Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-02@17:11:12 GMT

موکب شهدای منطقه ارسباران ‌برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۰۷۰۲

به گزارش امتداد نیوز از اهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، اظهار کرد: گردهمایی ۲۷ میلیون زائر در کربلا کار آسانی نیست در واقع اکنون‌که شاهد نابودی تروریست‌های داعش و برقراری امنیت هستیم، این اقدام بر مبنای زیارت اربعین است به‌جای اینکه از مانور عظیم اربعین غافل شویم بایستی بیش از گذشته بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه موکب شهدای منطقه ارسباران برای خدمات‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) برپا می‌شود، افزود: متأسفانه آن‌طور که باید و شاید شهرستان‌های هم‌جوار در برپایی موکب شهدای ارسباران همکاری نکردند و فقط هوراند و برخی شهرها در برپایی این موکب همکاری دارند به‌طوری که ظاهراً شهرستان هریس به‌طور مجزا موکبی برپا می‌کند.

وی ادامه داد: همان‌گونه‌ای که یادواره شهدای منطقه ارسباران به‌صورت منطقه ای برگزار می‌شود بهتر بود موکب اربعین هم به‌صورت منطقه‌ای برپا شود در حالی که سعی داشتیم همه‌ی شهرستان‌ها در این موکب همکاری کنند.

حاجی‌زاده از حضور یکپارچه مردم اهر در تشییع پیکر شهید محمدحسن فتح اله پور قدردانی کرد و گفت: زمان مراسم به‌طوری که شاید همه فرصت حضور در مراسم تشییع را نداشتند ولی شاهد بودیم که تمامی طبقات جامعه برای بدرقه شهید فتح اله پور در صحنه حضور یافته بودند و این حضور نشان از وحدت و حضور مردم درصحنه‌هاست.

امام جمعه اهر در ادامه بابیان اینکه وقتی‌که مقام معظم رهبری شعار سال را انتخاب می‌کنند در اولین جلسات شورای فرهنگ عمومی به چگونگی تحقق شعار پرداخته‌ایم، ابراز داشت: اکنون‌که تنها ۵ ماه از اتمام سال جاری باقی‌مانده باید دستگاه‌ها اعلام کنند که در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال چه اقداماتی انجام داده‌اند در حالی که مقام معظم رهبری از همه ما انتظار دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر تأکید کرد: انتظاری که رهبر معظم انقلاب از اقشار جامعه به‌ویژه مسئولین دارند باید حداقل بگوییم که چه‌کارهایی در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه و شهرستان انجام‌شده است.

حاجی‌زاده همایش توسعه پایدار و بهره‌وری را اقدامی ارزشمند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد، گفت: هر همایشی که علمی برگزار شود و مراکز علمی به این‌گونه همایش‌ها توجه کنند در واقع بار علمی این همایش‌ها بیشتر است و نه‌تنها شهرستان را به‌صورت گسترده مطرح می‌کند بلکه باعث خارج شدن منطقه از انزوا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه وظیفه‌داریم تا بدنه کشور را از نظر اقتصادی تقویت کنیم، بیان کرد: وقتی کشور از لحاظ اقتصادی همچون دژی نفوذناپذیر باشد حتی امثال ترامپ نمی‌توانند یاوه‌گویی کنند البته نمی‌توان نادیده گرفت که افزایش توان موشکی کشور خوی تجاوزگری را از دشمنان گرفته است.

امام جمعه اهر اضافه کرد: اگر بخواهیم کشورمان از هر نظر علی‌الخصوص اقتصادی قدرتمند باشد راهی جز تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم و از طرفی عمده بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به اینکه تا زمانی که کشورمان به نفت متکی باشد به‌منزله این است که اهرم فشار را در اختیار دشمن قرار می‌دهیم، گفت: با توجه به این روزها مناسبت روز ملی صادرات را پشت سر گذاشته‌ایم بایستی توجه داشته باشیم که با توسعه صادرات غیرنفتی می‌توان در رونق اقتصادی تأثیرگذار بود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است