Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-04@00:15:05 GMT

روحانی: ترامپ جز فحاشی حرف دیگری نداشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۳۷۱۰

رئیس جمهور با بیان اینکه ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ایران حرف دیگری نداشت، گفت: من رئیس جمهورآمریکا را دعوت می کنم که تاریخ و جغرافیا را بهتر بخواند.

به گزارش شریان نیوز،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش اظهارات ترامپ، طی سخنانی که از شبکه خبر سیما در حال پخش است اظهارداشت: لازم بود بعد از صحبت هایی که از رئیس جمهور فعلی آمریکا شنیده شد نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری نداشت. من دعوت می کنم رئیس جمهورآمریکا را که هم تاریخ و هم جغرافیا را بهتر بخواند و هم ادب و اخلاق و عرف جهانی.

روحانی همچنین تاکید کرد: دولت آمریکا دولت کودتا را در شصت و چندسال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و بکارگیری مزدوران خودش حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد و فراموش کرده که در طول مبارزات یکپارچه مردم ایران علیه دیکتاتوری برای بدست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتور وقت در ایران میکرد، آمریکا بود.

وی ادامه داد: او ظاهرا فراموش کرده است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طراحی آمریکا در ایران کودتا بود که البته یکبار دیگر هم در سال 59 این کودتا را تکرار کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ظاهرا فراموش کرده اند که در 8 سال دفاع در برابر تجاوز، آمریکا از متجاوز حمایت کرد و فراموش کردند در موشک باران شهرهای ایران و بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه آمریکا در بیانیه ای بجای آنکه از متجاوزین در برابر متجاوزین بایستد و از مظلومین حمایت کند بالعکس عمل کرد.

رئیس جمهور، گفت: ما باید تاریخ را دقیق تر بخوانیم که آمریکا چگونه با مردم ایران رفتار کرده است. جغرافیا را هم باید مطالعه کنیم. چطور یک رئیس جمهور اسم معروف یک خلیج جهانی را یاد نگرفته است. همان خلیج فارس که ناوگان های آمریکایی بی جهت رفت و آمد می کنند. حداقل از نقشه هایی که دست خلبان های خودش است می پرسید.

وی با بیان اینکه ترامپ حقوق بین الملل را هم نمی داند، گفت: مگر یک رئیس جمهور می تواند سندی را به تنهایی لغو کند. او ظاهرا نمی داند که این یک سند دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که هرگونه که بخواهد رفتار کند.

روحانی همچنین با اشاره به اتهامات بی اساس ترامپ نسبت به ملت ایران، گفت: ملتی که دموکراسی را توام با فرهنگ و ایمانش رعایت می کند و به مقررات بین المللی احترام می گذارد یاغی است یا دولتی صدها هزار نفر را در مناطق مخالف جهان از ویتنام گرفته تا امریکای لاتین و در کشورهای دیگر با بمب‌ها مورد کشتار قرار داده. کسی ادعا می‌کند در برابر سلاح هسته‌ای می‌خواهد استفاده کند که تنها کشوری است که در برابر کشور دیگری از سلاح هسته‌ای استفاده کرده آن هم نه یکبار بلکه دوبار.

رئیس جمهور تاکید کرد: یکبار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا دولتی است که علیه مردم منطقه و دولت ایران و علیه ملت های مظلوم می خواهد خط قبلی خودش را ادامه دهد. ملت ایران ملتی نیست که با سخنان تنفر انگیز بخواهند در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورند. خبرگزاری مهر

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) گفت، ایالات متحده به اعمال فشار بر کشورهایی که با روسیه همکاری می‌کنند، ادامه می‌دهد، اما این نمی‌تواند بر روابط دوجانبه تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در حالی مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های روسی و همچنین تعدادی از شرکت‌های چینی، بلژیکی و ترکیه‌ای به اتهام تامین تجهیزات برای تشکیلات نظامی-صنعتی روسیه اعمال کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «همه، همه چیز را درک می‌کنند. و در واقع، ایالات متحده به فشارهای پنهان خود بر این کشورها ادامه می‌دهد و شرکت‌ها و بنگاه‌ها در رنج هستند، اما این نمی‌تواند توسعه روابط دوجانبه ما با این کشورها را مختل کند. کشورها به این امر علاقمند هستند، حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و ما روی همکاری بیشتر، به‌گونه‌ای حساب می‌کنیم که به تدریج خطرات ناشی از چنین مظاهر غیر دوستانه یا بهتر بگوییم خصمانه را به حداقل برسانیم.»

سفر پوتین به چین

سخنگوی کرملین همچنین گفت در جریان مذاکرات آتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای به هر طریقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا موضوع کنترل تسلیحات در دستور کار مذاکرات قرار دارد یا خیر، گفت: «به هر طریقی، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای مورد اشاره و بررسی قرار خواهد گرفت.»

پوتین پیشتر گفته بود سفرش به چین برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

«بیگانه‌هراسی»

سخنگوی کرملین همچنین گفت اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد «بیگانه‌هراسی» در روسیه منعکس‌کننده واقعیت در این کشور نیست.

بایدن که روز چهارشنبه در یک گردهمایی کمک‌های مالی در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت ژاپن متحد ایالات متحده، با مسائل اقتصادی مواجه است، زیرا این کشور «بیگانه‌هراس» است و این را می‌توان در مورد چین و روسیه هم گفت.

پسکوف در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «معتقدیم که این بیانیه بایدن واقعیت را دقیقا برعکس منعکس می‌کند.»

کنفرانس «صلح»

سخنگوی کرملین امروز همچنین به مسائل مرتبط با اوکراین اشاره کرده و گفت، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس به وضوح نتیجه‌محور نیست و نمی‌توان در مورد انتظارات جدی بدون مشارکت روسیه صحبت کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا مسکو برای چنین گفت‌وگویی آماده است، به خبرنگاران گفت: «درباره چه نوع کنفرانس جدی با انتظارات جدی، چه نوع اثربخشی بدون مشارکت روسیه می‌توان صحبت کرد؟ مطلقا غیرممکن است. واضح است که این نوعی ابتکار است که برای نتیجه طراحی نشده است. در مورد بقیه، موضع ما در مورد مذاکرات کاملا مشخص است، کاملاً شفاف است و بارها توسط رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) تأیید شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد