Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: در سال زراعی جاری تاکنون 69 تن دانه روغنی آفتابگردان خریداری شد.

به گزارش ایلنا از مازندران، سیدمحمد جعفری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در سال زراعی جاری 26 هزار و 644 ریال برای هر کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه این قیمت بر اساس پایه خرید این محصول 2 درصد ناخالص و 9 درصد رطوبت است، تصریح کرد: به دلیل تمرکز مزارع کشت دانه روغنی آفتابگردان در محدوده شرقی مازندران، خرید تضمینی این دانه روغنی در مرکز خرید سیلوی شهید میرزاپور شهرستان نکا انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با بیان اینکه در فرایند خرید دانه روغنی آفتابگردان از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می‌شود، افزود: بیشترین ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان به منظور خرید تضمینی 8 درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی 18 درصد است.

جعفری تصریح کرد: در سال جاری شرکت غله به طور مستقیم در امر خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان، اقدام کرده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در خرید دانه روغنی حضور دارد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود در سال جاری 270 تن دانه روغنی آفتابگردان در مازندران خریداری شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است، خاطرنشان کرد: تاکنون 101 هزار تن گندم توسط حمل ریلی از استان مازندران به استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد ارسال شد.

جعفری افزود: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پایین تر جابه جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهم ترین مزایا حمل و نقل ریلی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای این روش ارزانتر بودن آن است که حتی در مواردی حمل دریایی نسبت به سایر ارزانتر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور افزود: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پائین تر جابه جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهم ترین مزایا حمل و نقل ریلی است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد

رضا تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال خرید گندم مازاد کشاورزان در ۱۳ مرکز خرید استان بوشهر صورت می‌گیرد که شامل ۲ مرکز دولتی انبار چغادک و سیلوی برازجان، ۳ مرکز کمیسیون کارخانجات آرد در دشتی، دشتستان و هشت مرکز مباشر تعاون روستایی است.

وی با اشاره به حضور ۳۲۰ دستگاه کمباین در استان بوشهر برای برداشت محصول گندم آبی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر نرخ خرید تضمینی گندم معمولی را هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گندم دوروم نیز ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

تنگستانی از پیش‌بینی برداشت حدود ۴۰ هزار تن گندم در این استان خبر داد و بیان کرد :۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش گندم آبی قرار گرفت.

کد خبر 6095565

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید