Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@03:14:34 GMT

پژوهشگاه، سرمایه ارزشمند صنعت نفت است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۶۶۸۸

پژوهشگاه، سرمایه ارزشمند صنعت نفت است

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست؛ جعفر توفیقی امروز (یکشنبه، ۳۰ مهرماه) در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه صنعت نفت، از اعتماد وزیر نفت برای انتصاب وی در این مسئولیت قدردانی کرد و با اشاره به فعالیت‎های خود در وزارت علوم در دولت‎های هفتم و هشتم، گفت: از دیرباز با دیدگاه‎های مدیریتی مهندس زنگنه آشنایی دارم؛ از دورانی که با تدبیر و درایت ایشان، چندین دانشکده مهندسی نفت راه‎اندازی و چند رشته دانشگاهی در حوزه بالادست صنعت نفت تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان دوران و با اعتبارات وزارت نفت، این دانشکده‌ها تجهیز هم شدند.
 
وی از زنگنه به عنوان وزیری مقتدر و دارای دیدگاه‎های بسیار خوب، هم در حوزه کارهای اجرایی و هم در حوزه پژوهش و فناوری یاد کرد و گفت: در دولت یازدهم هم به همت ایشان، قراردادهایی در سطوح بالادست و پایین دست صنعت نفت با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی کشور امضا شد که از اعتقاد جدی وزیر نفت به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و ضرورت توانمندسازی دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور حکایت دارد.
 
توفیقی افزود: اقدامات وزارت نفت در انعقاد این قراردادها می‎تواند به الگویی جدید در ارتقای توان دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی بدل شود و انشاالله این مراکز هم از صلاحیت کافی برای برآورده کردن نیازهای صنعت برخوردار باشند.
 
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به سابقه آشنایی و ارتباط خود با پژوهشگاه هم از سالیان گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه به واسطه حدود ۶۰ سال سابقه فعالیت و برخورداری از سرمایه انسانی متخصص و متعهد اندوخته گرانبهای دانش و تجربه، سرمایه ارزشمند صنعت نفت است. متخصصان بزرگی در این مجموعه پرورش یافته‎اند و سرمایه‎ای که پژوهشگاه در دهه‎های گذشته و در فراز و نشیب‎های مختلف کسب کرده است، باید مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی به سرمایه‎های فیزیکی پژوهشگاه صنعت نفت هم اشاره و آن را در سطح خاورمیانه بی نظیر توصیف کرد.
 
باید در بازار فناوری نفت و گاز جهان هم مطرح باشیم
 
توفیقی در ادامه با اشاره به اساسنامه جدید پژوهشگاه صنعت نفت، اظهار کرد: به‌طور طبیعی اساسنامه مهمترین سند پژوهشگاه است که باید به عنوان سندی مادر به آن اتکا شود. در این اساسنامه، بر ماموریت‌گرایی پژوهشگاه تاکید و این ماموریت، ارتقای ظرفیت‎های فناورانه و دانش فنی در صنعت نفت و تبدیل این صنعت به صنعتی دانش بنیان تعریف شده است.
 
وی با بیان این‎که صنعت نفت همچنان بزرگترین تکیه‎گاه اقتصادی کشور است، ادامه داد: این ماموریتی که برای پژوهشگاه تعریف شده، بسیار حائز اهمیت است و در دولت قبل هم که به عنوان دبیر ستاد نفت و گاز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‎کردم، تمام تلاش بر این بود که به این رویکرد کمک کنم.
 
توفیقی با اشاره به این‎‌که هرچه صنایع دانش بنیان تر شوند و زیرساخت‎های فناورانه رشد کند، ارزش افزوده بیشتری خلق می‎شود، ادامه داد: بعضا می بینیم که خیلی از شرکت های صاحب فناوری، درآمدشان از نفت ما بیشتر است و امیدوارم روزی برسد که همانگونه که در برخورداری از ذخایر نفت و گاز دنیا اول هستیم، در بازار فناوری نفت و گاز هم مطرح باشیم.
 
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت یادآور شد: تقاضا برای سازمانی که ماموریت‎گراست، اهمیت دارد و از آنجا که تقاضای اصلی باید از بدنه صنعت باشد، از مدیران بخش‎های مختلف این صنعت باید خواست که تعامل نزدیک‎تری با پژوهشگاه داشته باشند و توانمندی‎های این مجموعه را بیش از پیش باور کنند.
 
وی از زحمات دکتر کاتوزیان در مدت ریاست پژوهشگاه صنعت نفت قدردانی کرد و گفت: به ایشان که همواره به نیکی یاد می‎شوند، خسته نباشید می‎گویم و از ایشان می‎خواهم با توجه به مسئولیتی که به عنوان مشاور وزیر نفت دارند، وقت خود را بیشتر به پژوهشگاه اختصاص داده و تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند؛ چراکه راه میانبر برای موفقیت، استفاده از تجربیات است.  
 
توفیقی یادآور شد: پیام من در بدو ورود به پژوهشگاه صنعت نفت، پیام همدلی، مشارکت و همراهی است؛ زیرا پیشرفت در دنیای امروز، رویدادی جمعی است و با مشارکت جمعی حاصل می‏شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد پژوهشگاه صنعت نفت در مسیر پیش رو، بیش از گذشته بتواند در در مسیر سیاست‎های وزارت نفت گام بردارد و در خلق ارزش افزوده موثر باشد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هم اندیشی بین‌المللی «اصحاب ادیان و مساله غزه» با حضور رهبران ادیان توحیدی در تهران برگزار خواهد شد.

محمد کاشی زاده مدیر ارتباطات بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر گفت: همزمان با خیزش فرهیختگان و دانشجویان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه هم اندیشی بین‌المللی «اصحاب ادیان و مساله غزه» با حضور رهبران و بزرگان ادیان الهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

کاشی زاده افزود: در این هم اندیشی که با مشارکت برخی نهادهای فرهنگی بین المللی کشور از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و دیگر مراکز مرتبط برگزار می‌شود آیت الله علی اکبر رشاد، مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور اصحاب ادیان: حاخام یونس حمامی رهبر دینی کلیمیان ایران، سیبوه سرکیسیان خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ارامنه وانیا سرگیز خوری اسقف کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک، دکتر فرحان چحیلی نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت صابئین مندایی ایران، یوبالیت آلدو کشیش کلیسای شرق آشوری و دکتر افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران و دکتر پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران ایراد سخنرانی خواهند داشت.

لازم به ذکر است هم اندیشی بین‌المللی اصحاب ادیان و مساله غزه صبح سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ در محل در تالار علامه جعفری (ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی (احمد قصیر)، خیابان پژوهشگاه برگزار می‌گردد.

کد خبر 6096108 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی