Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر شبکه قرآن و معارف سیما معتقد است بسیاری از برنامه ها و جریان های فرهنگی با روحیه جهادی و انقلابی تاثیرگذار و موفق خواهد بود.

محمدحسین محمدزاده روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگار معارف ایرنا درباره نحوه تقویت روحیه جهادی و انقلابی در مدیران فرهنگی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، اظهار داشت: آن چیزی که باعث شده تا معظم له در این زمینه توصیه کنند، از باب تعیین وظایف و همچنین تأکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یعنی کسانی که عهده دار مسئولیت های فرهنگی در سازمان های مختلف هستند، باید عقیده داشته باشند که ممکن است همه کارهای فرهنگی بر اساس یک جریان و فرآیند سازمانی به راحتی محقق نشود و یا پیش نرود.
دبیر شورای معارف سیما تاکید کرد: به همین دلیل معتقدم بسیاری از عملیات ها و جریان‌های فرهنگی را می توان با روحیه جهادی و انقلابی به وجود آورد و آن را راهبری و هدایت کرد.
محمدزاده اضافه کرد: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب به عنوان مهم‌ترین عنصر مدیریت و راهبری در نظام جمهوری اسلامی از نظر تجربه مدیریتی و همچنین به لحاظ اندیشه والایی که دارند، مطرح هستند و همچنین با توجه به سابقه معظم له در مدیریت‌های فرهنگی، جای خالی و ضعیف حرکت‌های جهادی را احساس کردند و بر همین اساس در صحبت‌های خود از این منظر به آن پرداخته اند و متولیان و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند بر اساس این روحیه حرکت کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، 30 مرداد در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی استان های یزد و همدان با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خوانده و خاطرنشان کردند: مسئولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند.
ایشان همچنین از مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی خواستند تا همه تلاش خود را صرف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنند و افزودند: مسئولان باید جریان عظیم نیروی انقلاب را که خوشبختانه در بین جوانان جریان دارد، تقویت کنند و به گونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی، تضعیف و جریانِ مقابل آن در محیط های فرهنگی، دانشگاهی و تبلیغات دینی تقویت شود.

** برنامه هایی در راستای گفتمان سازی قرآنی تولید می شود
دبیر شورای معارف سیما در پاسخ به ایرنا درباره ترویج آموزه های قرآنی در قالب گفتمان های مردمی، از تولید برنامه هایی در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد که بر اساس سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد گفتمان های عمومی برای درک مفاهیم قرآنی صورت می گیرد.
محمدزاده گفت: موضوع تولید برنامه های گفتمان محور در گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما مطرح شده ولی این موضوع بر اساس تصمیم در شورای طرح و برنامه شبکه قرآن فقط در دستور کار یک گروه نیست و گروه های تلاوت و مقامات و همچنین آموزش عهده‌دار این موضوع هستند.
وی افزود: بر این اساس اعضای گروه علوم قرآنی به تعیین آیاتی می پردازند که دارای ظرفیت گفتمان‌سازی باشند و تاکنون 52 آیه تعیین شده تا برنامه هایی با محوریت این آیات تولید شود و طی یک برنامه یک ساله، هفته ای یک برنامه از شبکه قرآن پخش شود.
مدیر شبکه قرآن این برنامه ها را دارای یک پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی دانست و گفت: البته بر اساس نظر شورای معارف سیما قرار است این تولیدات در گستره شبکه های تلویزیونی پخش شود و ما آمادگی داریم این برنامه ها را در نزدیک ترین مناسبت مذهبی پخش کنیم که کارشناسان رسانه زمان های مختلفی را در این زمینه پیشنهاد داده اند.
به گزارش ایرنا حضرت آیت الله خامنه ای در هفتم اردیبهشت ماه امسال در دیدار شرکت کنندگان در سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن فرمود: متاسفانه ما با مفاهیم قرآن نا آشنا‌ییم، باید کار کرده و آن‌قدر تلاش کنیم که مفاهیم قرآنی جزء مفاهیم رایج و گفتمان های عمومیِ ملت های مسلمان و کشورهای ما قرار بگیرد.

** سبک زندگی حسینی در برنامه های سیما
دبیر شورای معارف صدا و سیما درباره نامگذاری مناسبت های مذهبی در تلویزیون مانند ایام محرم گفت: نقش شعار در همگرایی گروه ها و شبکه های مختلف که کار واحدی را انجام می دهند، بسیار تاثیرگذار است که برای ماه محرم و عزای حسینی شعار سبک زندگی حسینی انتخاب شده است.
وی انتخاب شعار برای مناسبت های مذهبی را رویکرد جدید رسانه ملی در پردازش شبکه‌های مختلف سیما دانست و گفت: البته برای سبک زندگی حسینی ریزمحورهایی با توجه به شبکه‌های مختلف اختصاص یافته است که از جمله می توان به نقشه زنان در واقعه عاشورا، عقلانیت و خردورزی در جریان عاشورا، رفتار قرآنی و دینی امام حسین علیه السلام به عنوان مهمترین محور سبک زندگی سیدالشهدا علیه السلام نام برد.
وی همچنین از نقش کودکان و نوجوانان در واقعه عاشورا، نقش پیام رسانی و استمرار عبرت‌های عاشورا به عنوان دیگر ریزمحورهایی یاد کرد که ذیل شعار سبک زندگی حسینی برای شبکه‌های مختلف و بر اساس ماموریت های آنان در نظر گرفته شده است.
فراهنگ**1003**1055
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم عنوان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، حفظ قرآن به عنوان یک اتفاق راهبردی در منظومه تعمق و تدبر قرآنی شناخته می‌شود. در یک نظرسنجی که اواسط اسفندماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم، بالغ بر۷۵ درصد پاسخگویان با ضرایب مختلف عنوان کردند که از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند. این یک سرمایه قرآنی است که نشان می‌دهد باید بحث حفظ را حدی بگیریم.

وی اظهار کرد: ما جریان حفظ موضوعی را دروازه ورود به حفظ کل قرآن کریم می‌دانیم. اگر افراد با آیه‌های کاربردی قرآن کریم ارتباط بگیرند، دغدغه حفظ قرآن کریم شکل می‌گیرد. طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال که با همکاری نهاد‌های مختلف و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما شکل گرفت، در راستای توجه به جریان حفظ موضوعی بود. حدود یازده میلیون نفر از ابتدا تا انتهای این طرح با آن همراهی کردند؛ یک میلیون نفر هم در آزمون انتهایی شرکت کردند که از این میان ۸۰۰ هزار نفر گواهی رسمی حفظ آیات را دریافت کردند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم