Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر ابوالحسن فیروزآبادی در پنل تخصصی اقتصاد دیجیتال که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی تله کام برگزار شد وضعیت کشور در حوزه اقتصاد فضای مجازی را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه موضوع تولید محتوای فضای مجازی که می تواند به افزایش میزان خدمات و در نهایت افزایش توسعه اقتصادی بیانجامد در کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: بر اساس تکالیف مرکز ملی فضای مجازی در سیاست گذاری این بخش، موضوع ساماندهی اقتصاد دیجیتالی را در دستور کار قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس کارگروهی در جهت شناسایی و بررسی این بخش تشکیل شد و ما توانستیم ۹۹ چالش را در حوزه اقتصاد دیجیتالی شناسایی کنیم که هم اکنون ۱۵ چالش آن را کاهش داده ایم.

وی با بیان اینکه نگاه به فضای مجازی نگاهی اجتماعی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اگر چه در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده است اما همچنان در حوزه خدمات این بخش با مشکلات و کاهش هایی مواجه است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه اقتصادهای پیشرفته دنیا بر موضوع اشتغالزایی گیم و بازیهای رایانه ای تاکید دارند، تصریح کرد: سهم اقتصاد گیم در کشورهای توسعه یافته بالغ بر ۹ درصد است و ما در این حوزه باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به سند الزامات شبکه ملی اطلاعات و توجه به خدمات پایه کاربردی در این بخش گفت: نگرانی در حوزه محتوا، گیم و رسانه وابستگی به خارج است و نگرانی از این بابت است که اقتصاد دیجیتال فراملی در کشور شکل گیرد و همچنان در خدمات پایه کاربردی دچار وابستگی باشیم.

فیروزآبای همچنین از اجرای نظام تنظیم مقررات فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور کمیسیون تنظیم مقررات وجود دارد که یک سازمان پرتوان است نظام تنظیم مقررات شکل گرفته است اما در سایر بخش های فضای مجازی این نظام دارای خلاء است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی نبود نظام تعیین هویت و احراز هویت، نظام مالکیت معنوی و قانون کپی رایت را از پایه ای ترین مشکلات اقتصاد دیجیتال در کشور دانست و گفت: هم اکنون در حوزه مالکیت آثار و حریم خصوصی تعارضاتی وجود دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: در این راستا موضوع آئین نامه کاهش و مدیریت مخاطرات در فضای مجازی را به صحن شورای عالی فضای مجازی بردیم و دو جلسه در مورد آن بحث شده است که امیدواریم تا یک جلسه دیگر به جمع بندی نهایی در مورد این آئین نامه برسیم. با این مصوبه شاهد برداشته شدن موانع در مقابل کسب و کارهای نوپای فضای مجازی هستیم.

انتهای پیام/

وضعیت کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال چگونه است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفرها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

کد خبر 6092514

دیگر خبرها

  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت