Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ با ایفای نقش بازیگر دیوانه درحقیقت سعی میکند به مدیریت امور بپردازد چراکه ایران در حوزه مسائل آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با نافع، با بیان اینکه ترامپ به عنوان رییس جمهوردولت فدرال ، بالاترین میزان قدرت را در این ایالات داراست گفت:وی به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا بر طبق قانون اساسی میتواند تصمیم گیری نهایی را در رابطه با مسایل حوزه سیاست های خارجه این کشورانجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطهر نیا با اذعان به اینکه ترامپ در کمپین انتخاباتی خود به واسطه نمایندگی سرمایه داری نظامی به قدرت رسید،بیان کرد:حزب جمهوری خواه،نماینده پایگاه های محافظه کارانه، راست گرای افراطی، نومحافظه کار و اکنون پست محافظه کاران به رهبری ترامپ می باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون یکی از تندرو ترین جناح های حزب جمهوری خواه در کاخ سفید حاکم است،اظهار کرد: ترامپ در حال حاضر نقش رهبری این حزب را عهده دار است.

وی ادامه داد:ترامپ در حال حاضر جهت گیری سیاسی معنا داری را درراستای گسترش قدرت ایالات متحده آمریکا از غرب آسیا به شرق آسیا به عهده گرفته است.

مطهرنیا با اشاره به اینکه نوهارتلند،قلب خاورمیانه در دوره جدید و آینده نظم دهی به نظام بین الملل محسوب میشود، عنوان کرد:آمریا به منظور ایجاد فضای مثبت و کم هزینه د نظم آینده ودر جهت کنترل رقیب استراتژیک خود یعنی چین نیازمند نگاه دقیق به نئهارتلند و به ویژه ایران می باشد، به این معنا که فلات ایران و خلیج فارس اولویت استراتژیک آمریکاست و آمریکا تلاش میکند تا هدف اولویت دار خود را در برابر چین تامین کند.

وی ادامه داد:با توجه به جایگاه ایران به عنوان یک قدرت در منطقه هارتلند و نوهارتلند،نیاز ابرقدرت جهانی در جهت مدیریت جهان در این الگو متضمن حل مسائل خود با ایران است.

مطهرنیا با بیان اینکه ایران پل پیروزی ویا دالان عبورازغرب به شرق آسیا در تسلط ژئوپلیتیک و چیرگی ژئواستراتژیک است، عنوان کرد:فلات ایران و محدوده تنگه هرمز تا خلیج عدن برای آمریکا از این جهت ازجایگاه ویژه ای برخوردار میباشد.

وی همچنین با بیان اینکه، ایالات متحده آمریکا به منظوراینکه بتواند به شرق آسیا مسلط شود باید فلات ایران ومحدوده خلیج فارس تا خلیج عدن را از آن خود کند،خاطرنشان کرد: به غیرازمسائل موجود میان ایران و آمریکا در دوران گذشته، این نوع رابطه دارای کشش آینده است.

کارشناس مسائل بین الملل با اذعان به اینکه دردستگاه سیاست خارجه آمریکا ،ایران به غیرازمسائل مربوط به گذشته در حوزه آینده نیزازاهمیت ویژه ای برخورداراست، عنوان کرد:در دوران اوباما تنها مسئله ای که توانست به صورت یک قرارداد بین المللی درآیدبرجام بود واکنون آمریکا میخواهد برجام را به وضعیت نخست برگرداند.

وی افزود: در شرایط کنونی، ترامپ سعی میکند با ایفای نقش بازیگر دیوانه به گونه ای عمل کند که در عین حال که مسئولیت نهایی خروج از برجام را نمیپذیرد و توپ را به کنگره آمریکا شلیک میکند، به کمک سناتورهای آمریکایی و فشار وارده از طریق پرونده های هسته ای،حمایت از تروریست و پرونده حقوق بشر،زمینه های ایجاد یک فضای مناسب برای فشاربردولت دوازدهم ایران رافراهم کند.

مطهرنیا همچنین با بیان اینکه ازاین طریق، آمریکا سعی دارد ایران را ازبرجام خارج کند،خاطرنشان کرد:ترامپ به دنبال این است تا با تحریک ایران و وانمود کردن به پاره کردن برجام ، ضربه نهایی را برپیکره ایران وارد سازد.

وی بیان کرد:درحقیقت آمریکا به دنبال این است تا با این شیوه ضمن ایجاد تحریم های جدید،با خروج ایران از برجام اجماع مجدد جهانی علیه ایران را مدیریت نماید.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ترامپ با ایفای نقش بازیگر دیوانه درحقیقت سعی میکند به مدیریت امور بپردازد،گفت:آن گونه که گفته میشود ترامپ در حال ندانم کاری و به نوعی سیاست مداری ناپخته نیست و او بر اساس تفکر موجود در اندیشکده های محافظه کاران آمریکایی عمل میکند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم