Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@03:16:43 GMT

پاداش‌ و وام‌ میلیونی برای یک ژن‌ خوب

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۵۰۷۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسنادی که به تازگی در اختیار روزنامه جوان، قرار گرفته حکایت از بروز فساد در یکی از نهادهای اقتصادی وابسته به دولت دارد. بر اساس این اسناد، یکی از نمایندگان مجلس ششم از اسفند ماه سال 95 توانسته خود را به یکی از نهادهای اقتصادی که شرکت‌های بزرگ و معتبری را در زیر مجموعه خود دارد، تحمیل و به عنوان مدیر عامل این شرکت سرمایه‌گذاری فعالیت خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در حالی است که به نظر می‌رسد، این فرد از زمان حضورش در این مجموعه در اسفند ماه سال 95 تاکنون نتوانسته صلاحیت حرفه‌ای خود بر اساس قوانین جاری را برای مدیریت این مجموعه از سازمان بورس اوراق بهادار اخذ کند. صلاحیتی که شامل تأییدات علمی و اخذ سوء پیشینه کیفری است. در همین حال گفتنی است که وی از 21 اسفند ماه سال گذشته تاکنون به عنوان مدیرعامل این مجموعه فعالیت و اسناد و اوراق این نهاد اقتصادی را امضا می‌کند. نکته جالب آنجاست که با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور، آخرین تغییرات این شرکت مربوط به 20 آذر ماه سال 95 بوده و در این مدت آگهی تغییرات مدیریت این مجموعه در روزنامه رسمی به ثبت نرسیده است که همین موضوع موید رد صلاحیت این فرد توسط سازمان بورس اوراق بهادار است.

اما این تنها تخلف این مجموعه وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، چراکه این نماینده سابق مجلس در طول مدت حضور خود در این سمت، انتصابات سوال بر انگیزی را داشته است.  وی کمتر از یک ماه پس از حضور خود در این سمت، داماد یکی از نمایندگان فعلی مجلس را به عنوان معاون مالی، پشتیبانی و توسعه سرمایه انسانی این مجموعه با حقوق 16 میلیون تومان منصوب کرده است. فردی که پیش از این تنها سابقه مدیریتی در یکی از زیر مجموعه‌های همین شرکت را داشته و پیش از آن هیچ سابقه مدیریتی در پرونده خود نداشته است. اتفاقی که بار دیگر به پروژه ژن خوب دامن خواهد زد.

اما جدای از موضوع ژن خوب که عاملی برای تصدی این سمت توسط داماد نماینده مجلس است، وی در طول هفت ماه حضور خود در این مجموعه به عنوان معاون، پول‌های کلانی را تصاحب کرده است.  بر اساس اسناد موجود در دفتر روزنامه جوان، این داماد خوشبخت در طول این مدت، با ضمانت شرکت مبلغ 30 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ماه بعد بار دیگر مبلغ 90 میلیون تومان دیگر وام قرض الحسنه از یکی از بانک‌های طرف قرار داد این مجموعه اقتصادی دریافت کرده است. نکته مهم آنجاست که معرفی‌نامه دریافت هر دو وام توسط یکی از زیر مجموعه‌های این معاون به امضا رسیده است.

حال این پایان ماجرا نیست، چراکه این داماد دارای ژن خوب در یک رویه غیرقانونی بیش از 73 میلیون تومان به عنوان پاداش سال مالی منتهی به 29/12/95 از این شرکت دریافت کرده است. اتفاقی که با تأیید مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره صورت گرفته و نکته اصلی آن اینجاست که وی برای سالی پاداش دریافت کرده که به هیچ عنوان در این شرکت حضور نداشته است. چراکه براساس حکم کارگزینی سال ورود ایشان به این مجموعه اقتصادی فروردین 96 است. گفتنی است، اسناد دیگری در خصوص حشر و نشر مدیران این مجموعه با یکی از متهمان به فساد اقتصادی که اخیراً دستگیر شده است، نیز در اختیار است که در صورت لزوم در آینده منتشر خواهد شد.  تمامی آنچه گفته شد، تنها گوشه‌ای کوچک از تخلفات مالی صورت گرفته در این مجموعه اقتصادی با هدف شفاف‌سازی است و تمامی اسناد آن نیز در مجموعه روزنامه جوان موجود است.

 

منبع: روزنامه جوان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری: “کِی و چی” سفیر رسمی “کوینکس” شد

سرانجام مذاکرات دوجانبه "کی و چی" و "کوینکس" ساعاتی پیش به پایان رسید و "کی و چی" سفیر رسمی این صرافی بین المللی در میان فارسی زبانان سراسر جهان شد و توافقات زیر به عمل آمد:

یکی از امتیازاتی که "کی و چی" در این توافق برای فارسی زبانان از "کوینکس" گرفته این است که از این به بعد، 10درصد از کارمزد هر تراکنش، به عنوان "پاداش" به حساب شان واریز می شود. تا پیش از این، چنین پاداشی وجود نداشت.

همچنین کوینکس متعهد شده است در صورت رسیدن اعضای جدید فارسی زبان به تعداد مشخصی در بازه های زمانی، جوایز دلاری ویژه فارسی زبانان اختصاص دهد.

در یکی بندهای این توافق آمده است که برای مشخص شدن این اعضا و بهره مندی شان از 10 درصد پاداش دائمی، نام keyochi به عنوان سفیر رسمی در فرم ثبت نام به عنوان کد رفرال یا دعوت، قید شود. (با حروف کوچک و بدون@)

گروه تخصصی"کی و چی" نیز ملزم به آموزش افراد و نیز پشتیبانی و راهنمایی آنها شده است.

همین الآن با زدن روی این لینک عضو نسخه فارسی کوینکس شو، اگرم بلد نیستی، ما یادت می دیم.

@keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی متفاوت طی کن (+فیلم)

دیگر خبرها

  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • خبر فوری: "کِی و چی" سفیر رسمی "کوینکس" شد
  • خبر فوری: “کِی و چی” سفیر رسمی “کوینکس” شد
  • ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • ستون سرکوب
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت