Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - به دنبال انتشار یک خبر درباره مصدومان حادثه هرمزگان، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، در این اطلاعیه آمده است: روز شنبه ۲۲ مهرماه نود و شش در خبری که در برخی رسانه‌ها منتشر شد، به نقل از دانش‌آموز مصدوم هرمزگانی خانم «محدثه شب راه» این ادعا مطرح شده بود که آموزش و پرورش از رسیدگی به وضعیت وی و خانواده اش غفلت کرده و آنها را با مشکلات روحی و مالی تنها گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش پیگیری‌های دقیقی انجام داد که نتایج این پیگیری‌ها به شرح ذیل است:

در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش‌آموز هرمزگانی در داراب از همان ساعات اولیه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه معاونین به صورت میدانی در محل حادثه حاضر شده‌اند، و از نزدیک روند حادثه و درمان مصدومان را پیگیری کردند.

در خصوص دانش‌آموز محدثه شب راه بعد از خدمات درمانی و پزشکی اولیه با تشخیص تیم مجرب پزشکی حاضر در بیمارستان داراب، جهت ادامه روند درمان فوری به وسیله بالگرد به بیمارستان فوق تخصصی سوانح شهید رجایی شیراز اعزام شد.

در این راستا، جهت انجام خدمات رفاهی به خانواده و همراهان بیمار فوق‌الذکر، خوابگاه شهید فهمیده سازمان دانش‌آموزی شیراز به منظوراسکان شبانه روزی همراه با پذیرایی کامل و سرویس ایاب و ذهاب، به صورت رایگان به تعداد ۷۶ نفر روزانه، با وجود ۴ نفر بیمار اختصاص داده شده است.

از زمان پذیرش این دانش‌آموز عزیز و دیگر مصدومان حادثه تاکنون، تیم‌های سه و چهار نفره شامل یک راننده به همراه کارشناسان ستادی آموزش و پرورش هرمزگان هر تیم به مدت یک هفته و یک دستگاه وسیله نقلیه سواری جهت بررسی وضعیت روند درمان این دانش‌آموزان در سطح بیمارستان و شهرستان شیراز و ارائه خدمات رفاهی برای همراهان به صورت شبانه‌روزی مستقر شدند.

با توجه به وضعیت جسمانی و ادامه روند درمان بعد از ترخیص از بیمارستان، دانش‌آموز «محدثه شب راه» و همراهان در هتل آراد شیراز در میدان اطلسی مستقر هستند که پرستار خصوصی به صورت روزانه جهت تزریقات و پانسمان در خدمت ایشان بوده و همچنین یک دستگاه ویلچر به وی اهدا شده و علاوه بر آن ، راننده شاغل در آموزش و پرورش میناب با یک دستگاه سواری جهت ایاب و ذهاب و همچنین تهیه ملزومات مورد نیاز و پذیرایی به صورت رایگان در اختیار ایشان می‌باشد.

با توجه به اینکه خانواده دانش‌آموز «محدثه شبراه» در وضعیت مالی مناسبی نمی‌باشند یک دستگاه سوئیت با تجهیزات و امکانات و وسایل اولیه زندگی، شامل (اتاق، سرویس بهداشتی، دو تخته فرش، تلویزیون، میز تلویزیون و ... با دستور و پیگیری مدیر کل استان هرمزگان در شهرستان میناب در حال ساخت می‌باشد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش شهرستان میناب و همچنین تیم اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان به جهت حساسیت موضوع و ارائه خدمات مطلوب درمانی به مصدومان، شخصاً پیگیر وضعیت این عزیزان بودند و همچنان با حضور متناوب در شیراز از نزدیک روند پیگیری درمان و رفاه این عزیزان را دنبال می‌کنند.

ضمناً مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، نمایندگان محترم مردم میناب و بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه میناب ، فرماندار شهرستان ، قائم مقام وزیر بهداشت جناب آقای دکتر حریرچی، رئیس هلال احمر، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و همکارانشان به طور مستمر از مصدومان این حادثه در شیراز عیادت و در جریان روند درمان این عزیزان قرار گرفتند.

لازم به ذکر است اداره کل آموزش و پرورش، علی‌رغم انجام خدمات یاد شده همچنان در حال ارائه خدمت‌رسانی به مصدومان این حادثه و دانش‌آموز فوق‌الذکر می‌باشد که از اهم آن می‌توان به خدمات ارائه شده به دانش‌آموز محدثه شب راه به شرح ذیل اشاره کرد.

کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومان، کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی، نقد ۱ میلیون تومان، پیش پرداخت هتل ۱ میلیون تومان، هزینه پرستار، روزانه ۷۰ هزار تومان، خرید مایحتاج، روزانه (میوه، تنقلات..) جهت بیمار و همراه بیمار، مبلغ ۲ میلیون تومان توسط تعاون اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بابت قطع عضو توسط بیمه حوادث اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، مبلغ ۵ میلیون تومان به صورت نقدی توسط دستگاه نظارتی، مبلغ ۲ میلیون تومان توسط مدیر کل تعاون وزارت وگوشی موبایل به مبلغ ۹۰۰ هزارتومان از این جمله می‌باشد.

اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین به منظور احقاق حقوق این عزیز، پرونده پزشکی قانونی وی را در اولویت پیگیری‌های خود قرار داده و آن را با حساسیت دنبال می‌کند.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی همچنین در تماس تلفنی با حسین خادمی پدر یکی دیگر از دانش‌آموزان حادثه دیده هرمزگانی از وضعیت رسیدگی به مصدمان این حادثه سئوال کرد که وی در پاسخ با اشاره به حضور مداوم نمایندگانی از آموزش و پرورش در کنار مصدومین حادثه اتوبوس گفت: شرمنده خدمات بیش از انتظار آموزش و پرورش هستیم.

خادمی همچنین اظهار داشت: از نخستین روز سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در دهم شهریور ماه تا امروز، نمایندگانی از آموزش و پرورش همواره در کنار خانواده‌های مصدومین حضور داشتند.

وی افزود: علاوه بر پرداخت تمام هزینه‌های درمانی ۴ دانش آموز مصدوم ، هزینه‌های مربوط به اسکان، ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌های مربوطه به ۷۰ نفر از همراهان مریض توسط آموزش و پرورش پرداخت شده است.

خادمی از ملاقات و عیادت مستمر نمایندگان آموزش و پرورش از دانش‌آموزان مصدوم خبر داد و افزود: حضور به موقع وزیر آموزش و پرورش در صحنه تصادف، و در ادامه برخورد پدرانه مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان و سایر مسئولان مربوطه و همراهی آنان در کلیه مراحل درمانی در شیراز و تهران ما را مدیون و شرمنده آنها کرده است.

وی از فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل فرزندش نیز خبرداد و تصریح کرد: اگر کسی بخواهد منکر زحمات فراوان آموزش و پرورش شود در پیشگاه خداوند مسئول خواهد بود، زیرا آموزش و پرورش جای هیچ سئوالی را در رسیدگی به دانش‌آموزان باقی نگذاشته است.

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در پایان از خبرنگاران عزیز و رسانه‌ها تقاضا دارد، قبل از انتشار اخبار از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کرده و در گزینش منابع خبری خود حساسیت بیشتری به خرج دهند تا از تزریق اضطراب و ایجاد فضای یاس و ناامیدی به بدنه جامعه جلوگیری کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

به گزارش خبرآنلاین، رامبد دانش‌پژوه مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی گفت: «ماموریت ما کشف و استعدادیابی دانش‌آموزان از سن هفت تا هفده سالگی است تا برای ارتقا کیفیت زندگی و آمادگی آنها جهت ورود به دنیای فریلنسر (آزادکاری) توانمند شوند.»

او ادامه داد: «از مجموع ۱۲۰۰ دانش آموز در این مرکز، ۶۰۰ نفر آن‌ها فارغ‌التحصیل شدند، از این تعداد حدود ۸۰ نفر آزمون بین المللی فریلنسری دادند و گواهینامه دریافت کردند. همچنین دوازده نفر از این تعداد مرحله کارآموزی خود را گذراندند و وارد بازار کار شدند. همچنین چهارده دانش آموز به مرحله ثبت اختراع رسیدند.»

او درباره روش آموزش به دانش‌آموزان بیان کرد: «در این مرکز سعی می‌کنیم مهارت‌ها را طوری به دانش‌آموزان یاد بدهیم که بعد از فارغ‌التحصیلی خودشان بتوانند همه کارهای لازم را انجام دهند. حدود سه سال طول می‌کشد که یک دانش آموز بتواند تبدیل به یک فریلنسر شود. تفاوت مرکز ما با دیگران در روش آموزش است، نیازهای دانش آموز با بزرگسالان متفاوت است و آموزش باید شبیه بازی به آنها داده شود، روشی که تلفیقی از هنر، خلاقیت، بازی و سرگرمی در کنار آموزش‌های فناورانه است.»

او ادامه داد: «یکی از اهداف ما نشان دادن دستاورد دانش آموزان است، برای همین سالیانه مراسم برگزار می‌کنیم، این مسابقه امسال چهارده اردیبهشت میان ۲۱۵۰ دانش آموز برگزار خواهد شد.»

دانش‌پژوه درباره روش جذب دانش‌آموزان گفت: «دانش آموزان قبل از ورد به مجموعه حتما ارزیابی می‌شوند که اگر اختلالی دارند به کمک روانشناسان برطرف می‌شود، همچنین همه محتوای آموزشی به صورت فیلم تهیه شده است و دانش آموزان می‌توانند به صورت آنلاین از کلاسها استفاده کنند. از پروژه‌های دانش آموزان حمایت می‌شود تا در صورت مناسب بودند در کسب و کار ها از آنها استفاده شود.»

او گفت: «یکی از پروژه‌های ما آموزش مدارس شبانه روزی در مناطق محروم است، که با حمایت آموزش و پرورش حدود ۱۱۶۰ دانش آموز به صورت مجازی درحال آموزش هستند. دربخش مسولیت اجتماعی محتواهای آموزشی پایه‌ای را به صورت آفلاین و فیلم در اختیار دیگران قرار می‌دهیم تا بتوانیم استعدادهای آنها را شناسایی کنیم، در این بسته آموزشی دانش آموزان می‌توانند از پشتیبانی ما استفاده کنند.»

او بیان کرد: «از سال جدید با مجوزهای سازمان فنی حرفه‌ای در برنامه نویسیف سخت افزار، کامپیوتر و موارد مانند این ارائه خدمات را شروع میکنیم،

دانش‌پژوه با بیان این‌که «دخترهای بیشتر به برنامه‌نویسی، پسرها بیشتر به رباتیک علاقمند هستند.» ادامه داد: «مطمئن باشید این دانش آموزان همگی سرمایه‌های ایران هستند، اگر حمایت‌ها از دانش آموزان انجام شود هیچ کدام از کشور خارج نمی‌شوند، با این وجود گاهی از خانواده آن‌ها درباره ایده مهاجرت فرزندان‌شان می‌شنویم. با این وجود اگر برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که بتوانیم برای آینده ثبات داشته باشیم ایران بهترین جا برای رشد در زمینه هوش مصنوعی است، البته در حوزه هوش مصنوعی بسیار تحت تاثیر تحریم‌ها هستیم اما با این شرایط به کارمان ادامه می‌دهیم.»

او گفت: «در برنامه‌های ما این وجود دارد که در ایران یک شعبه در هر استان داشته باشیم و می‌خواهیم تا سال ۱۴۱۰ از نظر علمی در منطقه پیشرو شویم.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899107

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است