Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عباس ظریفی در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کیفیت بخشی به آموزش ها، برقراری ارتباط هر چه بیشتر بین علم با عمل و صنعت با دانشگاه با جدیت در دستور کار دانشگاه جامع علمی، کاربردی این استان است.

وی با اشاره به 18 مهر 1371 سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی در کشور، افزود: این دانشگاه نوپا مولود انقلاب اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دانشگاه در استان 11 مرکز آموزشی دارد که همگی فعال بوده و شامل 6 مرکز دولتی، چهار مرکز خصوصی هیأت مؤسسی و یک مرکز جوارصنعت است.

ظریفی عنوان کرد: هم اینک هشت هزار دانشجوی آقا و خانم در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در این 11 مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

وی ابراز داشت: 70 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد آقا و 30 درصد خانم بوده و 60 درصد آنان نیز در مقطع کارشناسی و 40 درصد در دوره کاردانی تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 50 درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل دستگاه های اجرایی استان بوده که با هدف ارتقای مهارت در حال تحصیل هستند.

ظریفی اظهار داشت: ملاک اصلی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر میزان تقاضا و ظرفیت استان این است.

وی ادامه داد: به همین دلیل رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد متغیر بوده و تا زمانی که مورد نیاز استان باشند فعال و دایر هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دانشگاه به دنبال جایگزینی فرهنگ مهارت و عمل گرایی به جای فرهنگ مدرک گرایی بوده و بر همین اساس نیز در حال اجرای طرح تعیین صلاحیت حرفه ای برای ورود افراد به مشاغل در حوزه های مختلف است.

ظریفی عنوان کرد: یکی از گام های مهم در راستای تحقق هر چه مطلوبتر اقتصاد مقاومتی در کشور حضور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی تمامی استانها از جمله کهگیلویه و بویراحمد در محیط کار حوزه های مختلف به ویژه صنعت و کشاورزی برای آشنایی با مشکلات موجود و تلاش برای رفع آنهاست..

انتهای پیام/ش

رویکرد دانشگاه علمی - کاربردی تربیت نیروی کار ماهر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها