Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب به استان خراسان جنوبی باید در اولویت کار دولت باشد و در غیر این صورت گرفتار بحران خواهیم شد که در این راستا کوتاهی به تمام عیار توسط دولت صورت گرفته و قابل بخشش نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در دیدار مردم بیرجند و ارائه گزارش سالانه اظهار داشت: یکی از اقدامات و کارها انجام شده توسط نمایندگان استان در بحث بودجه سال 96 بوده که لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای استان 392 میلیارد تومان بود و با پیگیری نمایندگان 352 میلیارد به این بودجه افزوده شد و در مجموع 744 میلیارد تومان بودجه استان بسته و به تصویب رسید که در جای خود اقدام بزرگی در طول تاریخ استان از لحاظ بودجه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه اشتغال افزود: یکی از مشکلات مردم بحث اشتغال مخصوصاً اشتغال روستائیان است که لایحه یک میلیارد و 500 میلیون دلاری در مجلس برای اشتغال روستائیان و مناطق محروم تدوین و پیگیری‌ها درخصوص تصویب و اجرای شدن آن در دست اقدام است تا منجر به اشتغال شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از چشمه‌های جوشان اشتغال صنایع دستی است که در این راستا در مجلس با کمک برخی از نمایندگان فراکسیون فرش و صنایع دستی شکل گرفته و جلسات گوناگون برگزار شد که در این راستا طرح حمایت از صنایع دستی و فرش سبب شد که تمام کارگاه‌های فرش که داری کد هستند دولت موظف به بیمه کردن آنها شده است.

عبادی بیان کرد: بانک مرکزی موظف شده به همه کسانی که در صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند وام مسکن مطلوب ارائه دهد و دولت نیز موظف شده نسبت به عرضه کالاها و صنایع دستی فعالان این بخش کمک کند.

وی با اشاره به موسسات غیرمجاز در استان اظهار داشت: در زمینه موسسه کاسیپین جلسات متعددی برای احیای حقوق مردم در مجلس برگزار و نتیجه آن این بود که موضوع به ماده 236 قوه قضایه ارجاع داده شد تا کوتاهی بانک مرکزی در قبال این موسسات در مقام قضایه پیگیری و احیاء حق شود و در این راستا نیز بنده از نمایندگانی بودم که از رئیس جمهور در بحث سپرده‌های مردم و موسسات مختلف که دچار چالش شده‌اند سؤال کردم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول این مدت به همراه نماینده ولی فقیه در استان موفق به دیدار رهبر معظم انقلاب شدیم که در این دیدار مشکلات و معضلات استان از قبیل زیرساختی و غیره بیان شدو همچنین دعوت از مقام معظم رهبری برای سفر به استان خراسان جنوبی انجام شد.

عبادی با اشاره به بحث راه آهن و کمبود پروازها اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده شاهد افزایش پروازها به ویژه پروازه مشهد و زاهدان بوده‌ایم که نسبت به استان‌های مشابه پروازهای استان قابل قبول و افزایش داشته است و نیز پرواز بیرجند- کیش با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزیک راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان استان اظهار داشت: در این راستا نیز بحث راه‌اندازی و بهره‌برداری از بیمارستان رازی بیرجند و همچنین بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند را داشتیم که علیرغم کمبود اعتبارات با پیگیری‌ها انجام شده با ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید و با همت و کمک خیرین مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی استان احداث و در زمینه تجهیز این مرکز نیز پیگیری‌ها انجام شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساختمان بنیاد نخبگان با پیگیری‌ انجام شده و در شرایط کمبود اعتبار طی 10 ماه ساخته شد که پش از آن شاهد آن بودیم که بنیاد نخبگان یک بانک اطلاعاتی از سرآمدان و نخبگان استان در داخل و خارج از کشور تهیه و با پیگیری انجام شده در راستای تامین بودجه برای نخستین بار کنفرانس سرآمدان استان تشکیل شد که امیدواریم روی آن کار شود تا سبب سرمایه گذاری در استان شود.

عبادی بیان کرد: در زمینه آنتن‌های دیجیتال نیز با پیگیری‌ها که با معاونت صدا و سیما انجام شد 60 آنتن دیجیتال به استان اختصاص و مکان‌های آن جانمایی شد که با مساعدت‌های به عمل آمده اخیراً نیز 10 آنتن دیجیتال دیگر به استان اختصاص داده شد تا مردم به صورت مطلوب از شبکه‌های سراسری بهره‌مند شوند.

وی افزود: در زمینه باروری ابرها نیز در سال زراعی گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته با وزیر نیرو باروری ابرها طی 8 بار در استان انجام شد که برخی از بارندگی‌های صورت گرفته سال گذشته محصول این باروری بوده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع انتقال آب به استان اظهار داشت: برای انتقال آب که پروژه بزرگ و سنگین استان است از دولت گلایه‌مندیم که جدی نمی‌گیرد.

عبادی بیان کرد: در این راستا با پیگیری‌های نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان بلوچستان نیز بحث انتقال آب از دریای عمان مطرح است و برای ما مهم نیست انتقال آب از کجا صورت بگیرد بلکه مهم این است که در اولویت بوده و باید عملیاتی شود در غیر این صورت گرفتار بحران خواهیم شد که در این راستا کوتاهی تمام عیار توسط دولت صورت گرفته و قابل بخشش نیست.

وی افزود: در این مدت با پیگیری‌هاس صورت گرفته و در راستای اتمام کار سیمان باقران در مجموع 80 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده و 6 میلیون یورو نیز از صندوق توسعه ملی توانسته‌ایم برای راه‌اندازی این مجموعه دریافت کنیم و شاهد بهره‌برداری آن پس از چندین سال باشیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی درخوصص محور بیرجند-قاین گفت: در راستای جاده مرگ یا همان جاده بیرجند- قاین که یکی از پرخطرترین جاده‌های استان است با پیگری‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی انجام دادیم امروزه تمام این محور به پیمانکار واگذار شده و از سرعت کار خوبی برخوردار است که انتظار ما این است اعتبارات لازم آن هرچه زودتر تأمین شود و نباید این پروژه در آن وقفه‌ای رخ دهد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی