Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات کشاورزی در این استان سنتی بودن فعالیت این بخش است که سبب شده تا سود اقتصادی مناسبی نصیب تولیدکنندگان نشود.

مجید پورعیسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به طور مثال، این استان جایگاه سوم استان های کشور در تولید گردو را به خود اختصاص داده است اما در زمینه تجارت جایگاه مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نوع گردویی که دراستان کاشت شده یکدست نیست و از این رو تولیدکنندگان در تجارت به جایگاه مورد انتظار نرسیده اند.
پورعیسی اظهار کرد: سال گذشته قرار بود جهاد کشاورزی استان ایجاد باغ گردوی پیوندی را عملیاتی کند که اجرایی نشد و امسال هم برنامه ای در این باره نداشته است.
به گفته وی اکنون 2 هزار و 415 هکتار باغ گردو در این استان وجود دارد و قرار است در برنامه توسعه ششم، باغ های گردوی پیوندی در سطح 560 هکتار ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی به اجرای منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اشاره کرد و گفت: امسال برای این پروژه اقتصادی 115 میلیارد ریال اعتبار دیده شده است.
به گفته وی تکمیل منطقه ویژه اقتصادی 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
پورعیسی افزود: رویکرد در اجرای منطقه ویژه اقتصادی باید به گونه ای باشد که زمینه های واگذاری به بخش خصوصی فراهم شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از اختصاص یکهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار فنی و اعتباری به استان خبر داد.
وی با بیان اینکه تاکنون 836 میلیارد ریال به طرح‌های ملی کمک شده است گفت: اختصاص این اعتبار در قالب کمک‌های فنی اعتباری به صندوق‌ها و نیز کمک به ایجاد زیرساخت‌ها برای انجام فعالیت‌های اقتصادی هزینه می‌شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور در پاکستان گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ها و پیگیری توافقات، ارزش روابط تجاری و اقتصادی میان تهران ـ اسلام آباد به ۱۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

گسترش همکاری تجاری و اقتصادی با سریلانکا نیز از دیگر دستاورد‌های این سفر بوده و ساخت سد بزرگ و چندمنظوره برق‌آبی در این کشور، نمونه‌ای از توانمندی در صادرات خدمات فنی ـ مهندسی ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم