Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور تاکید کرد: کسی که در در داستان ۱۵ خرداد نقش اساسی داشت، حاج مصطفی خمینی بود اگر بگوییم تلاش و مجاهدت او و البته سایر بزگان باعث شد جان امام حفظ شود اغراق نکردیم.حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی عنوان کرد: برای مجلس بزرگداشت شخصیت بزرگ حوزوی و علمی و انقلابی ما از بیت بزرگ حضرت امام آیت‌الله سید مصطفی خمینی بعد از ۴۰ سال امروز به یاد آن روزها در اینجا گرد آمده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شخصیت سید مصطفی خمینی از ابعاد مختلف جای بررسی و بهره‌برداری دارد از یک طرف جایگاه شخص او به عنوان عالم فقیه، مجتهد فیلسوف، عارف انقلابی مبارز و از طرف دیگر جایگاهی که ایشان در بیت امام و نهضت اسلامی داشت، باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مرحوم حاج مصطفی خمینی امید همه انقلابیون بود، نگاهش این بود که اگر خدایی ناکرده امام در میان ما نباشد فردی هست که بتواند این پرچم را بر دوش گیرد و نهضت را به ثمر نهایی برساند. از طرف دیگر ایشان به عنوان مشاور و معاون و یار بزرگ در کنار امام بود. آیت‌الله مصطفی خمینی تنها فرزند امام نبود، خود جایگاه ویژه‌ای داشت در انقلاب و نهضت ما هم جایگاه او ممتاز بود.

روحانی یادآور شد:  در ماجرای روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ که از سحرگاه در سراسر قم ولوله ایجاد شد، امام را دستگیر کردند، جمعیت زمان طلوع آفتاب از همه جای قم به سمت منزل امام سرازیر شدند. حاج مصطفی از منزل خارج شد و با جمعیت وارد صحن حرم حضرت معصومه شدند. برخی مدرسین و فضلا از جمله آیت الله مرعشی حضور پیدار کردند و در قسمت شرقی صحن تجمع کرده بودند.

وی افزود: ایشان روی پله آخر نشستند و سخنران‌ها ایستاده سخنرانی کردند. چند نفر صحبت کردند و ماجرای شب قبل را بیان کردند. هر لحظه جمعیت بیشتر شد و کسی نمی‌دانست باید چه کند و به کجا برود. وسط این جمعیت عظیم زنان شمشیر به دست با عکس امام و با فریاد «یا مرگ یا خمینی» وارد صحن شدند، ورود زن‌ها یک هیجان را در میان همه مردم بوجود آورد و اصرار مردم از حاج مصطفی این بود که اجازه دهند مردم از صحن خارج شوند ایشان یک لحظه با دست خود به سمت درب جنوبی اشاره کرد و با اشاره او جمعیت بیرون ریخت و به سمت پل آمدند و وارد خیابان شدند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: شعار جمعیت یا مرگ یا خمینی بود، مقداری که نزدیک چهارراه شدیم ماشین‌های نظامی با چراغ‌های روشن و بوق‌های ممتد وارد شدند و در آنجا برخی شهید شدند که برخی از آنها از زنان بودند و آن حادثه عظیم را مردم قم آفریدند.

وی با بیان اینکه اگر حادثه ۱۵ خرداد نبود به تصور من یا جان امام در خطر بود و یا برای همیشه در زندان می‌ماند، گفت: آن فداکاری و ایثار و حضور مردم در قم و تهران و ورامین و شهرهای دیگر ایران باعث شد رژیم احساس کند شخصیت امام شخصیتی نیست که بتوانند آن را حذف کنند یا جامعه را محروم کنند. کسی که در در داستان ۱۵ خرداد نقش اساسی داشت، حاج مصطفی خمینی بود اگر بگوییم تلاش و مجاهدت او و البته سایر بزگان باعث شد جان امام حفظ شود اغراق نکردیم.

ادامه دارد...

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته برخی کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

کد خبر 848144 برچسب‌ها امام خمینی هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد