Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروند و تندگویان به سود رسیدند؛ کارون در مسیر رشد است و خوزستان و فیلیپین در مرحله تعیین تکلیف هستند.

صبح امروز مجمع عمومی و فوق العاده هلدینگ خلیج فارس در محل پژوهشگاه صنعت نفت ایران با حضور سهامداران این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پتروشیمی «انرژی امروز»، عادل نژادسلیم، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در این جلسه که تا بعد از ظهر ادامه داشت، گفت: برای حفظ مشتری لازم است برخی محصولات را محصولات را که در گذشته تولید نمی‌کردیم تولید و سبد کالایی را متنوع سازیم که این امر پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژادسلیم با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲، در زنجیره ارزش هلدینگ، از خوراک گاز طبیعی استفاده نمی‌شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون هلدینگ خلیج فارس ۶۸ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: شرایط و برنامه‌های هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۳۹۷، نشان‌دهنده کاهش ریسک، دسترسی به مزایای خوراک گاز، تنوع سبد محصولات و حفظ بازار است.

نژادسلیم با اشاره به مشکلاتی که گریبانگیر هلدینگ بوده است، گفت: عدم وجود ساختار مناسب یکی از مشکلات ما بود. در راستای شفاف سازی گام برداشتیم؛ اکنون نیز ۳ تا ۴ شرکت آماده هستند که سهام آن ها را در بورس ارائه دهیم اما ابتدا باید اختلاف مالی‌ها را حل کنیم و سهام را به قیمت مناسب عرضه کنیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، ادامه داد: یکی از مشکلات نیز نداشتن جایگاه مناسب بود؛ هلدینگ را در جهان مطرح و در ۴ کشور اروپایی پرزنت کردیم. سپس با ۳ شرکت بزرگ و  ردیف اول قرارداد امضا کردیم و ۵ میلیارد یورو پروژه را پیش می‌بریم. اکنون هلدینگ خلیج فارس جزو ۵۰۰ شرکت نخست دنیا است و رتبه ۱۳۴ام را داریم.

نژادسلیم با اشاره به عدم وجود ساختار مناسب فروش در سال‌های گذشته، تاکید کرد که «برای رقابت باید موج‌سواری کنی» گفت: اکنون در سه کشور دفتر و شرکت داریم؛ در کشورهای خارجی حساب باز کردیم و با مشکل انتقال پول مواجه نیستیم.

پارادایم ذهنی هلدینگ خلیج فارس تغییر کرد

وی با تاکید بر اینکه تفکر سنتی در فرهنگ سازمانی باید از بین برود، گفت: تا پارادایم ذهنمام درست نشود به درستی نمی‌توانیم مدیریت کنیم بنابراین برای مدیران دوره‌های اختصاصی برگزار کردیم تا بهره‌وری افزایش یابد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اینکه اکنون ادبیات و رفتار هلدینگ متفاوت شده و مناسب با شرایط امروز است، گفت: اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخل، مورد توجه ماست. به همین دلیل به تمام شرکت‌ها ابلاغ کردیم که فقط باید از تجهیزات ایرانی استفاده کنند و درصورتی که کالایی در داخل تولید نمی‌شود، حق واردات آن را دارند. بدین صورت ار سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵، ۱۷۶ درصد خرید داخل شرکت‌های هلدینگ افزایش یافت. اکنون نیز ۷۰ درصد تجهیزاتی که استفاده می‌کنیم ایرانی هستند.

فیلیپین و خوزستان زیان‌ده هستند

نژادسلیم همچنین با تاکید بر توجه هلدینگ خلیج فارس به مسوولیت‌های اجتماعی، گفت: اکنون تولید به میزان ۸۶ درصد ظرفیت اسمی صورت می‌گیرد. دومین شرکت پتروشیمی خاورمیانه و بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی ایران هستیم. تنها دو شرکت زیان‌ده داریم که شرکت‌های فیلیپین و خوزستان هستند البته پتروشیمی خوزستان به سود رسیده اما سود آن کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی ۵ ساله هلدینگ خلیج فارس سال آتی به پایان می‌رسد، اظهار کرد: تدوین استراتژی ۵ ساله دوم از اوایل سال ۱۳۹۷ آغاز می‌شود. در مسیر پیش رو باید زنجیره جدید تولید تعریف کنیم و نباید اتیلن را تنها به پلی‌اتیلن تبدیل کنیم.

ناکامی در خارج از مرزهای ایران

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت از جمله توسعه مشارکت‌ها در محصولات با حاشیه سود بالا در ایران و خارج، ارتقای بهره‌وری و مدیریت سبد سهام گفت: تا کنون در مشارکت در خارج از ایران موفق نبوده‌ایم.

نژادسلیم خطاب به سهامداران، گفت: صنعت پتروشیمی ایران را دست کم نگیرید؛ موتور توسعه کشور پتروشیمی است. پول را در بانک نخوابانید و در پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنید. زمانی اقتصاد جیب من خوب است که افتصاد کشور پایدار باشد. البته حمایت حاکمیتی برای توسعه پتروشیمی لازم است و از طرفی نیز باید نگاه علمی به مسایل داشته باشیم.

وی به مجمع پیشنهاد تصویب صورت‌های مالی اساسی، تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹، عدم تقسیم کامل سود و تقسیم ۱۰۰ درصدی سود در سال ۱۳۹۷، تقسیم سود در سال جاری با توجه به طرح‌های توسعه‌ای و تصویب برنامه‌های پیشنهادی هلدینگ در ارتباط با پرداخت سود تقسیم شده طبق جدول زمانبندی را داد.

از خروج پتروشیمی فیلیپین از توجیه اقتصادی تا رفع مشکل اختلاف حساب نوری

در این جلسه موارد گوناگونی نیز مطرح شد و بر این اساس، اختلاف حساب ۱۲۰۰ میلیارد تومانی پتروشمی نوری با وزارت نفت حل شده است و از ۴۷ هزار میلیارد تومان اختلاف حساب، ۴۴ هزار میلیارد تومان از آن مربوط به پتروشیمی بندر امام است. همچنین ۱۷ هزار میلیارد تومان طلب پتروشیمی بندر امام از پتروشیمی نوری است که تاثیری بر سهام ندارد و اختلاف حساب ۱۸ هزار میلیارد تومانی بندر امام ممکن بود که بر سود پتروشیمی بندر امام تاثیر بگذارد که حل شد.

پتروشیمی فیلیپین نیز با توجه به هزینه ۴۵۰ دلاری حمل اتیلن از خلیج فارس به محل پتروشیمی، توجیه اقتصادی ندارد و باعث زیان‌دهی شرکت شده و امکان تداوم تولید وجود ندارد.

بر اساس وعده مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، پروژه‌های این هلدینگ تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسند(مطلبی که با گلایه سهام‌داران مبنی بر به تاخیر افتادن پروژه‌ها همراه بود).

خروج تندگویان و اروند از زیان‌دهی

شرکت‌های پتروشیمی اروند و شهید تندگویان در سال ۱۳۹۵، از زیان‌دهی خارج شدند اما سود خالص پتروشیمی کارون با وجود بهبود شرایط هنوز مثبت نشده است.

مقدار زیان پتروشیمی خوزستان نیز کاهش یافته اما این پتروشیمی یا باید سودده شود یا از مجموعه هلدینگ خلیج فارس خارج.

نژادسلیم می‌رود؟

در این نشست سهامداران از نژادسلیم درباره ماندگاری‌اش در هلدینگ خلیج فارس پرسیدند و وی جواب داد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنم که گویی همواره در این سمت می‌مانم اما در عین حال چمدانم بسته است و هر گاه بگویند، می‌روم؛ با این حال شما به اخباری که شنیده‌می‌شود گوش ندهید؛ بارها و بارها در رسانه‌های مختلف خبر رفتن مرا منتشر کردند و همچنان هستم.

مصوبات مجمع

بر اساس مصوبات این مجمع نیز، با ۳۰ درصد افزایش ۴۰ تومان سود بین سهامداران تفسیم می‌شود.

حقوق هیات مدیره با ۱۰ درصد افزایش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

پاداش هیات مدیره نیز به سان سال گذشته ۹۲۰ میلیون تومان باقی می‌ماند.

 

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

پتروشیمی خلیج فارس مدیرعامل معتمد خود برای اداره باشگاه استقلال را انتخاب کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از واگذاری قانونی مالکیت باشگاه استقلال تهران به پتروشیمی خلیج فارس و چند شرکت زیرمجموعه آن، حالا رایزنی‌ها در مورد مدیرعامل بعدی آبی‌ها شروع شده و آنچه که مسلم به نظر می‌رسد خروج علی خطیر از جمع مدیران استقلال است.

حالا با بررسی‌ها مشخص شده به احتمال بسیار زیاد سردار احمد شهریاری مدیرعامل سابق باشگاه منحل شده صباباتری که در استقلال هم سابقه عضویت در هیأت مدیره را دارد، به عنوان مدیرعامل جدید معرفی خواهد شد.

ابر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مالک ۸۵ درصد مالکیت استقلال است و همه کرسی‌های هیات مدیره در اختیار این مجموعه عظیم اقتصادی با سود سالانه بیش از ۱۴۰ همت قرار دارد و هر فردی که این پتروشیمی بخواهد، بر کرسی مدیرعاملی استقلال تکیه خواهد زد.

رییس فعلی پتروشیمی خلیج فارس کسی نیست جز عبدالعلی علی عسگری رئیس پیشین سازمان صداوسیما... احمد شهریاری نیز در دوره مدیریت علی عسگری ، مرد شماره دو رسانه ملی و معاون پشتیبانی صداوسیما بود.

حالا به نقل از منابع موثق و مستقل، احمد شهریاری با دستور رفیق نزدیک خود مدیرعاملی استقلال را خواهد پذیرفت تا آبی ها دیگر مشکل مالی نداشته باشند و البته با ریخت‌وپاش‌ها و دزدی‌های ریز و درشت مدیران سابقش، بدهی‌های چندصد میلیاردی خلق نکنند.

گفته می‌شود تغییرات مدیریتی استقلال فعلا تا پایان فصل جاری مسابقات انجام نخواهد شد و به دلیل شرایط حساس باشگاه در کورس قهرمانی، قرار نیست تا خردادماه کسی جابجا شود.

همچنین گفته می‌شود با ورود شهریاری، ترکیب هیأت مدیره هم زیر و رو خواهد شد و در بهترین حالت تنها علی آقامحمدی در آن باقی خواهد ماند. از نام هاي بزرگی برای هیأت مدیره نام برده شده که هر کدام از آنها وزنه ای در نهادهای حاکمیتی هستند و اغلب سابقه حضور در استقلال را دارند. 

 

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس