Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:02:16 GMT

خواب چه تاثیری بر آلزایمر دارد؟!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۲۹۹۳

خواب چه تاثیری بر آلزایمر دارد؟!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروفسور مجتبی زارعی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده امروزه مشخص شده است که افراد دچار مشکل اختلالات خواب، بیشتر دچار افسردگی و آلزایمر می‌شوند.

به گزارش پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی،وی به ارتباط کمبود شنوایی با آلزایمر نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم که آزمایشگاه مطالعات شنوایی را نیز در پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی راه اندازی کنیم؛ عامل شنوایی می تواند به طور مستقیم روی میزان ابتلا به بیماری آلزایمر تاثیر گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی افزود: در حال حاضر یک کلینیک تحقیقات بالینی در پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تاسیس شده است تا بیمارانی راکه روی آنها تحقیق می کنیم، بتوانیم به دقت در این کلینیک ارزیابی کنیم. در این کلینیک پزشکانی با تخصص مغز و اعصاب، روانپزشکی، جراحی اعصاب، درد و اختلالات خواب بیماران را به دقت بررسی می کنند.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: برخی از بیماران که در این کلینیک معاینه می شوند، ممکن است به یکی از روش های نقشه برداری از مغز نیاز داشته باشند که این کار انجام شده و اطلاعات جمع آوری شده پس از تحلیل های لازم رایانه ای توسط پزشک متخصص نقشه برداری مغز تفسیر می شود و در نهایت نتایج حاصله در تحقیقات و همچنین برای تشخیص و درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

زارعی گفت: برخی افراد غیرمتخصص یا پزشکانی که هیچ آموزش و تجربه ای در نقشه برداری مغز ندارند، در گوشه و کنار کشور با ادعای های واهی به اسم نقشه برداری مغز برای خود منبع درآمد ایجاد کرده اند.

مسئول پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در حال بررسی کاربردهای بالینی روش های نقشه برداری مغز برای پیشگیری و تشخیص بیماری‌های اعصاب هستیم، افزود: ارائه خدمات نقشه برداری مغز برای تشخیص و درمان به زودی در این پژوهشکده آغاز می شود؛ برای این منظور کمیسیونی شامل جمعی از پزشکان، مهندسان و ریاضیدانان در پژوهشکده تشکیل داده ایم که در کشور منحصر به فرد است.

زارعی گفت: در روز جمعه پنجم آبان ماه سال ‌جاری مجمع سالانه انجمن علمی علوم و فناوری‌های شناختی برگزار می‌شود و در این انجمن، گزارش سالانه، استراتژی‌ها، عضوگیری و حق عضویت مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: دستاوردهای انجمن در یک سال گذشته و ایجاد ارتباط‌های بین المللی از دیگر موضوعاتی است که در مجمع عمومی انجمن بررسی خواهد شد.

چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران در روزهای سوم تا پنجم آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی مرکز همایش های بین المللی ابوریحان برگزار می شود.

 

منبع سلامت نیوز

انتهای پیام/

ارتباط خواب و بیماری آلزایمر در چیست ؟ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود