Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@17:24:03 GMT

آخرین وضعیت پرداخت پول نفت ایران توسط هند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۲۱۸۴

آخرین وضعیت پرداخت پول نفت ایران توسط هند

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری هندو بیزنس لاین، آرون جایتلی، وزیر دارایی هند گفت، اکثر مسائل باقیمانده با ایران به ویژه در زمینه پرداخت پول نفت این کشور حل و فصل شده است.

جایتلی که برای سفری یک هفته ای جهت شرکت در نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به آمریکا سفر کرده است، این اظهارات را بعد از دیدار با مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد ایران بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به خبرنگاران گفت: «چند موضوع باقیمانده با ایران به ویژه در زمینه پرداخت پول نفت این کشور وجود داشت. اکثر آنها حل و فصل شده است.»

هند بعد از چین دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و در میان معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم ها خرید نفت از تهران را ادامه داد. جایتلی افزود، هند دارای روابط بسیار پایداری با ایران است.

او گفت: «ایران برای ما خیلی استراتژیک است، زیرا (توسعه) بندر چابهار نه تنها به نفع ایران است، بلکه به سود افغانستان نیز خواهد بود.»

در می 2016، موافقتنامه توسعه بندر چابهار بین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و نارندرا مودی، نخست وزیر هند به امضا رسید. به موجب این موافقتنامه، هند موظف است دو لنگرگاه بندر چابهار را با سرمایه گذاری 85.21 میلیون دلاری و هزینه های درآمدی سالانه 22.95 میلیون دلاری تجهیز و به مدت 10 سال اداره نماید.

مالکیت این تجهیزات بعد از اتمام مدت اجاره 10 ساله یا مدت تمدید شده، به طرف ایرانی منتقل خواهد شد.

به گفته سوبهاش چاندرا گارگ دبیر امور اقتصادی دولت هند، وزیر اقتصاد ایران در این دیدار موضوع سیاست جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران را مطرح نکرد. گارگ افزود: «ما بیشتر روی چابهار، موافقتنامه سه جانبه و سرعت بخشیدن به کارها صحبت کردیم.»

منبع: تسنیم

402

پول نفت پرداخت پول هند ایران صندوق بین المللی تجارت خرید نفت دوران تحریم بندرچابهار سرمایه گذاری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیر فنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیر مسئولانه و غیر حرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود.

ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • عبور از رودخانه با طناب
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل