Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایشگاه تخصصی نوآوری و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی همزمان با پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی با هدف ایجاد تعامل جهت توسعه و تجاری‌سازی فناوری، جذب سرمایه‌گذار، آشنایی سازمان‌های متولی و حمایتگر از ایده‌های فناورانه و تولید محصولات دانش بنیان و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان توسط منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از تاریخ 20 الی 24 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صاحبان ایده، نوآوران و فناوران و نیز شرکت ها و موسسات تولید کننده کالاها و خدمات دانش بنیان در سراسر کشور می توانند در پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2017) شرکت کنند.
این نمایشگاه و جشنواره که پیش از این با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو پیشرفته ربع رشیدی برگزار می شد، اکنون در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان برگزار می شود.
در این نمایشگاه بخش ایده فناورانه در قالب رویداد های IDEA Board مهندسی پزشکی، جشنواره بهترین طرح قابلیت اعتماد، جشنواره بهترین R&D بخش صنعت کشور، جشنواره بهترین طرح مرزبانی، استارت آپ ویکند الکترونیک خودرو و استارت آپ ویکند اینترنت اشیاء تعریف شده است.
بخش توسعه و تجاری سازی فناوری با 16بخش تخصصی از جمله نوآوری و فناوری انرژی های تجدید پذیر، نفت و گاز، ارتباطات و میکرو الکترونیک، اطلاعات و ارتباطات، نانو، زیستی، علوم شناختی، مهندسی پزشکی، صنایع غذایی، داروئی، آرایشی و بهداشتی و نوآوری و فناوری گیاهان داروئی و طب سنتی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
نوآوری و فناوری آب و خاک، مواد پیشرفته و کامپوزیت، صنایع قطعه سازی و خودرو، نساجی، پوشاک و چرم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و همگرا را از دیگر بخش های تخصصی است.
تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور و معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن ها از جمله اهداف این نمایشگاه است.
همچنین از دیگر اهداف برگزاری این رویداد می توان به ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، جذب سرمایه گذار( داخلی و خارجی ) برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان، افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان اشاره کرد.
نمایشگاه تخصصی نوآوری و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی همزمان با پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حمایت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 20 الی 24 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپا می‌شود.
علمی9031*1440
خبرنگار: عادل پازیار* انتشار:گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان

   

به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان، حسین زینلی در جشنواره گیاهان دارویی در جبال بارز جیرفت اظهار کرد: گیاه دارویی به ارزش یک دلار اگر وارد چرخه صنعت و تنوع شود به ۱۰۰ دلار تبدیل می‌شود؛ اگر یک بشکه اسانس به اروپا بفرستیم ۱۲ هزار میلیارد ریال به کشور ارز می‌آوریم.
وی با اشاره به مزیت نسبی کشاورزی در جنوب کرمان گفت: صنعت اسانس گیری و بسته بندی باید در جنوب کرمان و مناطقی از کشور که ظرفیت تولید گیاهان دارویی دارد، شکل گیرد.
زینلی اضافه کرد: تولید محصولاتی همچون گل محمدی، زیره سیاه و آویشن در جنوب کرمان باعث رونق گردشگری هم می‌شود ضمن اینکه وقتی صنعت وارد منطقه‌ای شد کشاورزی قراردادی رونق پیدا می‌کند.
وی با یادآوری اهمیت گیاهان دارویی در رونق حوزه‌های مختلف بیان کرد: کرمان در تولید حنا استان اول کشور است و در خاورمیانه هم حرف اول را می‌زند بنابراین باید تمرکز ویژه داشته باشیم که این محصول را صنعتی (و تجاری سازی) کنیم.
احمد پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت:۸۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی جنوب کرمان است که ۵۳ هزار تن گیاهان دارویی مثل حنا و گل محمدی در سطح منطقه برداشت می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هم گفت:۵۰۰هزار هکتار سطح رویشگاه گیاهان دارویی جنوب استان کرمان است که در قالب طرح بهره برداری ۲۰ فقره طرح در سطحی معادل ۱۲ هزار هکتار برداشت گیاهان دارویی را در سال گذشته با مشارکت مردم و بهره برداران داشتیم.

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد