Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@16:31:50 GMT

سایه سنگین طرح یک کمربند یک جاده بر بازار تانکر

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۲۶۸۲

سایه سنگین طرح یک کمربند یک جاده بر بازار تانکر

تین‌نیوز | تعدادی از پروژه های طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده چین که هدف از آن تحریک رشد اقتصادی و تجاری است، سایه بلند و سنگین خود را بر سر بازار تانکر خواهد افکند. به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت مشاوره ای و حمل و نقل Poten & Partners در گزارش جدید خود با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه های طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده چین که هدف از آن تحریک رشد اقتصادی و تجاری است، سایه بلند و سنگین خود را بر بازار تانکر خواهد افکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: برخی از پروژه ها مانند خط لوله انتقال نفت میانمار به ترکیه و پیشنهاد برای ایجاد یک کانال از طریق Kra Isthmus در تایلند، با کوتاه کردن فواصل کشتیرانی تقاضا برای تن مایل تانکر را کاهش خواهد داد.

این گزارش ادامه داد: خط لوله میانمار -چین را می توان مهم ترین پروژه که تاثیر مستقیم بر صنعت کشتیرانی به جای خواهد گذاشت، ذکر کرد، این خط لوله به عنوان یک مسیر جایگزین برای چین جهت دریافت نفت خام از خاورمیانه و آفریقا طراحی می شود. با استفاده از این خط، نیاز به حمل نفت از طریق تنگه های مالاکا به دریای جنوب چین حذف خواهد شد.

این خط لوله 479 مایلی برای حمل بیش از 400 هزار بشکه در روز از ترمینال نفتی جزیره Ma Day در ساحل غربی میانمار به بندر Kunming در ایالت Yunnan چین طراحی می شود.

پس از راه اندازی رسمی این خط لوله از ماه آوریل سال جاری میلادی، حجم ماهانه ای که ترمینال میانمار دریافت می کند، به تدریج افزایش پیدا کرده است.

به موازات این توسعه، Poten & Partners اعلام کرد، سایز شناورهایی که در ترمینال های پهلوگیری می کنند،در حال افزایش است، به طوری که تانکر سوئزماکس به تدریج جای خود را به نفتکش های غول پیکر می دهد.

این گزارش در ادامه با اشاره به طرح کانال از طریق Kra Isthmus در تایلند به عنوان پروژه جاه طلبانه دیگر طرح یک کمربند و یک جاده، نوشت: به مانند خط لوله میانمار به چین، کانال Kra Isthmus یا Thai نیز یک مسیر جایگزین برای حمل از طریق تنگه مالاکا را فراهم می کند، علاوه بر این، فاصله برای محمولات نفتی به ژاپن و چین را در حدود 650 ناتیکال مایل کوتاه می کند.


Poten & Partners هم چنین افزود: علیرغم اینکه این پیشنهاد به دلیل هزینه های بالا و نگرانی های محیطی، چندین بار رد شده است، اما در صورت ساخت کانال، تن مایل برای کشتیرانی تانکر کوتاه خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: چین برروی چندین پروژه حمل و نقل و انرژی در خاورمیانه شامل پروژه های پالایشگاهی و خطوط نیز سرمایه گذاری کرده و یا اینکه طرح ریزی را در مورد آنها آغاز کرده است.
افزون بر این، سرمایه گذاری های چین هم چنین برای پروژه های مختلفی در آسیای جنوبی-شرق مانند یک پالایشگاه در اندونزی و یک بندر با آبخور عمیق در ویتنام صرف خواهد شد.

این گزارش در پایان به نقل از Poten & Partners نوشت: در ظاهر، آسیا نیاز به زیرساختار دارد و طرح OBOR بخشی از این نیاز را تامین می کند. در واقع، پروژه مذکور تقاضای تن مایل تانکر را کاهش می دهد و بر نرخ کرایه حمل در مسیرهای طولانی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در جمع خبرنگاران گفت : ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف‌شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف‌شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف‌شده شامل بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آنها کشف و ضبط‌شده است.

وی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا