Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:21:07 GMT

هفته پرکار وزیران کابینه در مجلس شورای اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۷۵۲۸

هفته پرکار وزیران کابینه در مجلس شورای اسلامی

تهران - ایرنا - وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، امور خارجه و اقتصاد هفته آینده برای پاسخ به سئوال نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده آخرین تحولات اقلیم کردستان و طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل در شوراهای عالی و طرح تقویت بسیج مستضعفین را بررسی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه هفته آینده عملکرد وزارتخانه های اطلاعات، کشور، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، احکام قانون برنامه ششم توسعه و احکام قانون بودجه 1396 را با حضور مسئولان ذی ربط بررسی می کنند.

**بررسی مشکلات حوزه هلال احمر در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکشنبه آینده طرح اصلاح ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را بررسی می کنند.
اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه عملکرد اعتبارات و مشکلات مربوط به درآمد اختصاصی هلال احمر از محل درآمدهای ثبتی را بررسی می کنند.
بررسی گزارش وضعیت منابع و مصارف صندوق های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی از دولت و رسیدگی به بودجه پیشنهادی دیوان محاسبات برای درج در لایحه بودجه سال 97 کل کشور نیز در دستور بررسی روز سه شنبه اعضای این کمیسیون قرار دارد.

**قاضی زاده هاشمی به کمیسیون بهداشت می رود
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه هفته آینده لایحه اصلاح قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی و طرح تامین اجتماعی همگانی را بررسی می کنند.
قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان برای پاسخ به سئوال 13 نماینده روز سه شنبه آینده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

**وزیر کشور در کمیسیون شوراهای مجلس
اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یکشنبه هفته آینده طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه، طرح دهیاری ها، طرح اصلاح موادی از قانون تخلفات رانندگی را در دستور کار روز یکشنبه خود دارند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سه شنبه هفته آینده برای پاسخ به سئوال هفت نماینده در کمیسیون شوراهای مجلس حضور می یابد.

**وزیران صنعت و تعاون در کمیسیون صنایع مجلس به سئوالات نمایندگان پاسخ می دهند
تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات، بررسی اصلاح موادی از قانون صادرات و بررسی مشکلات صنف تولید کنندگان لوله در دستور کار روز یکشنبه هفته آینده اعضای کمیسیون صنایع مجلس قرار دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سئوال چهار نماینده سه شنبه هفته آینده در کمیسیون صنایع مجلس حضور می یابد. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سئوال پنج نماینده در همین روز در کمیسیون صنایع مجلس حضور می یابد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تجاری اقتصادی روز سه شنبه گزارشی از برنامه های این شورا در راستای تدابیر اقتصاد مقاومتی به اعضای کمیسیون صنایع مجلس ارائه می کند.

**رییس سازمان محیط زیست به کمیسیون کشاورزی می رود
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس یکشنبه هفته آینده لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی را بررسی می کنند.
عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست برای ارائه گزارشی در مورد تبیین برنامه های اجرایی این سازمان و بررسی طرح ارزیابی محیط زیستی و اقدامات صورت گرفته این سازمان در راستای برنامه ششم توسعه سه شنبه آینده به کمیسیون کشاورزی مجلس می رود.

**حضور وزیر دادگستری به کمیسیون قضایی
اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یکشنبه هفته آینده لایحه مجازات های جایگزین زندان، طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و طرح مبارزه با جرائم اقتصادی را در دستور کار دارند.
وزیر دادگستری روز سه شنبه هفته آینده برای پاسخ به سئوال سه نماینده در کمیسیون قضایی مجلس حضور می یابد.
بررسی طرح صدور چک و لایحه اصلاح موادی از قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

**وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران مهمان کمیسیون عمران مجلس
اعضای کمیسیون عمران مجلس یکشنبه هفته آینده طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه کشور و نحوه اجرای لایحه بودجه سال 96 کل کشور را بررسی می کنند.
وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سئوال شش نماینده و همچنین ارائه توضیحاتی در مورد احکام برنامه ای حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران مجلس حضور می یابد.
نحوه اجرای احکام برنامه و بودجه ای حوزه آب و فاضلاب کشور با حضور مقامات ارشد وزارت نیرو روز سه شنبه در این کیمسیون بررسی می شود.
نجفی شهردار تهران جهت ارائه برنامه هایش در مدیریت جدید شهرداری تهران در این کمیسیون حضور می یابد.

**وزیران علوم و آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش مجلس می روند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه شنبه هفته آینده برای بررسی میزان تحقق برنامه ششم توسعه در این وزارتخانه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور می یابد.
وزیر آموزش و پرورش نیز به منظور ازائه گزارش عملکرد درباره نحوه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز عالی در این کمیسیون حضور می یابد.
معاونت امور مجلس رئیس جمهوری نیز در مورد نحوه اجرای موادی از قانون برنامه ششم توسعه در روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

**وزیران تعاون و امور خارجه هفته آینده در کمیسیون اجتماعی مجلس
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یکشنبه هفته آینده طرح افزایش حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان، طرح تامین اجتماعی همگانی و لایحه مجازات های اجتماعی جایگزین اعدام را بررسی می کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سئوال پنج نماینده سه شنبه آینده در این کمیسیون حضور می یابد.
معصومه ابتکار نیز جهت ارائه گزارشی در مورد عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری سه شنبه هفته آینده مهمان کمیسیون اجتماعی مجلس است.
وزیر امور خارجه جهت ارائه گزارش در مورد اقدامات انجام شده در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

**وزیران اقتصاد، صنعت و تعاون برای بررسی مسائل اقتصادی کشور به کمیسیون اقتصادی می روند
بررسی و تحلیل مسائل اقتصادی روز کشور دوشنبه هفته آینده با حضور وزیران صنعت، تعاون، اقصاد و رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی و معاونانش در روز سه شنبه در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می یابند.
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری انتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حجت الاسلام مصطفی معلمی» از حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی در مجلس آینده

حجت الاسلام مصطفی معلمی، در گفتگو با خبرنگار مهر در قالب «پویش با مهر انتخاب کنیم» در رابطه با این پرسش که تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی مجلس آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کند، پاسخ داد: هنوز تعدادی از نمایندگان باید در مرحله دوم انتخاب شوند اما با توجه به فهرست‌های اعلامی گروه‌های سیاسی، فعلاً بیشترین درصد نمایندگان منتخب به اصولگراها تعلق دارد و درصدی هم از مستقلین و اقلیتی هم از گروه‌های سیاسی دیگر هستند.

مهمترین موضوعاتی که با توجه به حوزه تخصصی باید در مجلس مورد توجه قرار گیرد

کاندیدای حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی مهم‌ترین موضوعی که باید مجلس آینده مورد توجه قرار دهد را با توجه به حوزه تخصصی‌اش (تحصیلات حوزوی و دانشگاهی) مسئله فرهنگ برشمرد و گفت: نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان دولت آقای احمدی‌نژاد تهیه شد، در دولت آقای روحانی تنها استان فارس توانست برش استانی آن را فراهم کند و البته در این دولت هم اقداماتی صورت گرفته و تعدادی از استان‌ها، تهیه برش استانی این نقشه را شروع کردند.

وی با تأکید بر اینکه این نقشه جامع باید پیاده‌سازی شود، پیگیری انجام، اجرای و پیمودن آن مسیری که نقشه راه تعیین کرده را نیازمند همت مجلس و دولت دانست و گفت: زمینه‌های قانونی برخی از الزامات این نقشه را باید مجلس فراهم کند و نظارت آن را هم باید مجلس برعهده داشته باشد.

حجت الاسلام معلمی از دیگر موارد مورد توجه برای مجلس آینده، در حوزه استان مازندران به تداخلات اراضی، منابع طبیعی، مستثنیات، موقوفات و حرائم راه‌ها که عرصه را بر مردم تنگ کرده است، اشاره کرد و گفت: مجلس در برخی موارد باید قوانین گذشته را اصلاح کند و در برخی موارد نیز نظارت خوبی بر دولت داشته باشد تا دولت به بهانة اجرای برخی قوانین سلیقه‌های شخصی خودشان را اعمال نکنند.

اولویت حضور در کمیسیون

این کاندیدای مجلس دوازدهم اولویت حضور خود در مجلس آینده را در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و فرهنگی عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به چالش‌های استان مازندران شاید توقع این باشد که بنده در کمیسیون کشاورزی یا صنایع حضور یابم اما با توجه به تخصص بنده اولویتم، کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و فرهنگی است اما عدم حضور در یک کمیسیون به این معنا نیست که نماینده نتواند در موضوعات دیگر کمیسیون‌ها اثرگذار نباشد؛ نماینده می‌تواند در کمیسیون فرهنگی یا کمیسیون آموزش و تحقیقات و یا کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی باشد اما پیگیر مسائل صنعت، کشاورزی و دیگر مسائل هم باشد.

مهمترین چالش‌های مازندران

وی چالش مهم استان مازندران را مسئله اشتغال و بیکاری برشمرد و از دیگر چالش‌ها به مشکلات کشاورزان، پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی در مقایسه با هزینه‌های تولید، مسائل مرتبط با منابع طبیعی و راه‌ها اشاره کرد و گفت: بویژه در حوزه راه‌ها حداقل در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، محور سوادکوه خدمات ملی ارائه می‌دهد اما متأسفانه از اعتبارات ملی در زمینه بهبود، بهینه‌سازی و احداث پل‌های مسیر بی‌بهره است که موجب ترافیک در مسیر شده و راه دسترسی را برای شهروندان سخت کرده است.

حجت الاسلام معلمی چالش دیگر را مسئله شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه دانست و گفت: به‌عنوان مثال ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست در شهر پل‌سفید غیرفعال است و در شهرک صنعتی بشل نیز با همین معضل مواجه‌ایم که مشکل عمده این شهرک‌ها دو عامل عدم نظارت بانکی (نظام بانکی به برخی تسهیلات داده اما نظارت بر این نداشته که آیا تسهیلات در شهرک‌ها سرمایه‌گذاری شده یا خیر) و نبود نقدینگی و سرمایه در گردش لازم است و همچنین، تغییر سیاست‌های ارزی دولت هر از چند گاهی از چالش‌های جدی صاحبان صنایعی است که معاملات ارزی (صادرات و واردات) و تعهدات به طرف خارجی دارند و این چالش‌ها باید در مجلس پیگیری شود.

وی دیوان‌سالاری اداری کشور را نیازمند نظارت جدی مجلس دانست و با بیان اینکه مجلس در مقوله نظارت جدی واقعاً تعطیل است، به اشتهای ورود برخی از نمایندگان مجلس در سال ۱۴۰۰ و متعاقب آن تذکر علنی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: این فضای فکری در میان نمایندگان موجب می‌شود که آنها نتوانند نظارت جدی بر دولت داشته باشند و اگر مجلس در نقش نظارتی قوی‌تر ظاهر شود شاید بسیاری از مشکلات حل شود.

این کاندیدای دوره دوازدهم مجلس با اذعان بر اینکه در رابطه با شرکت‌های دولتی، نه دولت و نه مجلس نظارت خوبی ندارند، چشم اسفندیار این مملکت را شرکت‌های دولتی با آن بودجه کلان دانست و گفت: حتی شفاف‌سازی عملکرد مالی آنها در دولت سیزدهم هم نتوانسته جلوی بسیاری از فسادها را بگیرد.

کد خبر 6095240

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟