Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:58:56 GMT

آموزش ۷۱ دوره‌ای کشت کلزا با در ساری

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۲۳۰۶

آموزش ۷۱ دوره‌ای کشت کلزا با در ساری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزین فرهادی درباره اهمیت کشت دوم بعد از برداشت برنج از زمین‌های شالیزاری، گفت: کشت دوم بعد از برداشت برنج دارای پایداری تولید و استفاده مؤثر از آب و منابع است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: رویکرد جهاد کشاورزی توسعه کشت دانه‌های روغنی برای تامین امنیت غذایی و بهداشت جامعه در چارچوب اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسؤول درباره افزایش سطح کشت کلزا بیان کرد: برای توسعه کشت کلزا از سوی جهاد کشاورزی تمهیداتی مانند پرداخت به موقع بهاء، ارائه خدمات فنی و حضور کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت به بهره برداران درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریورماه امسال تاکنون، کارشناسان پهنه مراکز هفت گانه جهاد کشاورزی این شهرستان ۷۱ دوره کلاس آموزشی ترویجی پودمانی، ۴۷ جلسه کمیته فنی و ستادی، ۹۲ جلسه توجیهی در روستاها، ۲ هزار و ۳۰۷ مورد آموزش انفرادی برای ترغیب کشاورزان و مالکان به کاشت کلزا و ۷۸ جلسه توجیهی با دهیاران و بخشداران برای ۲ هزار و ۷۰۰ بهره بردار برگزار کرد.

فرهادی گفت: برای توسعه کشت کلزا ۲ هزار و ۲۲۰ بروشور، نشریه و اطلاعیه ترویجی بین بهره برداران روستا‌های این شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری ۷۱ دوره کلاس آموزشی ترویجی کشت کلزا در ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند