Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور مردم به رژیم شاه فهماند که امام خمینی (ره) قابل حذف نیست/ شهید مصطفی خمینی نقش محوری در 15 خرداد 42 داشت/ نقش ممتاز حاج آقا مصطفی کنار امام در ترکیه و نجف؛ حفاظت از امام و مدیریت ارتباط با مردم و انقلابیون بود/ شهید مصطفی خمینی شخصیتی شجاع، هوشیار و در دسترس همه بود/اکنون استبداد مشکل کشور نیست/آن دیکتاتور مستبد دیگر نیست/عظمت ایران بیشتر از هر زمان دیگریست آفتاب‌‌نیوز : رئیس‌جمهور گفت: مرحوم حاج‌آقا مصطفی به عنوان امید همه انقلابیون بود و نگاه به ایشان بر این مبنا بود که اگر خدای ناکرده یک روزی امام در میان ما نباشد فردی هست که بتواند این پرچم را بر دوش گیرد و نهضت را به ثمر و مقصد نهایی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‌نیوز، حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی که صبح امروز برگزار شد، تصریح کرد: مرحوم حاج آقا مصطفی به عنوان امید همه انقلابیون بود و نگاه به ایشان بر  این مبنا بود که اگر خدای ناکرده یک روزی امام در میان ما نباشد فردی هست که بتواند این پرچم را بر دوش گیرد و نهضت را به ثمر و مقصد نهایی برساند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ایشان به عنوان یک مشاور بزرگ،‌ معاون بزرگ، یار بزرگ در کنار امام بود، تنها ایشان فرزند امام نبود؛ خود جایگاه ویژه‌ای داشت.
رئیس جمهور درمورد شخصیت آیت‌الله مصطفی خمینی اضافه کرد:  در انقلاب و نهضت ما هم جایگاه ایشان جایگاه ممتازی بود، در ماجرای روز 15 خرداد در سال 42 که از سحرگاه در سراسر قم ولوله ایجاد شد که امام را دستگیر کردند جمعیت تقریبا موقع طلوع آفتاب از همه جای قم سرازیر شدند به سمت منزل امام.
روحانی در این باره بیان داشت: حاج آقا مصطفی از منزل خارج شد، جمعیت پشت سر ایشان و این جمع وارد صحن حضرت معصومه (س) شدند. عده‌ای از علما، فضلا و مدرسین از جمله مرحوم آیت‌الله مرعشی حضور پیدا کردند، جمعیت در آن سمت روبروی حرم مطهر یعنی قسمت شرقی صحن اجتماع کرده بودند.
وی ادامه داد: حاج آقا مصطفی رفتند بالای منبر نشستند و سخنران‌ها پای منبر ایستاده سخنرانی می‌کردند، چند نفر صحبت کردند و ماجرای شب گذشته را بیان کردند هر لحظه جمعیت زیادتر می‌شد و صحن مالامال جمعیت شد.
روحانی خاطرنشان کرد: کسی نمی‌دانست باید چه کار کند،‌به کجا بروند،‌ چه اقدامی انجام دهند، وسط این جمعیت عظیم زن‌های پایین‌ شهر قم وارد صحن شدند،‌زن‌ها شمشیر بدست بودند و عکس امام دستشان بود. فریادشان یا مرگ یا خمینی بود. از درب شمالی صحن و از میدان آ‌ستانه وارد صحن شدند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: ورود زن‌ها به صحن یک هیجانی را در میان مردم بوجود آورد و اصرار مردم از مرحوم حاج آقا مصطفی این بود که اجازه دهند مردم از صحن خارج شوند. ایشان بالای منبر نگاه می‌کرد در یک لحظه‌ای با دست خود اشاره کرد به سمت درب جنوبی درب قبله و با اشاره این دست جمعیت ریخت بیرون و آ‌مدند به سمت پل و از آنجا وارد خیابان شدند که آن وقت به نام خیابان تهران معروف بود که احتمالا الان به نام خیابان امام است.
به نوشته فارس، وی درمورد شعار جمعیت خارج شده از صحن حرم حضرت معصومه با اشاره حاج آقا مصطفی گفت: شعار این جمعیت یا مرگ یا خمینی بود و جمعیت این شعار را می‌داد و یک مقدار که ما آمدیم نزدیک چهارراه راه‌آهن رسیدیم ماشین‌های ریویی نظامی وارد شدند با چراغ‌های روشن و بوق‌های ممتد و حادثه‌ای که در آنجا پیش آمد عده‌ای از مردم شهید شدند و عده‌ای از زن‌ها به شهادت رسیدند و آن حادثه عظیم و بزرگ را مردم قم آفریدند.
 *نگذارید اعتماد بین مردم و حاکمیت صدمه بخورد. 
*دولت، قوه مقننه، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و در راس آن مقام معظم رهبری همه حاکمیت این کشور هستیم. 
*فکر نکنید اگر بخشی از این حاکمیت ضربه بخورد باقی تقویت می‌شوند. 
*اگر بخشی ضربه بخورد همه حاکمیت ضربه می‌خورد.
*قدرت دفاعی ما بازدارنده است و باید باشد که اگر تهدیدی بود آن را دفع کند. 
*بعضی از کشورها دوست دارند با ما حرف بزنند و ما می‌گوییم باشد بیایید حرف بزنیم؛ اما از شما می‌پرسیم در جنگ تحمیلی سلاح به که دادید؟ به ما یا دشمن ما؟ سلاح تهاجمی که هیچ، شما سلاح تدافعی هم ندادید. شما توپی را که دادیم تعمیر کنید پس ندادید و گفتید در زمان جنگ هستید. شما می‌خواهید حرف از سلاح‌های ما بزنید؟!
ادامه دارد...

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت