Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) گفت: از تغيير مدير عامل و اعضاي هيئت مديره پالايشگاه ستاره خيلج فارس بي خبر بوديم و از اين اقدام گله منديم. به گزارش خبرگزاري تسنيم، محمدحسن پيوندي افزود: روز جمعه از طريق يکي از سايت هاي خبري متوجه شدم آقاي صادق آبادي مدير عامل شرکت پالايش و پخش در سفري به بندر عباس علاوه بر مدير عامل دو عضو هيئت مديره پالايشگاه ستاره خليج فارس را تغيير داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: صادق آبادي بعد از بازديد از پالايشگاه با حضور سه عضو هيئت مديره از پنج عضو تشکيل جلسه داده و آقاي امامي مدير عامل پالايشگاه را از کار برکنار و آقاي دادور را به سمت مدير عاملي اين پالايشگاه منصوب کرده است.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) در تشريح ميزان سهام سهام داران پالايشگاه ستاره خليج فارس افزود: در اين پالايشگاه 49 درصد سهام متعلق به شرکت تاپيکو وابسته به تامين اجتماعي، 33 درصد متعلق به صندوق بازنشستگي نفت و 18 درصد نيز متعلق به شرکت پالايش و پخش تعلق دارد.
پيوندي ادامه داد: دو ماه پيش بود که پس از راه اندازي فاز يک پالايشگاه به خواست خود وزارت نفت تيم قبلي مديريت پالايشگاه ستاره خليج فارس تغيير کرد و آقاي امامي از مجريان منطقه پارس جنوبي و مورد وثوق وزارت نفت به عنوان مدير عامل معرفي شد.
وي تاکيد کرد: براي تغيير مدير عامل پالايشگاه ستاره خليج فارس از تامين اجتماعي به عنوان سهام دار 49 درصدي اين پالايشگاه استعلامي نشد و ما هيچ اطلاعي از اين تغييرات نداشتيم.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) گفت: اين اتفاق براي ما غريب است چرا که تاکنون همراهي خوبي با وزارت نفت در تامين مالي پالايشگاه داشتيم و چيزي که باعث گله مندي ما شده اين است که حتي يک تلفن در اين زمينه به ما نشد.
پيوندي درباره قانوني بودن اقدام شرکت پالايش و پخش افزود: با توجه به اينکه طرف دولتي 51 درصد سهام پالايشگاه ستاره خليج فارس را در اختيار دارد کار قانوني است و مديريت با آنهاست اما آن چيزي که عجيب به نظر مي رسد و ما نفتي ها به آن اعتقاد داريم رعايت عرف و استانداردهاي حرفه اي است و اقدامي که صورت گرفت کاري غير عادي در روزي تعطيل است.
وي گفت: البته بسته شدن دفتر تهران پالايشگاه ستاره خليج فارس نيز مي تواند تاثير منفي روي اعتماد ما داشته باشد.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) افزود: پالايشگاه ستاره خليج فارس يک پالايشگاه ساده نيست بلکه يک پالايشگاه منحصر به فرد در دنياست، پروژه اي ملي است که مشتري اصلي توليدات 9 منطقه از پارس جنوبي است.
پيوندي با اشاره به شرايط سخت زمان تحريم براي فروش ميعانات گازي تاکيد کرد: با به سرانجام رسيدن پالايشگاه ستاره خليج فارس مشتري اصلي ميعانات گازي اين پالايشگاه است و با اتمام سه فاز اصلي آن 36 ميليون ليتر بنزين يورو4 در آن توليد خواهد شد که اين 36 ميليون ليتر يعني نصف بنزين مصرفي در کشور است.
وي گفت: ما با سهام داران ديگر در اين پالايشگاه همکاري کاملي داشتيم و بخش قابل توجهي از انرژي خود را صرف اين موضوع کرديم، آقاي امامي هم که به اصرار خود وزارت نفت در شهريور ماه منصوب شد با آماده کردن گزارش هايي در دو ماه اخير تلاش خوبي داشت.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) افزود: البته اين پالايشگاه بيش از 10 سال در حال ساخت است و به دليل شرايط آب و هوايي بخشي از تجهيزات آن در مناطق گرم و شرجي جنوب دچار خوردگي شده است بر اين اساس نياز به بررسي جوانب و تهيه گزارش از آخرين وضعيت آن بود اما نمي دانيم چرا چنين تصميمي براي تغيير مديريت گرفته شد.
پيوندي درباره وضعيت تامين منابع مالي و مشکلات سرمايه گذاري در پالايشگاه ستاره خليج فارس گفت: مشکل مالي بطور کلي در اين پروژه وجود دارد اما ما انتظار داشتيم با فروش بنزين از توليدات پالايشگاه اين مشکل حل شود اما اين انتظار برآورده نشد البته در اين پروژه جمعيت قابل توجهي شامل 10 هزار نفر کار مي کنند که در چند ماه پيش مشکل پرداخت نشدن حقوق آنها مطرح بود که تلاش کرديم اين مشکل برطرف شود.
وي با اشاره به تاثير تحريم بر تامين منابع مالي براي پالايشگاه افزود: توليد بنزين در حد انتظار نبود و فاينانس خارجي نيز به دليل تحريم امکان پذير نشد، در عين حال از طريق اوراق بهادار نيز با توجه به سررسيد آنها امکان پرداخت ميسر نشد.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) آخرين آمار توليد بنزين پالايشگاه را حدود 10 ميليون ليتر در روز عنوان کرد و گفت: ما براي تامين مجدد منابع مالي مورد نياز مجبور به رجوع دوباره به بازار سرمايه شديم و در اين زمينه از چيزي فروگذار نکرديم.
پيوندي درباره بسته شدن دفتر تهران پالايشگاه ستاره خليج فارس تصريح کرد: بر اساس اطلاعيه مدير عامل جديد تا اطلاع ثانوي تعطيل است.
وي گفت: اينکه برخي مي گويند مدير عامل سابق نجومي بگير بود درست نيست چرا که وي تازه دو ماه بود که منصوب شده بود و بر اساس استانداردهاي وزارت نفت به وي پرداخت مي شد.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري نفت، گاز و پتروشيمي تامين (تاپيکو) افزود: البته اين نوع تغيير مديريتي شائبه نجومي بگير بودن وي را به وجود آورده است و ما در نامه اي با امضاي اقاي ترکان به وزير نفت اين مسئله را مطرح کرديم و گفتيم که اين نوع تصميم گيري ها مي تواند به امنيت شغلي و اطمينان مديران لطمه بزند.
پيوندي پالايشگاه ستاره خليج فارس را يک سمبول واقعي اقتصاد مقاومتي معرفي کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتي يعني جلوگيري از خام فروشي و اين پالايشگاه ماده خام را به سوخت کشور تبديل مي کند.
وي با اشاره به بند 12 و 13 قانون رفع موانع توليد گفت: بر اساس اين قانون مي توان 10 درصد تخفيف به مراکز توليدي داد که اکنون همه پالايشگاه ها از 5 درصد تخفيف استفاده مي کنند، اما براي پالايشگاه ستاره خليج فارس به عنوان يک طرح ملي بايد اين تخفيف کامل در نظر گرفته شود تا زمينه براي تکميل آن به وجود آيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان

در نخستین ساعات برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد بزودی دو فروند بالگرد هوایی به استان همدان اضافه شود. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از همدان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، در راستای مذاکرات دو سویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

گفتنی است در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیوز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است، ولی برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات افزوده شدن این دو فروند می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد