Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@09:06:26 GMT

دست‌های پشت پرده سد راه سرمایه گذاری رنو در ساوه

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۲۱۲۳

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جبران خطاهای مجموعه مدیریت شهری بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش ایسنا،  محمدرضا منصوری در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه به منظور برگزاری آئین تودیع و معارفه شهردار این شهر اظهار داشت: در اجرای امور عمرانی مربوط به مدیریت شهری باید با استفاده از نظرات کارشناسی و اولویت‌بندی پروژه‌ها نظارت کافی بر نحوه اجرای پروژه‌ها بعمل آید تا از بروز خطاهای احتمالی پیشگیری شود ؛ چراکه جبران خطاهای شهری بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که «اداره شهر کار ساده‌ای نیست»، گفت: پرهیز شتابزده در امور و تصمیمات کارشناسی شده به توسعه شهری کمک شایانی خواهد کرد و در صورتی که تصمیم نادرستی در حوزه مدیریت شهری گرفته شود این مردم هستند که باید تاوان این تصمیم اشتباه را بدهند.

وی از ساوه به عنوان مهمترین شهر کشور و قطب اقتصادی و کشاورزی یاد کرد که روند رشد جمعیتی آن نمودار صعودی به خود گرفته است و باید با جذب منابع و اعتبارات ملی بستر توسعه آن را فراهم کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای قانون تجمیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده گفت: با اجرای این قانون درآمد شهرداری ساوه محدودتر شده است، اما در برخی نقاط مانند روستاهای بخش خرقان تا 220 درصد افزایش پیدا کرده و موجب رفع محرومیت از نقاط محروم شده است.

وی با اشاره به این‌که «در گذشته درآمدی از محل ارزش افزوده برای شهرداری‌ها تعریف نشده بود»، گفت: در آن دوران شهرداری‌ها از محل درآمدهای پایدار شهری و سایر درآمدها مدیریت می‌شدند و اتکایی به این محل درآمدی نبود و سهم شهرداری ساوه از این محل بسیار ناچیز بود.

وی گفت: اعتراض برخی نقاط مبنی بر اصلاح قانون برنامه پنجم در حوزه مالیات بر ارزش افزوده موجب اصلاح آن در برنامه ششم است. این فرصت طلایی از شهری مانند ساوه گرفته شد و با تجمیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده مانند برنامه چهارم توسعه عمل شد تا به صورت عادلانه این اعتبار در نقاط مختلف استان براساس شاخص ها توزیع شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه باید شهرداری ساوه به سمت و سویی حرکت می کرد که با سرمایه گذاری از محل دریافت این اعتبار منبع جدیدی برای درآمدزایی ایجاد می‌کرد در حالی‌که شهرداری ساوه علاوه بر این‌که کل این مبلغ را صرف اجرای پروژه‌ها کرده است هم‌اکنون بالغ بر 45 میلیارد تومان هم بدهی دارد و براین اساس یک مدیریت صحیح  توانمندی برای جبران این کمبود نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش منابع مالی شهرستان از محل مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: جذب اعتبارات ملی و محلی می‌تواند این کمبود را جبران کند. با پیگیری‌های صورت گرفته هم اکنون رتبه تخصیص بودجه استانی ساوه و زرندیه که در گذشته در ردیف هفتم استان قرار داشت به رتبه اول رسیده است.

وی بیان کرد: حجم کارهای عمرانی که هم اکنون در ساوه و زرندیه در حال اجراست نظیر احداث راه مواصلاتی جدید از ساوه به مشهد که مدت زمان سفر را به دو ساعت کاهش می‌دهد، طرح انتقال آب و آسفالت محورهای مواصلاتی بسیار بالا بوده و میزان اعتبار تخصیص یافته ملی در این دو شهرستان به اندازه اعتبار کل استان است.

منصوری در ادامه با تبریک به شورای شهر ساوه به جهت حسن انتخاب در خصوص تعیین شهردار جدید ساوه اظهار کرد: از شهردار منتخب و از تمامی مصوبات کارشناسی شده شورای شهر حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد برخی افراد که به دنبال مانع‌تراشی به منظور ممانعت از سرمایه گذاری خودروی رنو در ساوه شده‌اند، گفت: این افراد به دنبال حفظ منافع شخصی خود هستند و دست‌های پشت پرده مانع از این کار می‌شوند که اینجانب اجازه نخواهم داد این اتفاق عملی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، قنبری در بازدید از اجرای طرح پل انتفاضه این شهر گفت: اجرای کانال دفع آب‌های سطحی، ساماندهی پارک‌ها و تاسیسات پارک ها، سنگفرش پیاده‌روها، آسفالت کوچه‌ها، ساخت پارک محله‌ای و زمین چمن‌مصنوعی، ساماندهی ارامستان، تکمیل وساختمان جدید آتشنشانی از جمله این طرح‌ها است    او افزود: اکنون اجرای پل هم سطح انتقاضه با هدف دفع آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیلاب در موقع بارشها، جلوگیری از جمع شدن فاضلاب و افزایش شعاع هندسی تقاطع معابر با ۵میلیارد ریال اجرا میشود و از ۵٠درصد پیشرفت برخوردار است.    وی با اشاره به اجرای طرح عمرانی در منطقه گردشگری نیز گفت: در حال حاضر طرح مطالعات اغاز بکار مجدد شهربازی این شهر نیز در صورت گرفته و بزودی باز گشایی خواهد شد.    قنبری گفت:در مجموع برای اجرای طرح هلی عمران شهری ۲٠٠میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آینده بورس در چند پرده
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • شهر و حیات مدنی
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه