Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@18:06:57 GMT

بیش از یک تن مواد غذای فاسد در سبزوار معدوم شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۴۰۴۳

بیش از یک تن مواد غذای فاسد در سبزوار معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از کشف و معدوم سازی بیش از یک تن و 740 کیلو گرم مواد غذایی فاسد در سبزوار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بصیر سبزوار،فاطمه نوده ظهر امروز در حاشیه معدوم سازی این مواد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مواد غذایی در بازرسی های مامورین بهداشتی از فروشگاهها و برخی انبار ها در سبزوار کشف شده است اظهارداشت: پس از کشف و بررسی مواد غذایی و تایید غیر قابل استفاده بودن این مواد غذایی معدوم و چرخه مصرف همشهریان خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این مواد شامل مواد غذایی تاریخ گذشته و برخی از مواد فاقد مجوز بوده است تصریح کرد: بیش از 20گروه گشتی از مامورین شبکه بهداشت ،دامپزشکی بازرسان اداره صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با گشت زنی و بازرسی از مغازه ها به دقت بر نحوه عرضه و نوع مواد غذایی نظارت دارند.

 

نوده با بیان اینکه یکی از مهم ترین عوامل موثر بر سلامت مواد غذایی مورد استفاده انشان است تاکید کرد: تهیه این مواد باید با دقت تمام و از اماکن دارای مجوز بهداشتی باشد تا در صورت بروز اشتباه امکان پیگیری برای افراد وجود داشته باشد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان سبزوار با بیان اینکه در خرید از دست فروشان علاوه بر این موضوع که نظارتی را به همراه ندارد عنوان کرد: در صورت فروش اجناس غیر مجازو یا فاقد اعتبار مصرف کار پیگیری بسیار مشکل خواهد بود.

 

 

وی همچنین با اشاره به اینکه سلامت مردم یکی از مهم ترین اولویت های مهم شبکه بهداشت و سلامت است تصریح کرد: با جلوگیری از ورود مواد غذایی غیر قابل مصرف به سفره مردم می توان بسیاری از تهدیدات سلامت را کنترل کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، اینفوگرافیک از این مواد غذایی را ببینید.

کد خبر 849614 برچسب‌ها سلامت مواد غذایی مجله خواص میوه‌ها خبر مهم فرهنگ غذایی

دیگر خبرها

  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • غذای پزشکی تولید شد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب