Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@14:10:05 GMT

پذیرایی روزانه از 10 هزار زائر در موکب مهدیشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۱۶۷۴

پذیرایی روزانه از 10 هزار زائر در موکب مهدیشهر

مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر از پذیرایی روزانه 10 هزار زائر اربعین حسینی در موکب تغذیه و اسکان روزانه 3 هزار زائر در موکب اسکان مهدیشهر مستقر در شهر کربلا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر علی پارسا مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان مهدیشهر و مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: سال گذشته موکب تغذیه مهدیشهر در ایام اربعین در کربلا برپا شد که امسال با افزایش موکب و فعالیت های بیشتر به زوار خدمات رسانی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی و رایزنی های انجام شده، اربعین امسال دو موکب تغذیه و اسکان را در کربلا برپا می کنیم که هر دو موکب به نام موکب امام زمان(عج) شهرستان مهدیشهر می باشند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر، گفت: هر یک از موکب های تغذیه و اسکان یک مدیر واحدی دارد و کارها زیر نظر مدیر موکب انجام می گیرد که مدیریت موکب تغذیه با علی سعیدی و مدیریت موکب اسکان با حسین عرب می باشد.  

پارسا با بیان اینکه محل موکب تغذیه مهدیشهر، نزدیک حرم امام حسین(ع) و پشت تل زینبیه قرار دارد، افزود: این موکب روزانه با 10 هزار غذا در سه وعده از زائران اربعین پذیرایی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در موکب تغذیه علاوه بر پذیرایی در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، خدماتی دیگری نیز در سه بخش ارائه می شود که از جمله آن خدمات نانوایی، قنادی و چایخانه می باشد.

پارسا ادامه داد: بخش نانوایی موکب تغذیه پخت روزانه 6 هزار قرص نان سنتی سنگسری در سه وعده غذایی را بر عهده دارد و چایخانه موکب نیز به صورت تمام وقت فعال است و از زوار با چای و دمنوش های مختلف پذیرایی می کند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر افزود: در بخش قنادی موکب نیز روزانه 5 هزار کیک و کلوچه پخت و به عنوان میان وعده صبح و عصر بین زوار توزیع می شود.

پارسا بیان کرد: در موکب تغذیه حدود 80 خادم الحسین در فعالیت های طبخ غذا، نانوایی، چایخانه، قنادی و سایر خدمات، همکاری می کنند.

وی در خصوص برپایی موکب اسکان امام زمان(عج) شهرستان مهدیشهر در کربلا نیز گفت: این موکب نیز در فاصله یک کیلو متری حرم امام حسین(ع) برپا خواهد شد که در شبانه روز 3 هزار نفر از زائران اسکان داده می شوند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: در موکب اسکان نیز علاوه بر استقرار زائران برای استراحت، خدمات دیگری از جمله خدمات پزشکی و درمانی با حضور بهیار، پزشک، ماساژور و خدمات داروخانه ارائه خواهد شد.

پارسا با بیان اینکه خدمات خیاطی نیز در موکب اسکان فراهم است، اظهار کرد: در این موکب نیز 42 خادم الحسین به ارائه خدمات به زوار می پردازند.

وی تاکید کرد: هر دو موکب اسکان و تغذیه شهرستان مهدیشهر به مدت 11 روز فعال خواهند بود و به ارائه خدمات به زوار حسینی در شهر کربلا می پردازند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر گفت: بیشتر کارهای آماده سازی موکب های اسکان و تغذیه به اتمام رسیده و فقط برخی کارهای باقی مانده مانند ساخت سرویس بهداشتی برای موکب اسکان که در حال انجام است.

پارسا ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی مردم مهدیشهر و مسئولین شهرستان در فراهم آوردن امکانات و کمک های لازم برای برپایی دو موکب اسکان و تغذیه در کربلا، بیان کرد: همه مردم شهرستان اعم از شهرها و روستاهای مختلف دست به دست هم دادند و ما را یاری رساندند که اگر غیر از این بود ما نمی توانستیم کاری از پیش ببریم.

وی ادامه داد: فقط در وجه نقدی نیاز به کمک بیشتر داریم چرا که برای موکب اسکان ساختمان سه طبقه ای را 27 میلیون تومان اجاره کردیم که حدود 10 میلیون قرض گرفتیم و 10 میلیون تومان هم از پول نذوراتی که جمع شده را پرداخت کردیم و 7 میلیون تومان دیگر باقی مانده است. همچنین حدود 10 الی 12 میلیون تومان هم برای ساخت سرویس بهداشتی موکب اسکان باید پرداخت کنیم در کنار اینها مبلغ 24 میلیون تومان نیز کرایه اتوبوس برای اعزام خادمان باید پرداخت کنیم.

پارسا در خصوص فعالیت های فرهنگی این موکب ها، نیز گفت: حدود 20 الی 30 هزار جلد نشریه معرفی مهدی شهر و امام زمان شناسی را در دستور کار داریم تا بین زوار توزیع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد