بررسی نامزدهای مختلف برای تصدی این پست، جناب آقای حسین جاهد به‌عنوان شهردار تیتکانلو انتخاب و معرفی شد.

شورای شهر بر اساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در ‌آیین‌نامه مصوب این قانون، شهردار موردنظر خود را انتخاب می‌کند. وزیر کشور و استانداران موظف‌اند حکم شهردار معرفی‌شده را ظرف مدت ده روز صادر کنند. ‌درصورتی‌که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی‌شده را واجد شرایط تعیین‌شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندها به شورای شهر منعکس می‌کند، در صورت‌ اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و صادر نشدن حکم شهردار، موضوع توسط شورای شهر به هیئت حل اختلاف ذی‌ربط ارجاع خواهد شد.
هیئت مذکور ظرف پانزده روز مکلف به تصمیم‌گیری است و تصمیم آن هیئت برای وزارت کشور و شورای اسلامی شهر لازم‌الاجراست.

پایان خبر./77

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود