Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته نهم از رقابت‌های لیگ برتر با شش بازی دنبال می‌شود که در حساس ترین این بازی‌ها استقلال در تهران با فولاد دیدار می‌کند و تراکتورسازی میزبان پارس جم است.

به گزارش خبرنگار مهر، شش بازی باقی مانده از هفته نهم رقابت های لیگ برتر بعد از ظهر امروز انجام می شود که طی آن سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان سیاه جامگان است، سپیدرود در تهران با سایپا دیدار می کند، تراکتورسازی در خانه خود پذیرای پارس جنوبی است، پدیده میزبان تیم ذوب آهن است، فولاد و استقلال در تهران به مصاف هم می روند و دو تیم صنعت نفت و نفت تهران در آبادان برگزار کننده یک دربی نفتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* سپاهان - سیاه جامگان
دو تیم ۷ امتیازی بوده و در رده های پایین جدول در همسایگی هم هستند. در این میان سیاه جامگان با تفاضل گلی بهتر نسبت به سپاهان یک رده بالاتر از این تیم در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد.

کرانچار شرایط مستحکمی روی نیمکت سپاهان ندارد و به خوبی می داند شیشه عمرش به این بازی و بازی بعدی طلایی پوشان بستگی دارد. شاید پیروزی در این بازی هیچ یک از دو تیم را به طور کامل از منطقه خطر دور نکند، اما مساوی و شکست شرایط آنها را وخیم تر خواهد کرد. آنچه مسلم است این است که هر دو تیم برای بهبود شرایط شان در جدول با اندیشه های تهاجمی گام به میدان می گذارند. به خصوص سپاهان که در خانه اش بازی می کند.

* سایپا - سپیدرود
شاگردان علی دایی فصل را خیلی خوب شروع کردند اما رفته رفته از کورس بالای جدول جا ماندند و حالا تمایل دارند که بار دیگر به کورس صدر جدول اضافه شوند. سپیدرود در نقطه مقابل سایپا قرار دارد. آنها فصل را خوب شروع نکردند و یک قعرنشین مطلق بودند اما رفته رفته شرایط شان بهبود پیدا کرد و حالا از منطقه خطر جدا شده اند.

شاگردان علی نظر محمدی با ۸ امتیاز در جایگاه دهم جدول هستند و شاگردان علی دایی با ۱۲ امتیاز در رده ۶ جدول هستند. خط دفاعی سایپا با ۱۱ گل خورده شرایط مناسبی ندارد در حالی که خط دفاعی سپیدرود با تنها ۷ گل خورده جزو خطوط دفاعی خوب لیگ برتر هستند.

* تراکتورسازی - پارس جنوبی
شگفتی سازان جم که کار بزرگی را در یک شهر کوچک رقم زده اند حفظ صدرنشینی برای هفته های آتی هم به عملکرد خودشان بستگی دارد و آنها برای حفظ موقعیت شان در صدر جدول نیازمند رقم خوردن اتفاقات دیگر بازی ها نیستند.

شاگردان مهدی تارتار که تنها تیم شکست ناپذیر لیگ برتر هستند باید برابر تیم کم مهره اما دونده و هماهنگ تراکتورسازی در تبریز دست به کار بزرگی بزنند تا موقعیت شان در صدر جدول را برای هفته های آینده هم حفظ کنند.

در تیم پارس جنوبی مهره های تعیین کننده زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان مهاجمان پر توان این تیم اشاره کرد. مهاجمانی که باعث شده این تیم در کنار پدیده بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده باشد.

شرایط تیم تراکتورسازی هم نسبت به بضاعت این تیم بد نیست. تبریزی ها که از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم بودند توانسته‌اند با همین شرایط تیم شان را در کمرکش جدول حفظ کرده و به امید نقل و انتقالات زمستانی باشند تا نقاط ضعف شان را ترمیم نمایند.

شاگردان خسته گل محمدی از آخرین توان های خود برای نیم فصل اول استفاده می کنند و امیدوارند که اولین شکست این فصل پارس جنوبی را به شاگردان تارتار تحمیل کنند.

* پدیده - ذوب آهن
امیر قلعه نویی می داند برابر تیمی که هم نامش پدیده است و هم عملکردش آن را به یک پدیده واقعی تبدیل کرده کار بسیار سختی دارد. رضا مهاجری با تیم خوبی که ساخته و پرداخته کرده در پایان هفته هشتم در رده دوم جدول قرار گرفته است. این تیم با ۱۵ گل زده در کنار پارس جنوبی و همین ذوب آهن قوی ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و با ۷ گل خورده در کنار پارس جنوبی دومین خط حمله قوی لیگ را بعد از پرسپولیس در اختیار دارند.

ذوب آهن به لطف گلباران کردن استقلال خوزستان در یک بازی به لحاظ آماری خط حمله‌ای خوب در اختیار دارد. شرایط خط حمله دو تیم به گونه ایست که بتوان روی کاغذ پیش‌بینی کرد این بازی باید پرگل و پر حادثه باشد.

پدیده در صورت پیروزی در این بازی و شکست احتمالی پارس جم در تراکتورسازی این شانس را دارد که حتی به صدر جدول هم برسد.

* استقلال - فولاد
شاید به جز استقلالی ها سایر اهالی فوتبال هم انتظار این بازی را بکشیند تا استقلال شفر را ببینند. این اولین باری است که استقلال با شفر به میدان می رود. استقلال روزهای پر تلاطمی را پشت سر گذاشته و رسیدن به آرامش برای این تیم در گروی نتایج بازی‌های پیش روی آن است.

شفر با تیم شناخته‌ اما افکار ناشناخته‌اش در فاصله یک بازی مانده به دربی کار سختی دارد. او باید در مقابل هواداران استقلال به مصاف تیمی برود با ۱۴ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و نشان داده که تیم سخت کوشی است.

خشم هواداران استقلال نسبت به نتایج این تیم هنوز فروکش نکرده و نتیجه‌ای به جز پیروزی ضمانتی برای سکوت آنها پس از این بازی ندارد.

شفر برای این بازی به جز منتظری، جابر انصاری را هم به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد. اما خوشبختی شفر در بدو حضورش در استقلال این است که امید ابراهیمی به شرایط خوب رسیده و می تواند مهره ای قابل اتکا برای آبی پوشان باشد.

* صنعت نفت آبادان - نفت تهران
در حالی دربی نفتی‌های تهران و آبادان را پیش رو داریم که دو تیم شرایط جالبی ندارند. نفت تهران همچنان از بسیاری از مشکلات مدیریتی و مالکیتی رنج می برد. آنها به تازگی بار دیگر حمید درخشان را به نیمکت بازگردانده اند تا جای علی کریمی را بگیرد. نفت آبادان اما اگر چه به لحاظ مالی، مدیریتی و مالکیتی هیچ مشکلی ندارد، اما این تیم اخیرا با بحران نتیجه گیری مواجه شده این مهم منجر ایجاد موجی از نارضایتی نزد هواداران آن شده است.

شاگردان کمالوند در ابتدای فصل همه بازی‌های خانگی شان را می‌بردند و در همه بازی‌های خارج از خانه می‌باختند. آنها رسم باخت خارج از خانه را حفظ کرده‌اند اما عادت بردن داخل خانه را ترک گفته‌اند.

نفت تهران با ۸ امتیاز یک امتیاز بیشتر از همنام آبادانی‌اش دارد و در جدول شرایطش قدری بهتر است. اما بهرحال بازی کردن با تیم صنعت نفت در آبادان در هر شرایطی برای هر تیمی سخت است.

برنامه بازی های هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه ۲۱ مهر

* سپاهان اصفهان-سیاه جامگان - ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۷:۰۰
وحید کاظمی – سعید علی نژادیان – ایوب غلامزاده – ابوالفضل گرجی – ناظر: حسین عسگری

* پدیده خراسان-ذوب آهن اصفهان - محل برگزاری بعدا اعلام می شود-ساعت ۱۶:۳۰
اشکان خورشیدی – علی میرزابیگی – رسول فروغی – کیوان علی محمدی – ناظر: علی خسروی

* صنعت نفت آبادان-نفت تهران - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۷:۱۵
حمید حاج ملک – حمید سبحانی – براتعلی مولوی – کمیل غلامی – ناظر: علیرضا یزدانی

* سایپـا تهران-سپیدرود رشت - ورزشگاه پاس قوامین تهران - ساعت ۱۶:۰۰
علیرضا فغانی – رحیم شاهین – اسد حاج محمدی – محمدملکی – ناظر: اسماعیل صفیری

* تراکتورسازی تبریز-پارس جنوبی جم - ورزشگاه یادگار امام تبریز-ساعت ۱۶:۰۰
موعود بنیادی فر – محمدرضا منصوری – بابک عباسقلی زاده – حسین زیاری – ناظر: محمدجواد تقی پور

* استقلال تهران-فولاد خوزستان - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۷:۰۰
حسین زرگر – محمدرضا ابوالفضلی – سعید قاسمی – سعید رحیمی مقدم – ناظر: مسعود مرادی

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!

به گزارش "ورزش سه"، دربی کانتی امشب در ورزشگاه پراید پارک مقابل کارلایل یونایتد برنده شد و به صورت خودکار به لیگ دسته اول فوتسال انگلیس معروف به چمپیونشیپ، صعود کرد.

این تیم امشب در آخرین بازی فصل لیگ دسته دوم مرسوم به لیگ وان، با نتیجه 2-0 مقابل کارلایل یونایتد پیروز شد تا به یک فصل موفق پایان دهد. دربی کانتی طی 46 بازی این فصل 92 امتیاز کسب کرد و به 28 برد، 8 تساوی و 10 شکست دست یافت.

دربی کانتی که مدتی با هدایت وین رونی، اسطوره منچستریونایتد، سر زبان‌ها افتاده بود با هدایت پل وارن به لیگ دسته اول صعود کرده است. او فصل گذشته این تیم را به رده هفتم لیگ دسته دوم انگلیس رسانده بود.

ویدیویی از ورزشگاه خانگی دربی کانتی منتشر شده که نشان می‌دهد طرفداران این باشگاه بعد از سوت پایان بازی از شدت هیجان وارد زمین می‌شوند و این دستاورد را جشن می‌گیرند.

بازیکنان دربی کانتی همچنین رکوردهایی را در این مسیر به ثبت رسانده‌اند و بیشترین امتیاز را در تاریخ باشگاه به دست آورده‌اند. همچنین آن‌ها برای اولین بار در یک فصل 13 بازی خارج از خانه را برده‌اند.

دیگر خبرها

  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود