در سینما و تئاتر چه خبر است؟
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۱۳۷۲
به گزارش ایسنا، از سوی جشنواره جهانی فیلم فجر پیام تبریکی خطاب به کارگردان و تهیه کننده فیلم «سد معبر» صادر شد.
فیلم سینمایی «سد معبر» ساخته محسن قرائی جایزه بهترین فیلم بخش جریانهای نو را در بیست و دومین دوره جشنواره بوسان کسب کرد.
متن این پیام تبریک به شرح زیر است:
«جناب آقای محسن قرایی
جناب آقای بهمن کامیار
موفقیت فیلم «سد معبر» در جشنواره فیلم بوسان موجب مسرت و شادمانی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جشنواره جهانی فیلم فجر»
نمایش خیابانی «آش مهربانی» به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رسید
نمایش «آش مهربانی» به بخش مسابقه تئاتر خیابانی بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، این نمایش به کارگردانی زهرا مریدی بر اساس کتاب «آش سنگ» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولید شده است.
نویسندگی این نمایش که از تولیدات امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است را سجاد بهرهمند و محسن قصری بر عهده داشتهاند.
شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی متشکل از جواد کبودرآهنگی، علیرضا دهقانی و امیر مشهدیعباس هشت اثر را برای اجرا در جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی کرد.
نمایش «آش مهربانی» داستان محسن پسر میرزا غلامحسین خان است که برای دیدن محل تولدش به دیدن اهالی آمده که بر خلاف گفتههای پدربزرگش مبنی بر مهربانی و گذشت افراد، با صحنه عجیبی روبرو میشود و برای نجات دهکده به فکر راه چاره میافتد...
گفتنی است نسخه دیگری از همین نمایش با عنوان «آش سنگ» در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و... بر روی تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شده است.
بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی آذر سال ۱۳۹۶ در همدان برگزار میشود.
«کشتن مرغ مقلد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
فیلم «کشتن مرغ مقلد» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در میآید.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در سیصد و هفتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۱ آبان فیلم «کشتن مرغ مقلد» به کارگردانی رابرت مالیگن در سالن استاد ناصری به روی پرده میرود. پس از آن نیز نشست نقد و بررسی با حضور خسرو دهقان برگزار خواهد شد.
«کشتن مرغ مقلد» محصول سال ۱۹۶۲، برنده ۳ جایزه اسکار شده است؛ گریگوری پک برای بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر را کسب کرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی نصیب هورتون فوت شد و اسکار بهترین طراحی صحنه را برای طراحان این فیلم به ارمغان آورد.
«کشتن مرغ مقلد» دوشنبه ۱ آبان ساعت ۱۸ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.
سینمایی «کروکودیل» روی میز تدوین/ تدوین فیلم، مرحله ای بی رحمانه است
به گزارش مشاور رسانه ای فیلم سینمایی «کروکودیل»، تدوین فیلم سینمایی «کروکودیل» به سرپرستی مسعود تکاور آغاز شد.
مسعود تکاورنویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل» خودش به عنوان سرپرست تیم تدوین، در مرحله پس تولید فیلم، تدوین فیلمش را به عهده گرفته است.
تکاور درباره تدوین «کروکودیل» گفت: یک قانون نانوشته یک فرمول وجود دارد که می گوید کارگردان نباید خودش فیلمش را تدوین کند، اما من خودم چون سالها تدوینگر بسیاری از آثار بودم وبه حساسیت و بی رحمی در این مرحله آشنا هستم، خودم دوست داشتم تدوین فیلمم را انجام دهم.
وی درباره شرایط سخت تدوین فیلمش گفت: تدوین فیلم سینمایی «کروکودیل» به دلیل سکانس های اکشنی که دارد سخت و حساس است اما در کل الان که روی میز تدوین راف کات ها را می بینم از کارم رضایت دارم.
کارگردان سینمایی «کروکودیل» درباره یکی از مراحل سخت فیلم برداری کارش توضیح داد: شاید بشود گفت از سخت ترین روزهای تصویربرداری مان، یک سکانسی بود که در هنگام طلوع خورشید انجام می گرفت ودوربین روی آب بود با گریمی سنگین برای بازیگران و دیگر شرایط حساس و سخت که البته از جذابیت های سینماست.
مسعود تکاور تدوین فیلم را به نوشتن فیلمنامه تشبیه میکند که تا آخرین لحظه دوست داری تغییرش دهی و اصلاحش کنی تا بهتر بشود و تا آخرین روز قبل از پخش فیلم ممکن است اینکار انجام شود.
ازبازیگرانی که در فیلم سینمای حادثهای «کروکودیل» ایفای نقش کردند می توان به کوروش تهامی، اندیشه فولادوند، حسین مهری، الهه حصاری، رضا یزدانی، رامین پرچمی، افسانه چهره آزاد، رامتین خداپناهی و... اشاره کرد.
همچنین عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان و تدوینگر مسعود تکاور، تهیه کننده عزت الله جامعی ندوشن، سرمایه گذار یوسف نادعلی و مشاور رسانهای علی موذن جامی.
منبع: الف
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«همسایه شما، زهره» بیانگر بیمهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد. از این رو به گفتوگو با مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما و تئاتر درباره این فیلم پرداختهایم.
مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم سینمایی همسایه شما، زهره گفت: همسایه شما، زهره فیلمی است که درد دارد اما علاج ندارد. در بطن جامعه آدمهای دردمند چاره ای جز سکوت یا مرگ ندارند. در این فیلم زهره زنی با درد مشترک جامعه امروزی تلاش دارد حرف بزند، سکوتش را بشکند و صدایش را فریاد بزند، ولی متاسفانه در جامعه ما این صدا را خفه میکنند.
وی ادامه داد: فیلم همسایه شما زهره، تلاش دارد بیانگر بی مهریهای جامعه ای باشد که هیچ کس از حال دیگری خبر ندارد، حتی در جامعه کوچکی مانند خانواده. در خانواده آنقدر بی عاطفی افراد موج میزند و کسی صدای تنهایی مادر را نمیشنود که زهره مجبور میشود انتقام بگیرد.
این منتقد افزود: درخشنده به درستی درد امروز را میفهمد و در این فیلم به روانکاوی و آسیب های جامعه اجتماعی ایران میپردازد که بیشتر افراد در زمان طفولیت گریبان گیر آن میشوند و در بزرگسالی آثار این افسار گسیختگی بیشتر گریبان گیر آنها میشود.
فراست بیان کرد: زیبایی داستان دلنوشتهها و به نوعی اعترافات زهره است که به زیبایی داستان اضافه کرده است و تماشاگر با نوشتههای زهره دوست دارد ادامه داستان را ببیند. همچنین بازی خانم رویا افشار نشان از چیره دستی ۴۰سال هنرمند بودن را به رخ میکشد.
وی در پایان صحبتهایش گفت: این فیلم سینمایی در آخر این حرف را میزند که آدمهای جامعه ما درد دارند، از بی کسی، بیمهری غم دارند اما در تنهایی خود گیر میکنند؛ آدما وسط غم و تنهایی و غصههایشان میمیرند و شاید ظاهراً همه چیز خوب باشد اما روح در بدن جان میدهد و انسان فکر میکند دیگر توان ادامه دادن ندارد و نفس کم آورده است. در آخر میگویم آدمها را در ناراحتی و در تنهایی رها نکنید چون آن زمان آدم زنده است اما واقعاً میمیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر